Attest

Voor zij die nog in Italië gaan skiën. Vergeet geen attest aan te vragen van jullie BA.
Is verplicht in Italië het bij te hebben.

Voor zij die nog in Italië gaan skiën. Vergeet geen attest aan te vragen van jullie BA.
Is verplicht in Italië het bij te hebben.

anndebacker op 28 mrt 2024 09:16

Wat?

Nooit van gehoord🤔🤔🤔

Born to run. B.S.

Ik had er ook nog nooit van gehoord.Mijn reisbureau heeft er op gewezen. Heb naar mijn verzekering gebeld en is sinds 3 jaar en enkel in Italië. Dus kopie van uw polis is niet voldoende. Uw verzekeraar maakt daar een attest voor.

Ik had er ook nog nooit van gehoord.Mijn reisbureau heeft er op gewezen. Heb naar mijn verzekering gebeld en is sinds 3 jaar en enkel in Italië. Dus kopie van uw polis is niet voldoende. Uw verzekeraar maakt daar een attest voor.

anndebacker op 28 mrt 2024 09:22

Maar wat is een BA? En wie gaat daar dan naar vragen? Misschien na een ongeval, maar verder…

Ik neem aan dat dit over de aansprakelijkheidsverzekering gaat? Geen idee waarom daar een attest voor nodig is, als ik m’n polis heb.

@Tiny, heb naar mijn verzekering gebeld en zij maken daar een attest voor op in het engels.
Ge kunt het maar beter bij hebben in geval je iets voor hebt en ze ernaar vragen.

BA = burgelijke aansprakelijkheid ( = familiale verzekering ) in B.

Born to run. B.S.

In Italië ben je inderdaad verplicht een aansprakelijkheidsverzekering te hebben op de piste. Dit moet je ook kunnen aantonen. Kan middels een (kopie) polisblad.

Ik heb de polis ook gewoon op m’n telefoon gedownload en ik kan ook inloggen bij m’n verzekering. Daar staat gewoon de verzekering op + verzekerd bedrag. Geen idee dus waarom ik er ook nog een attest voor nodig heb.

@Tiny, ik zeg maar wat ze mij bij de verzekering gezegd hebben. Attest is opgesteld in het engels. De Italianen kunnen geen nederlands, misschien daarom. Geen idee.

Voor Nederlanders is het prima om een digitale kopie van je polis mee te dragen - dit geldt wel voor elk gezinslid. Volgens mij is deze ook standaard in het Engels te krijgen bij de meeste verzekeraars bij inloggen.

Voor België wordt een attest gevraagd. Voor Nederland lees ik daar niks over.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 28 mrt 2024 10:54

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik ben lid van de Oostenrijkse Alpen Vereniging, en daar zat standaard een (pdf) brief in het Italiaans bij over de aansprakelijkheids verzeking.

Plaats een reactie