Waarheen van vrijdag 22 / zaterdag 23 maart tot vrijdag 29 / zaterdag 30 maart ?

Hey,

Mijn vrouw en ik hebben een weekje skiverlof gepland voor de laatste week van maart. Zelf ben ik een ervaren skiër en hou van toeren in een groot skigebied, terwijl mijn vrouw overdag graag gaat wandelen in de sneeuw in de buurt van het hotel.

Nu is het voor ons dit jaar zeer moeilijk om de bestemming te kiezen daar de sneeuwcondities overal wel wat te wensen over laten en continu veranderen… :-( Maar dit zal voor velen wel geen verrassing zijn… :-)

Wij houden van variatie ;-) en daarom gaat onze voorkeur naar de volgende bestemmingen:
(1) nog niet geweest: Paradiski (Les Arcs - La Plagne) en Le Grand Massif
(2) reeds geweest maar dan eventueel met een ander logement: Les Trois Vallées (Val-Thorens), Massif des Grandes Rousses (Alple d’Huez - Vaujany), Saalbach Hinterglenn en Ski Amadé (Hochkönig)

Wie oh wie is er nu in één van deze skigebieden en kan ons die bestemming aanbevelen/afraden? Dus belangrijk dat ik de ganse dag kan skiën en mijn vrouw in de buurt van het hotel kan wandelen in de sneeuw…

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook altijd welkom… ;-)

Al eens plekken als Saas Fee, Zermatt en St. Luc (Val d’Aniviers) overwogen? Behoorlijke wandelmogelijkheden en hier is relatief het meeste gevallen de afgelopen weken.

Rijd vanavond terug vanuit t Zillertal, vandaag op de Hintertuxer gletsjer geweest. Echt geweldige sneeuw en mooie lange brede pistes. Mocht het wat kouder worden kun je ook nog naar Mayrhofen en Zillertal arena. Echter was de sneeuw daar beduidend minder maar wel je kunt er qua grootte je hart ophalen. Oh ja, ook heel veel wandelroutes.

Ik ben vorige week in Maria-alm geweest en vond ( onderin) de pistes van zeer matige kwaliteit. Een aantal pistes zijn gesloten ivm te weinig sneeuw ( Natrun = pistes in het dorp zijn dicht de liften gaan nog wel ivm restaurant en verbinding)
Ik zou het hogerop zoeken. Waar je hoger kan dan 1900 meter. ( de pistes tussen 1900-1400 meter waren wel goed) mogelijk biedt Frankrijk of Italië meer! Qua gezelligheid zou mijn voorkeur uitgaan naar Italië ( bijv Moena of Vigo di fassa) Kwaliteit van de pistes in Italie is vaak erg goed ivm droge lucht en er is veel gevallen afgelopen week. Je kunt er heerlijk eten, in het zonnetje zitten en wandelen.

Ik zou kiezen voor Les Arcs, Mooi over,ichtelijk gebied veel boven de 2000m. Vandaar eventueel een paar dagen naar La Plagne.

null

Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk is het Les Arcs geworden. Zeer goede sneeuw- en skicondities voor de tijd van het jaar…😉

Plaats een reactie