Opvolger Fischer F19

Sinds 2018 ski ik op de Fischer Progressor F19ti, deze is mij destijds aangeraden door Gijs. Een hele fijne allround ski, maar nu ben ik toch op zoek naar wat meer een race-ski.

Afgelopen skiweek een tijdje geruild met een vriend met de Volkl Racetiger GS18. Wat me erg aansprak was het gemak waarmee deze ski’s carven. Een gesneden bocht op de F19 kost meer moeite, deze ski’s hebben eerder de neiging om te gaan rutschen. De Racetiger zet je op zijn kant en dan trekt de ski je als het ware de bocht door.

Qua ski-stijl hou ik erg van snel skiën, altijd op de piste. Liefst op een vers geprepareerde piste in grote bochten zo hard mogelijk naar beneden. Echter ben ik ook bij slecht weer of slechte sneeuw toch gewoon de hele dag op de piste te vinden. Ook afgelopen (warme!) week steeds vanaf 's ochtends half 9-9 uur tot aan de laatste lift geskiet.

Qua techniek zit ik ergens tussen niveaus 7 en 8, waarbij het qua techniek op slechte pistes misschien nog wel wat achterblijft.

Ik ben op zoek naar een overjarige of jong gebruikte set, heb er ook geen haast mee want het duurt nog lang voordat het weer winter is!

Ik heb de andere topics waarin men een vervanger voor de F19 zoekt ook doorgenomen, maar ben toch benieuwd naar meer input!

Rossi lt ti kan mooi zijn, of melde je aan bij de deacon 72 club hier 😉

Edwin van Riel

Curv GT.
Deacon 76 ipv 72.

Totales Vollidiot

Ski zelf op de Nordica Dobermann Spitfire RB 76. Ooit van Gijs overgenomen ;)

Bevalt me prima en past volgens mij goed bij wat jij omschrijft.
https://gigiski.com/review-nordica-dobermann-spitfire-76-rb-…

Plaats een reactie