Short ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kühtai

Hallo allemaal,

Wij willen het eerste weekend van april een paar dagen gaan skiën en vroegen ons af of dit gebied leuk is voor ervaren skiërs.

We horen graag jullie reacties

Niet heel groot en relatief korte afdalingen. Je kunt het wellicht combineren met Hochoetz en/of Sölden en Obergurgl-Hochgurgl.

Mr. Slow

Ik heb dit een paar jaar geleden met mijn vrouw. Beide ervaren skiërs. Je moet erop instellen, dan is het prima. Wij skieden 's morgens de zuidkant. Daarna oversteken en dan alle hellingen van de noordkant afkrassen. Om 14:00 neerploffen op het terras (Hotel Vaya is een aanrader). Natte lunch en daarna naar het hotel. De rest mag je zelf invullen.

P.S. Dagje Hochoetz is zeker een aanrader. Skibus duurt ongeveer 15 minuten vanaf Kühtai.

*bericht bewerkt door havana op 20 mrt 2024 17:16

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik heb dit een paar jaar geleden met mijn vrouw. Beide ervaren skiërs. Je moet erop instellen, dan is het prima. Wij skieden 's morgens de zuidkant. Daarna oversteken en dan alle hellingen van de noordkant afkrassen. Om 14:00 neerploffen op het terras (Hotel Vaya is een aanrader). Natte lunch en daarna naar het hotel. De rest mag je zelf invullen.

P.S. Dagje Hochoetz is zeker een aanrader. Skibus duurt ongeveer 15 minuten vanaf Kühtai.

havana op 20 mrt 2024 17:15

“Natte lunch” is dat heel veel bier?

Bier kan, kan ook witte wijn zijn, aperol spitz of wat anders…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

+1 wbt combinatie met Hochoetz! Daar zijn super leuke afdalingen en skiroutes te vinden!

Ik zou dit inderdaad combineren met de andere bestemmingen van het Otztal. Vooral Gurgl is in deze periode erg mooi.

@Rutger3 Kühtai en Gurgl liggen bijna een uur en een kwartier rijden uit elkaar…
Kühtai en Hochoetz is prima voor een paar dagen. Gemoedelijk genoeg, en Hochoetz heeft nog leuke uitzichten.
Is het weer zo-zo, dan kun je vanuit Kühtai redelijk vlot (met de bus) naar Innsbruck voor een dagje wat anders.

Plaats een reactie