bestemming 2025: hulp gevraagd

Hoi allemaal,
Begin maart hebben we een fantastische skivakantie gehad in Sölden. Nu ben ik op zoek naar een alternatieve bestemming voor 2025. Sölden is opzich goed bevallen maar echte tochten maken is niet mogelijk daarentegen is het is wel sneeuwzeker door de hoge ligging en is apres ski volop aanwezig. Voor 2025 zoek ik een gebied met hoge ligging en de mogelijkheid om tochten te maken en toch ook wat levendigheid voor na het skiën. Mijn oog viel op Obertaurn of Serfaus maar er zijn er vast nog meer…

Wie heeft voor ons de gouden tip?
ps Mayrhofen, Kitzski, SHLF zijn in eerdere jaren al afgestreept.

Serfaus, Zillertal Arena, of St. Anton.

Mr. Slow

Frankrijk geen optie?

Gaat het alleen om Oostenrijk?
Anders voor tochten: Tignes (val claret of val d’Isère als dorp), trois vallée en zou dan voor de levendigheid val thorens kiezen, dolomieten (geen advies voor het meest levendige dorp, maar campitello in ieder geval niet, dat is vrij rustig).
In Oostenrijk kun je nog voor Ski Arlberg gaan.
Minder hoog: portes du soleil (Morzine of Châtel) of Skiwelt (Westendorf). Ondanks dat dit jaar niet top was qua sneeuw in die gebieden, kon je er wel prima skiën.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 20 mrt 2024 09:05

Niet hoog maar wel veel hellingen op het noorden:
Schladming. Evt te combineren met Hochkonig.

Lekker bierdrinken in de Tenne. En echt wel lekkere pistes.

Normaal gesproken een prima bestemming begin maart. Dit jaar was niet echt een goede referentie.

Totales Vollidiot

Ischgl, St Anton en Serfaus zijn prima maartbestemmingen om flinke tochten te maken en te après-skien. Overigens vind ik Sölden icm Gurgl prima qua kilometers. Je kunt behoorlijk rondskiën dan. En als dat niet genoeg is, ga je een dag naar Oetz en/of Kuhtai.

Kun je last-minute wachten, dan zijn Flachau, Kirchberg, Westendorf of Söll en Saalbach/Hinterglemm/Zell am See ook prima bestemmingen, evenals Mayerhofen, Gerlos of één van de meer centraal gelegen plaatsen in het Zillertal.

Verder kun je in L3V (met name Val Thorens), Les Arcs en Tignes ook prima een drankje doen na het skiën. Alles hooggelegen en heel veel pistekilometers.

Als Sölden je tegenviel qua kilometers doet Obertauern dat zeker. Daar ben je binnen een dag helemaal rond.

*bericht bewerkt door Bennie op 20 mrt 2024 09:11

Last minute optie kan ook het Gasteiner dal zijn…

Mooie tochtjes mogelijk. Mooi gebied ook.

Evt andere gebieden op rijafstand (zell am see, schladming, hochkonig, SHFL etc)

Totales Vollidiot

Ischgl is echt top! Afhankelijk van je budget kun je ook in het naast gelegen Kappl zitten, moet je alleen 10 minuten willen rijden. Ik was afgelopen jaar ook aangenaam verrast door Flachau, kun je ook mooie tochten maken, zowel naar links of rechts het gebied in.

Even een curveball: Selva di Val Gardena!
Brede pistes van Frankrijk
Apres ski van Oostenrijk (niet helemaal vergelijkbaar maar in mijn beleving vele malen leuker)
De Italiaanse keuken.
3 USP’s van andere landen in 1 gebied!

Tochten:
Sella Ronda (moet je als skier eigenlijk wel een keer gedaan hebben, maar de andere 2 tochten zijn vele malen leuker/ interessanter)
Lagazoui
Grande Guerra

Dat noem ik nou niet bepaald een curveball…

Mr. Slow

Obertauern lijkt mij nu niet direct de locatie om grote tochten te doen…

Schladming ben ik de eerste week van maart geweest en dat lijkt mij echt wel een leuk gebied, op voorwaarde dat het minstens 10 à 15gr kouder is… (maar dit seizoen lijkt mij nu niet de goede referentie als het gaat over sneeuwkwaliteit begin maart).

Een van de gebieden op/rond de Sella Ronda komen wat mij betreft zeker in aanmerking. De Sella Ronda kan als basis dienen om iedere dag in een ander deelgebied op verkenning te gaan. De Lagazoui en Grande Guerra heb ik nog niet gedaan en kan ik niets over zeggen, de Marmolada vond ik ook een leuke tocht/uitstap.

idd, Obertauern is best aardig, maar in 1 dag rond geskied.
Serfaus / Fiss is groter en levendiger, maar ook drukker.

Dat noem ik nou niet bepaald een curveball…

Quick op 20 mrt 2024 16:07

Haha mooi dat jij er zo (ook) over denkt. Als ik het stukje van TS lees, leek het me voor TS een curveball.
Het is by far mijn favoriete bestemming.

Serfaus-Fiss-Ladis ligt grotendeels op het zuiden. Als je in maart gaat (dat weet ik niet, maar aangezien je het voor dit jaar over maart had ging ik daar stiekem vanuit) kan de boel daar erg snel heel papperig worden.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Als je buiten de vakantie zit, zou ik pas lastminute beslissen… In SFL zijn zeker mooie tochten te maken en ook levendige après-ski.

Even wat verder: Via Lattea, in Sauze d’Oulx de nodige gezelligheid

Hier een mede skiër die met de TS mee gaat.
Dank voor alle suggesties! We gaan hier zeker mee aan de slag.
We gaan inderdaad in maart 2025 weer:) Tot nu toe ligt de focus vooral op de Oostenrijkse gebieden. Gezien de periode van het jaar en de temperaturen kijken we het liefst naar hogere gebieden. De ervaring de laatste paar jaar van lagere (delen van) gebieden was helaas niet optimaal in de middag.
We zijn van plan om ruim vooraf te boeken.
Frankrijk zijn we helemaal nog niet bekend. Hoor wel redelijk wat geluiden over de mindere kwaliteit van eet gelegenheden op de piste.

Let's go ski!

Dank voor alle tips, de selectie is gemaakt:

  • SFL
    Groot gebied, nog niet eerder geweest, voor ieders niveau wat. Apres ski beperkt maar aanwezig.
  • Solden
    Mooi hoog, uitstapje naar Gurgl, apres ski in overvloed, misschien wel teveel.
  • of toch Italië
    Nieuw voor ons, lessen is een vraagteken, gebrek aan schnitzel voor 1 van de mannen.

In Italië heb je gewoon schnitzel hoor, het heet daar ‘Milanese’ ;) (in elk geval in de Dolomieten/ Zuid Tirol in andere delen van Italië heb ik er niet zo opgelet)

In Italië heb je gewoon schnitzel hoor, het heet daar ‘Milanese’ ;) (in elk geval in de Dolomieten/ Zuid Tirol in andere delen van Italië heb ik er niet zo opgelet)

Nics op 22 mrt 2024 12:00

Top! Dan heb ik er weer 1 overgehaald😃

null

Gisteren nog gehad in Italië.

Ischgl is echt top! Afhankelijk van je budget kun je ook in het naast gelegen Kappl zitten, moet je alleen 10 minuten willen rijden. Ik was afgelopen jaar ook aangenaam verrast door Flachau, kun je ook mooie tochten maken, zowel naar links of rechts het gebied in.

Gerben.t.Z op 20 mrt 2024 13:51

Kan ik beamen! Dit jaar zowel Ischgl als Flachau bezocht. Ischgl vanuit Galtür (stukje verder dan Kappl, maar nog steeds prima te doen, ca. 15 min in de skibus). Galtür heeft ook best aardige pistes voor 1 dag, rest van de dagen in Ischgl geweest. Flachau ligt ook mooi centraal in een leuk gebied, heeft me positief verrast. Zeker links van het kaartje (Zauchensee) is heel mooi.

Plaats een reactie