Wie heeft er live update's vanuit Saalbach-Hinterglemm?

We willen dit weekend (30/3-3/7-4), naar Saalbach-Hinterglemm evt. maar het is ons niet duidelijk of alle liften nog open zijn, leek even dat enkel die van Zell open waren.
Ze voorspellen ook redelijk warm weer, dus de vraag is: wie is er daar nu en kan ons wat meer vertellen over de weer en sneeuw conditities?

Alvast bedankt!

Andere opties die we bekijken zijn Sölden, en evt. de Dolomieten, Ortisei of Alta Badia etc. OOk info hierover is welkom, thanks!

Sneeuw condities volgens een vriend van mij die er 3 dagen was vorige week: OK tot 10 à 11 uur, daarna bijna overal een slushslagveld. Meeste (dal)afdalingen waren nog wel open. Hoelang die het nog houden; geen idee.
Ik zou eerder naar een van de andere gebieden die je noemt gaan, daar ligt in ieder geval meer dan genoeg.

Gang is alles

Afgelopen weekend was er op het Oostenrijkse nieuws dat daar de eerste liften hoogstwaarschijnlijk 1 april gaan sluiten. Op Saalbach.com staat t laatste nieuws. Persoonlijk zou ik een ‘hoger’ gebied kiezen.

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Normaliter sluit Saalbach de zuidzijde half maart al. Dan valt de Bernkogel en het onderste stuk van de Hochmais weg. De noordhellingen gaan dan wel door.
Zell am See en Kaprun zijn dan een betere keus.
Dolomieten blijven nog wat beter qua weer, maar Sölden/Ötztal is begin april ook een prima bestemming. Alleen de dalafdalingen houden niet over dit jaar. Zeker met de sneeuw die dit weekend nog achter de föhn aankomt. Het Montafon en het Paznauntal liggen er trouwens ook voldoende goed bij, op de dalafdalingen onder de 16/1800m na.

Check ook Obertauern eens.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Kijk op de webcam en bedenk dan of je er naar toe wilt.

er zijn zoveel betere bestemmingen eind maart/ begin april

Saalbach Kohlmais, vanmorgen:

null

*bericht bewerkt door Daffie op 28 mrt 2024 10:24

En gebruik de app Bergfex. Mooi overzicht van webcams, liften en weer.

De meeste skigebieden in het Zillertal liggen boven de 2000 meter op een enkele na. Ga zelf vandaag er weer heen. Dal afdalingen waren 10 maart allemaal al dicht. Maar boven is het goed te doen.

JMW

Kom net terug uit Galibier Thabor, ondanks de wind vandaag, zorgt de sneeuw van de afgelopen dagen voor fantastische condities, zal voor meer hoge gebieden in Frankrijk, Zwitserland, Vorarlberg en Italië gelden - zou Saalbach en de andere lagere gebieden lekker links laten liggen!

*bericht bewerkt door Wolffeew op 29 mrt 2024 10:22

Ik ben er vorig weekend geweest, hoge pistes waren nog best oké, maar later op de dag hele stroeve slush dus je moet het van de ochtenden hebben. Zaterdag/zondag viel er weer redelijk wat sneeuw, zondag vond ik de condities op de geopende pistes weer best aardig. Ik denk wel dat die sneeuw maandag wel al snel weggesmolten is. Dalafdalingen bijna allemaal gesloten (en wat er open is is drama), als je over wil steken moet je vaak vanuit het middenstation de gondel naar beneden nemen om vervolgens aan de andere kant omhoog te gaan. Al met al is het mij mee gevallen (ik was bang voor erger), maar ik kies volgend jaar voor een hoger gebied.

We hebben gekozen voor Nauders, daar zijn de condities nog net iets beter wsch.

Mosterd na de maaltijd want tijdens het skitripje heb ik niet op het forum gezeten, maar ik vermoed dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Vrijdag in SH geweest, vriendin had in de ochtend skiles. Dit werd al verplaatst van Saalbach naar Hinterglemm ivm de voorspelde wind. Uiteindelijk viel dit reuze mee en hebben we gewoon kunnen skiën. Alleen de hooggelegen pistes uiteraard want in het dal was het het hele weekend rond de 18 graden…

Zaterdagochtend begonnen in Saalbach, vriendin is beginnend skiër en daar was een hele mooie piste en er was geen hond. Daarna ging er snel van alles dicht door de wind… wij naar de Kitzsteinhorn gereden, lang niet alles open maar ook nog genoeg kunnen doen.

Zondagochtend 8.30 lift. Zo hoog mogelijk gegaan, heerlijke pistes bovenin. Daarna begon de ellende weer en hoe! Keiharde windvlagen, sneeuw om je kop… ging alles ook snel dicht. Wij nog nét op tijd de verbinding naar Maiskogel gepakt. Daar nog super kunnen skiën tot een uur of 1… toen ging daar alles dicht. Afgesloten op de Schmittenhohe waar het allemaal nog wel open was.

Genoeg gedaan, lekker bijgebruind. Was er nog nooit geweest maar ga er zeker nog eens heen in een gunstigere maand ;)

Plaats een reactie