Halve dagen Nederlandstalige skiles in een sneeuwzeker gebied

Afgelopen voorjaarsvakantie waren wij in Saalbach. Deze plek voldeed aan twee (voor ons) belangrijke wensen: halve dagen skiles voor onze kinderen door Nederlandssprekende leraren. Halve dagen, zodat we 's middags zelf nog met ze kunnen skiën. Nederlandssprekende leraren, omdat dit voor onze jongste zoon (5 jaar) met autisme erg prettig is (Steeds weten wat je gaat doen / waar je naartoe gaat).

Het dorp was ‘groen’ en het regende. Uiteraard kon er wel geskied worden, door opgespoten pistes en boven op de berg was het sneeuw i.p.v. regen. Maar wij vroegen ons af of we de halve dagen Nederlandstalige skiles volgend jaar misschien ook in een sneeuwzekerder gebied zouden kunnen vinden. In verschillende hoger gelegen gebieden worden namelijk alleen 4 uurs lessen aangeboden.

Heeft iemand toevallig goede ervaringen? We zitten niet vast aan Oostenrijk, maar daar is de kans op NL sprekende leraren wel groter.

*bericht bewerkt door Mvw82 op 24 mrt 2024 13:30

Ik lees even mee.
Wij waren ook in saalbach afgelopen voorjaarsvakantie. En halve dagen les beviel erg goed.

Afgelopen voorjaarsvakantie was abnormaal slecht. (Voorlopig) nog een uitzondering.
Als de rest goed beviel zou ik het als ik jullie was gewoon nog eens proberen komend jaar.

Als je in dezelfde regio wil maar iets hoger zou je nog naar de Kitzsteinhorn kunnen kijken (met Zell am See als extra uitvalsbasis).

Ik denk eigenlijk dat je in SHLF best prima zit, gaan wij volgend jaar ook weer naar toe (aan de Leogang kant dit keer). En gaan dan ook een dagje naar Kitzsteinhorn / ZaS.

Anders kijken naar hogere gebieden: Stubaier Gletscher, Gurgl, Hintertux, Kaunertaler Gletsjer, Kühtai, Pitztaler gletsjer, Serfaus Fiss Ladis, Ski Arlberg, Silvretta Ischgl, Sölden.

Nederlandse lessen zullen daar vast zijn want Oostenrijk. In Frankrijk heb je die mazzel soms ook maar daar heb ik geen ervaring mee, wij hebben altijd franse leraren daar.

En wat lager gelegen maar heel gemoedelijk vind ik zelf, Steinplatte Waidring.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Je kunt Berwang overwegen. Dorp ligt op 1300 meter en daardoor wat sneeuwzekerder en ook een stuk dichterbij dan Saalbach. Omdat je halve dagen skiet heb je niet veel aan een groot gebied want je actieradius is minder groot. Halve dagen skiles zijn daar mogelijk met NL leraren.

Plaats een reactie