Weer en sneeuw condities Sella Ronda (30/3-3/4)

We willen dit weekend (30/3-3/7-4),evt. naar de Dolomieten, de Sella Ronda
Ze voorspellen regen, dus de vraag is: wie is er daar nu en kan ons wat meer vertellen over de weer en sneeuw conditities voor het komend weekend?

Alvast bedankt!

Ik ben gisteren teruggekomen en vond de pistes eigenlijk overal nog echt goed. Wel vanwege de warmte op het einde van de dag soms wat papperig en flinke sneeuwhopen op de bekende plekken. Aan de andere kant liggen die hopen daar met de Kerst en voorjaarsvakantie ook.

Helemaal onderin soms wat bruine plekken en waar je ‘normaal’ op plekken nog over de straat heen kunt skiën moeten ze nu even uit en weer aan. Er valt steeds wat verse sneeuw en dat levert op de dag dat het valt wat plakkerige pistes op maar de dag erna is het verse laagje wel merkbaar.

Wie is ‘ze’? Sommigen voorspellen idd neerslag. Anderen, wo de onvolprezen @Roel houdt het bij alleen maandag.

Verder: vandaag sneeuw en regen. Pistes prima. Maar regen is minder. Koop een ski regenjas en je hebt er nauwelijks last van.

Bergfex en de sneeuwhoogte app.
Ik zou graag beetje zon hebben, maar zoals het er nu naar uitziet enkel regen. Aangezien we de keuze nog hebben, is alles nog mogelijk en regen is echt niet leuk naar mijn mening…
Maar daarom dus de vraag hier, misschien valt het allemaal wel mee…

Bergfex en de sneeuwhoogte app.
Ik zou graag beetje zon hebben, maar zoals het er nu naar uitziet enkel regen. Aangezien we de keuze nog hebben, is alles nog mogelijk en regen is echt niet leuk naar mijn mening…
Maar daarom dus de vraag hier, misschien valt het allemaal wel mee…

Steffi537 op 28 mrt 2024 19:16

Bergflex is inderdaad heel negatief.

Wat het gaat worden weer ik niet. Daar kan @Roel iets zinnigs over zeggen. Ik niet.

Morgen nog eens een dagje solo… misschien trek ik richting Arabba. We gaan 't zien. De meteo ziet er idd. niet zo denderend uit de komende dagen en hier is 't alvast een paar dagen af en aan aan 't regenen (hier = Feltre).

Vriendin en zoon geven er de brui aan, die gaan morgen de hele dag koken voor de Paas dis!

De Gran Risa ligt er iig lekker bij.

Daar staat tegenover dat ondanks de weerapp van de iPhone stug volhoudt dat de zon schijnt er toch echt al bijna een half uur wit spul uit de lucht valt (niet veel, maar toch).

*bericht bewerkt door DSvier op 29 mrt 2024 09:16

Bergfex en de sneeuwhoogte app.
Ik zou graag beetje zon hebben, maar zoals het er nu naar uitziet enkel regen. Aangezien we de keuze nog hebben, is alles nog mogelijk en regen is echt niet leuk naar mijn mening…
Maar daarom dus de vraag hier, misschien valt het allemaal wel mee…

Steffi537 op 28 mrt 2024 19:16

T/m maandagochtend in de Dolomieten inderdaad vaak regen bij een vrij hoge sneeuwgrens wat in deze tijd van het jaar niet heel vreemd is. We kunnen wel hopen op een gunstige timing, dan kan het meevallen. Het zijn drie fasen met neerslag die ook deels in de nacht overtrekken.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

We hebben gekozen voor Nauders! We gaan het meemaken…

We hebben gekozen voor Nauders! We gaan het meemaken…

Steffi537 op 29 mrt 2024 16:07

Heb je gekeken tot wanneer het skigebied open is? Ik meen tot en met de 5e.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Is het in Oostenrijk niet enorm warm?

Plaats een reactie