Eten mee op wintersport

Wat nemen jullie zelf mee aan eten/drinken als je op pad gaat voor een week wintersport?

Op zoek naar inspiratie voor de boodschappen! 😎

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Koffie, thee, olie, zout kruiden, paar biertjes voor de eerste dag en een aantal verspakketten https://www.ah.nl/shop/maaltijdgemak/verspakketten ter illustratie. Albert heijn vind ik te duur, dus ik koop elders

*bericht bewerkt door yoguido op 27 mrt 2024 22:13

Koffie, thee, olie, zout kruiden, paar biertjes voor de eerste dag en een aantal verspakketten https://www.ah.nl/shop/maaltijdgemak/verspakketten ter illustratie. Albert heijn vind ik te duur, dus ik koop elders

yoguido op 27 mrt 2024 22:12

Super goed idee die verspakketten! 🍛

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Vanuit Nederland mee, of gewoon ook de boodschappen die je daar haalt?

Koffie, thee, koffiemelk, kruiden, sambal, ketjap, satésaus, pannenkoekmix. Verder potjes en pakjes voor snelle één pansgerechten.

Paar ingevroren maaltijden mee kan ook goed. Werken meteen als koelelement voor andere dingen.
Paar jaar geleden werkte de nachoschotel ook erg goed. Verse prei, kool en paprika, bonen, tomaten en mais uit blik. Vegarulgehakt, nachochips en geraspte kaas. Met de juiste kruidenmixen lekker, voedzaam en niet al te bederfelijk voor onderweg terwijl je wel vers eet.

Fruit.
Dat is slechts beperkt verkrjigbaar (en erg duur) in oostenrijk.

Totales Vollidiot

Fruit.
Dat is slechts beperkt verkrjigbaar (en erg duur) in oostenrijk.

Kdtl op 28 mrt 2024 08:34

Dar valt wel mee. Bij Hofer en M preis is genoeg fruit te koop. Het prijspeil is niet veel hoger dan Nederland.

*bericht bewerkt door ruudsan op 28 mrt 2024 09:10

Net nog gezien: supermarkt is in Italië gewoon open. Prima assortiment, ik grijp nooit mis.

Alcoholvrije wijn, in NL een merk gevonden dat ik te hachelen vind, in het buitenland eigenlijk niet verkrijgbaar. Ingevroren zelfgemaakte snert, heerlijk als je een avondje niet uit eten wil. Indien ik niet naar Zwitserland of Frankrijk ga, kaasfondue (en fondueset), want dat hoort voor mij wel een beetje bij wintersport. Zakken nootjes, want duur/ lastig verkrijgbaar in buitenland.

Fruit.
Dat is slechts beperkt verkrjigbaar (en erg duur) in oostenrijk.

Kdtl op 28 mrt 2024 08:34

Dar valt wel mee. Bij Hofer en M preis is genoeg fruit te koop. Het prijspeil is niet veel hoger dan Nederland.

ruudsan op 28 mrt 2024 09:09

Bananen, appels (meestal Braeburn), conferenceperen en mandarijnen zijn idd vergelijkbaar geprijsd. Exotisch fruit is erg duur, maar kijk dan voor de gein eens hier in de supermarkt naar de prijzen. Aardappelen maakt wel degelijk uit.

Ingevrozen spaghettisaus voor de eerste maaltijd (samen met spaghetti en geraspte kaas).
Wat charcuterie, koffie voor het eerste ontbijt.

Wat bier, wijn en snacks voor de eerste avond.

Voor de rest vnl wat kruiden.

Ter plaatse eigenlijk niets. We hebben afgelopen voorjaarsvakantie weer eens zonder halfpension gezeten en dat is ons niet bevallen, dus voor volgend jaar weer ‘gewoon’ halfpension geboekt.

Voor in de auto maakt mijn vrouw altijd een koeltasje met bakjes paprika, komkommer en tomaat en daarnaast voor de snack-trek meestal 1 of 2 bussen pringles en wat hartigs (droge worstjes, stukje kaas).

Komende zomer gaan we 2 weken naar Oostenrijk en nemen dan wat basics mee om te koken (wat kruiden, olijfolie).

Hier voor een week boodschappen mee.
(Zelfgemaakte) granola, vers fruit en yoghurt voor in de ochtend.
Lunch op de piste.
Mini bars mee voor onderweg.
Avondeten: Ingevroren stamppot voor de eerste avond (=koelelement), zelfgemaakte (geweckte) potten soep, verschillende soorten afbakbroodjes, beschuit/crackers, rauwkost, hartig en zoet beleg, toetjes. Elk appartement in Oostenrijk heeft een goede oven. Ieder belegt zijn eigen broodje naar keuze, samen met soep, fruit/rauwkost en toetje prima maaltijd voor een week.
En voor de lekkere trek wat chocolade, koekjes, nootjes. Thee, koffie, chocomel, limo en bier.
4PP en ongeveer 2 kratten boodschappen. Werkt prima voor ons. En we hoeven niet in de drukte naar de supermarkt.

Niets :-)

Peter Pos

Van die peijnenburg ontbijtkoekrepen en bifiworstjes. Colaatje voor erbij, energie voor 10!

Kwa echt eten zit ik nu halfpension dus dat was niet nodig.

*bericht bewerkt door LouiseO op 28 mrt 2024 15:11

Niets 😜
Als ik op hotel ga neem ik HP en als ik een appartement of zo huur dan weet ik de lokale bakker, supermarkt en restaurantjes wel te vinden.

Wij hadden dit keer havermout, genoeg thermobakjes en een instant pot (pressure cooker) mee. Dit was heel fijn! (wel een alternatieve wintersport, met vooral veel zorg in aangepast skiën). Hier lunchte we dan (deels) mee.

*bericht bewerkt door Qp89 op 28 mrt 2024 15:21

Dit is wel echt een heel Nederlands topic, de piepers mee op vakantie🤣

Ik neem echt letterlijk niets mee, hooguit wat eten of drinken voor onderweg.

Als we met twee gezinnen een week in een chalet zitten, nemen we zeker veel eten mee. Niet zozeer uit gierigheid, maar omdat we geen zin hebben om terplekke boodschappen te moeten doen, liever zo lang mogelijk op de pistes.
De winkels in de gebieden waar wij komen hebben ook vrijwel niets. Twee verschrompelde paprika’s en een pot fabrieks-pastasaus is niet waar we 9 mensen waaronder 5 tieners mee kunnen voeden.
Beide gezinnen regelen voor 4 avonden het eten.
Ik kook thuis al; neem ingevroren pastasaus vol groenten mee, ingevroren stamppot, ingevroren saus voor burrito’s/fajita’s en spinazie/bladerdeeg/vis.
Daarnaast gaat er broodbeleg en thee/koffiecups/limonadesiroop mee. Twix/mars etc voor tijdens het skiën.
Al met al prima te doen.
Heel fijn het gemak om vol van het skiën te kunnen genieten en geen boodschappen te hoeven doen en veel tijd aan koken kwijt te zijn, terwijl we toch voedzame maaltijden op tafel hebben (voor de hongerige pubers).

Gaan we alleen met het eigen gezin of met ons tweetjes, dan geen chalet maar halfpension en gaat er niets aan boodschappen mee. Behalve een pot drop en worteltjes & komkommer voor onderweg.

❄️

Drop (krijtjes)! Als we München voorbij zijn mag de trommel open.
Verder bammetjes voor onderweg (die gaan na Keulen er in).

Thuis eet ik ze zelden maar op vakantie in een appartement zijn ze prima: Knorr Wereldmaaltijden… Heb je de kruiden, de rijst of pasta, en marinade bij je en koop je ter plekke verse groente en vlees: vers maar wel makkelijk Niet uit zuunigheid maar omdat ik geen zin heb om alles bij elkaar te scharrelen. Overigens schrik ik soms wel van het karige aanbod van groenten in Oostenrijk. Of eten wij zoveel groenten?

Life is what happens while you were checking your phone

Een beetje kruiden etc, er gaan vooral veel boodschappen mee terug naar Nederland, lekkere kazen, worstjes, hammetjes, lokale biertjes en andere lekkere dingen… Er zijn zoveel lekkere streekproducten te krijgen in de Alpen, ik zou wel gek zijn om dan een hoop zooi van thuis mee naar de Alpen te zeulen…

Born to Ride

Dit is wel echt een heel Nederlands topic, de piepers mee op vakantie🤣

Ik neem echt letterlijk niets mee, hooguit wat eten of drinken voor onderweg.

Amelm op 28 mrt 2024 15:40

Zeker waar. Helaas afgelopen paar jaar rond de feestdagen aangekomen, en dan was het bijzonder prettig wat mee te hebben. Ongepland lang in de file staan maakt dat zuinige uurtje op zaterdag dat de winkel nog open is erg fijn om niet te hoeven bezoeken.

Vakantie is vakantie. Een week zelf niet moeten koken. Voetjes onder tafel en genieten.

Laatste jaren hotel gedaan, maar daarvoor ook vaak genoeg appartement dus zelf koken.

Ik neem zoveel mogelijk van thuis mee. Niet om het geld (echt niet) maar om de simpele reden dat ik dan ter plekke veel minder boodschappen hoef te doen. Maak vooraf een weekmenu. Wat daar op staat? Nou als ik naar Italië ga zo weinig mogelijk Italiaans, want dat eet ik op de piste wel. Verder is het nogal van belang of je een oven hebt of niet. Dat beïnvloedt het menu behoorlijk.

*bericht bewerkt door havana op 29 mrt 2024 07:32

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Niets, behalve een paar zakjes nootjes voor bij de Apres ski :-)

Aantal jaren geleden een bloembollen familie leren kennen op wintersport.
Nodigde elk jaar de familie (20 man) kosteloos uit op wintersport. Verbleven in een paar appartementen.
Hadden een grote bestelwagen bij zich vol met eten.
Van appeltaart ,drank, steaks en alles wat daar tussen zit.
Gekocht bij de groothandel in Nederland.
Er was blijkbaar ook iemand mee (die niet wilde skiën ) die de catering deed.
Het argument was als je elke dag appeltaart / zoutjes/bier wil voor 20 man na het skiën en ook nog uit eten gaat is dit goedkoper.
Buitengewoon slim eigenlijk.

Ik vind eten zwaar overschat. In 100ml jägermeister zitten 292 kcal. Een liter per dag dekt dus met gemak je voedingsbehoefte.

Helemaal niets! in het huisje dat we huren zijn altijd wel kruiden, koffie, thee etc aanwezig. De ongeschreven regel is dat als je iets opmaakt, je het weer aanvult. Boodschappen doen we dus in Riederalp. Is ook echt te veel gesleep om extra spullen naar boven mee te nemen omdat we alleen met de gondel daar kunnen komen,

Als we met de auto naar Frankrijk gaan doen we in het dal ooit boodschappen op de heenweg, maar verder nemen we eigenlijk niet veel mee behalve een zak worstenbrood en wat kruiden.

Kwaliteit van producten(boter etc.) in Frankrijk is vaak beter dan bij ons in de super, misschien iets duurder maar dat scheelt misschien 15 euro pp op een vakantie. Het duurste is toch het vlees en dat weiger ik mee te gaan slepen.

Plaats een reactie