Vanuit Köningsleiten naar Zell am Ziller

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Ik heb een praktische vraag; hoe lang ben je vanuit Köningsleiten ongeveer onderweg naar Zell am Ziller? Dit i.v.m. dat ik me afvraag of ik rondom 14:00 kan vertrekken in Köningsleiten om zonder problemen of extreme haast Zell am Ziller te halen voor de liften sluiten.

Als ik de kaart zo bekijk heb je aardig wat liften nodig dus ik twijfel zelf hoe haalbaar dit is.

Makkelijk. Denk dat je een uurtje onderweg bent. 41, 42, en vanaf daar is het alleen nog maar liften omhoog, behoudens het kleine stukje Teufeltal.

Die liften zijn de uitdaging. Als je buiten het hoogseizoen gaat, dan lukt het makkelijk. Maar in de drukke vakantieweken zijn juist de overgangsliften aan het eind van de middag nog wel eens druk, en als je 3x 10 minuten staat te wachten, wordt het toch ineens krap.

Betreft in dit geval een bezoek met Pasen. Dus extreme drukte verwacht ik eigenlijk niet. En 30 minuten + 1 uur schatting + 1x mis skiën is alsnog op tijd volgens mij…

In ieder geval super bedankt beide voor de reacties.

Moet geen enkel probleem zijn. Wij hebben vorige week vanuit Gerlos in de ochtend naar Krimml geskied; daar diverse pistes gedaan. Rond 11u terug naar Konigsleiten, koffie gedaan en diverse extra pistes. Rond 12u richting Gerlos. Tussen 13.15 en 14u gegeten in Gerlos en daarna richting Zell middenstation gondels (Dalafdaling was dicht). Rond 15u weer terug naar Gerlos en om 16.15u bij Seppi’s.

Plaats een reactie