Elan Primetime N4+ kopen?

Ik kwam vandaag op de piste een testkraam van Elan ski’s tegen. Omdat ik benieuwd was of ik verschil zou merken met mijn eigen ski’s (± 10 jaar oud) en gekocht als eind beginner/licht gevorderde skiër, ben ik eens gaan testen.

Ik heb de ELAN Primetime N4+ getest. Ik merkte heel duidelijk verschil met mijn ski. Heel erg licht, draait onwijs makkelijk, ik kwam er bij de lift beneden makkelijk de bergen slush meedoor en ook op de strakke pistes had ik goede grip en kon ik vaart maken.

Hierna heb ik ook de ELAN Ace speed magic slx uitgeprobeerd. Deze ski vond ik lastiger skiën. Inzet van de bocht was moeilijker/zwaarder, kortere bochten waren lastiger omdat voor mijn gevoel de achterkant van de ski minder grip had en in de slush ging ik voor mijn gevoel alle kanten op.

Voor mij fijn dat ik een duidelijk verschil merkte tussen beide ski’s. Nu neig ik naar het kopen van de Elan primetime N4+, maar vraag ik me af of er soortgelijke ski’s van een ander merk wellicht betere opties zijn. Zijn er hier mensen met tips?

Plaats een reactie