Narvikfjellet?

Het kriebelt nog, en eigenlijk wil ik dit jaar nog een keertje.
Het seizoen in Noord Noorwegen duurt lang. Heeft iemand ervaring met Narvikfjellet (ligt boven Tromso) eind april, begin mei?
Of moet ik die derde keer skiën dit seizoen maar uit mijn hoofd zetten? :-)

Italie heeft dit seizoen wel goede papieren toch?! Frankrijk ook. Ik vertrek eind maart nog naar Veysonnaz (Zwitserland) voor mijn 4e dit seizoen. Ik zou dus gewoon wel gaan, waar je keuze ook op valt :)

Nooit geweest maar staat op m’n verlanglijst, als je gaat, laat je dan even weten hoe het daar is? En als het pas de derde keer is zéker niet uit je hoofd zetten maar GAAN!

@BergFan ik was eind april 2018 skiën in Narvik, Riksgränsen en Björkliden. De drie skigebieden liggen redelijk dicht bij elkaar en zijn goed te combineren. Narvik heeft een fenomenaal uitzicht over de Ofotfjord en biedt een hoogteverschil van bijna 1000 meter. Het zijn ook nog eens geweldige pistes, die er eind april gewoon goed bijlagen. Off-piste is er ook het een en ander te vinden, al kunnen de condities natuurlijk wel sterk wisselen. Bij mij was het bovenste gedeelte heerlijke poeder, terwijl het sneeuwdek bij de gondel tot op de bodem zo nat was dat je er met je ski’s inzakte.

Riksgränsen en Björkliden zijn ook twee leuke gebiedjes. Iets minder gevoelig voor regen vanuit het westen. Wat minder hoogteverschillen, maar je kunt je hier ook prima vermaken. Pistetechnisch niet per se topgebieden, maar in combinatie met off-piste heb je erg veel leuke mogelijkheden. De uitzichten op o.a. Torneträsk zijn schitterend.

Narvik:

null

null

Riksgränsen:

null

Plaats een reactie