Skiën in Japan

Hi,

Wij willen met z’n 2en van eind december t/m begin januari (2 weken) op wintersport naar Japan.
Nou hadden we besloten om naar Hokkaido te gaan en te starten bij Niseko. Alleen als wij zoeken naar een accommodatie voor die periode (ruim 3 kwartjaar later) zijn er ongeveer zo’n 12 accommodaties beschikbaar die allemaal zeker meer dan 100 euro per nacht per persoon kosten. Hierin is 100 euro het goedkoopte en loopt het al snel op naar 400 euro per nacht. Zijn dit normale prijzen voor deze plaatst en periode? Of zijn we te vroeg/laat met boeken van deze accommodatie?

Niseko is behoorlijk aan de prijs en nogal druk. Zijtak van het gebied, Moiwa, is ons heel goed bevallen. Pistes matig, poeder uitmuntend. We zaten in de Niseko Backcountry Lodge, schoon, eenvoudig en erg gezellig. Managment spreekt goed Engels. Last second geboekt toen we net in Tokyo waren geland.
http://www.nisekobackcountrylodge.com/

Tukker(ik)

Niseko is behoorlijk aan de prijs en nogal druk. Zijtak van het gebied, Moiwa, is ons heel goed bevallen. Pistes matig, poeder uitmuntend. We zaten in de Niseko Backcountry Lodge, schoon, eenvoudig en erg gezellig. Managment spreekt goed Engels. Last second geboekt toen we net in Tokyo waren geland.
http://www.nisekobackcountrylodge.com/

Tukker op 14 mrt 2024 08:55

Dankjewel! gaan we daar ook even kijken.
Maar hadden jullie ook zo ontzettend weinig opties betreft accommodaties? Vind maar 12 opties best weinig als ik we zo ver van te voren willen boeken. Terwijl als ik voor over 4 weken in Niseko zoek er wel 160 beschikbare accommodaties zijn.

Daarnaast was ik ook benieuwd of je gemakkelijk met openbaar vervoer bij verschillende skigebieden op Hokkaido kan komen? Of dat je wel echt een auto nodig hebt?

Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar februari naar Japan (even afhankelijk van een eventuele verhuizing). Wij hebben in onze aanvragen gemerkt dat de meeste accomodaties pas in april open gaan. Wellicht dat er over een paar maanden wat meer opties zijn? Wij hebben er overigens voor gekozen om niet naar het gehypte Niseko te gaan. Te druk, weinig cultuur, redelijk vlak en dus ook duur. Je gaat ook in een behoorlijk drukke periode ivm zomervakantie Australie (die loopt tot eind januari). Als wij gaan dan wordt het Honshu (rondom Myoko Kogen, Hakuba en/of Nozawa Onsen). Net wat spannendere afdalingen, meer dan voldoende sneeuw en vooral een stuk meer cultuur.

Succes en have fun!

Ps. kijk vooral op de youtube van the slippery slope (https://www.youtube.com/@TheSlipperySlope). Hij is net in Japan geweest en er komt veel content nog aan. Ook een tip voor ieder ander. Wat mij betreft een van de beste youtubers met echt professionele content. En een heerlijke kerel die van een biertje houdt ;)

*bericht bewerkt door timtim88 op 14 mrt 2024 18:17

Ik lees ff mee want in december ben ik in Sapporo en wil graag nog ff 2 dagen skiën meepakken.

Weet iemand of je daar eenvoudig ski’s en schoenen kan huren of is dat lastig. Heb maat 43 dus niet extreem

*bericht bewerkt door SPAM op 15 mrt 2024 12:32

Plaats een reactie