Waarom is piste 15 in Sölden gesloten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hi,

Wij vertrekken morgen naar Sölden voor een aantal dagen. Bij wijze van voorpret bestudeer ik graag de webcams, sneeuwbericht, weerbericht, pistestatus, enz… Nu valt me op dat de blauwe 15 op de Giggijoch al een aantal dagen gesloten is. En ik vraag me puur uit nieuwsgierigheid af wat daarvan de reden is. Er ligt volgens mij meer dan genoeg sneeuw, het lawinerisico is laag, de liften draaien gewoon en de naastgelegen pistes zijn wel open…
Iemand een idee?

Als je op de webcam bij de Giggijoch kijkt, zie je gewoon mensen skiën op de blauwe 15. Bovendien is de Giggijoch stoeltjeslift ook gewoon open. Als piste 15 dicht zou zijn, dan is het niet logisch dat deze lift wel draait. Je kunt daarvandaan namelijk nergens anders heen skiën. Misschien een foutje op de website?

Geldt voor de ‘funslope’ niet voor de reguliere pistes.

Ah, check, dat zal het zijn.

Net terug uit Solden. Piste 15 is gewoon de hele week open geweest. Sneeuw op de gigijoch, gaislach en beide gletsjers is zeer goed. Beide dalafdalingen zijn op de lagere gedeeltes zorgelijk tot slecht. Je kunt dorp skiënd bereiken maar echt lol beleef je niet meer op de laatste paar honderd meter (wij hadden 20cm verse sneeuw). We zijn ervaren skiërs maar hebben besloten de laatste 2 dagen met de lift af te dalen… heel veel plezier daar!

Plaats een reactie