Gebied voor beginners, gevorderden en wandelaars Oostenrijk

Ik heb de uitdaging op me genomen om een familie ski vakantie te regelen met een uitdagend pakket aan eisen.
Het gezelschap bestaat uit enkele gevorderden skiërs, Enkele net beginners af, wat first timers en enkelen die vooral zullen gaan wandelen.
Eisen:

  • Oostenrijk
  • Bij voorkeur wat hoger gelegen zodat bij een zachte winter iets meer kans is dat het bovenin nog leuk skiën is.
  • De gevorderden vinden het prima om wat water bij de wijn te doen en niet naar het meest uitdagende gebied te gaan, wel fijn als er ±75km aan piste is zodat we enige variatie hebben.
  • Genoeg blauw voor de beginners, voorkeur voor blauwe dalafdaling, niet noodzakelijk.
  • Enkele beginners gaan vooral mee met het idee als skiën niets is kunnen we nog een feestje bouwen. Liever geen ramvolle hofstadl, maar een gezellige apresski die ook in het laagseizoen in januari gaande is is wel van belang.
  • Voorkeur voor locatie waar achterblijvers in het dorp te voet zonder hele intense wandeling een gezamelijke lunchplek kunnen bereiken ( dus dalafdaling aanwezig en piste lopend bereikbaar vanuit dorp).
  • pre als er voor de wandelaars ook leuke wandelingen boven op de berg zijn.

Iemand die de gouden tip heeft om deze puzzel op te lossen?

Het eerste wat bij mij opkomt is Solden. Hier kloppen de meeste eisen .
2 dal afdalingen,( zijn niet blauw) dus samen lunchen in het dorp of op het Innerwald gratis bereikbaar met shuttle lift.
Zeker genoeg après-ski, ook leuke kleinere gelegenheden.
Sneeuw zeker en genoeg Kilometers , en lekker wandelen langs de rivier de Ötz .

Obertauern klinkt ook alsof het goed aansluit op je wensen lijstje.

  • Alles goed bereikbaar vanuit dorp
  • Winterwandelingen waar je lopend naar dezelfde restaurants kunt lopen als skiers
  • Ruim voldoende aprés ski
  • Veel gemakkelijke blauwe pistes en daarnaast ook uitdaging te vinden voor de meer gevorderde skiërs

Nadelen: tamelijk duur en voor de gevorderde skiërs voelt het gebied vrij compact aan en dus sneller herhaling/ verveling.

*bericht bewerkt door Amelm op 01 apr 2024 11:06

Damüls is een optie. Niet heel hoog, maar zeer sneeuwzeker en voldoet aan al jouw eisen.

Denk dan toch als eerste aan Serfaus.
Het gebied heeft veel pistekilometers, voor gevorderden is er dan ook genoeg te vinden. Omdat het gebied compact is zijn er vaak meerdere manieren om van A naar B te komen en het gevolg daarvan is dat je door vrijwel het hele gebied met alleen blauwe pistes heen kan skiën (ook de dalafdaling naar Serfaus zelf). De apres ski is prima, er zijn zowel in het dal als in het skigebied winterwandelwegen en de niet-skiërs kunnen eventueel ook nog rodelen en op een heel grote tokkelbaan. Kortom: dit zou aan al jullie eisen moeten voldoen.
Nadelen van dit gebied zijn wel dat het relatief duur is en soms ook druk.

Koningsleiten, Obertauern en Warth lijken me hier toch serieuse opties.

Ischgl lijkt mij een zeer goede optie. Met als uitvalsbasis Galtur, er kan erg goed gewandeld worden en voor de beginners is Galtur uitstekend en Ischgl voor de gevorderden. Mocht je met de skibus gaan is er een zeer goede verbinding tussen beiden dorpen.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Dacht ook bij het lezen van je bericht aan Obertauern. (reeds benoemd)

*bericht bewerkt door GeJe op 03 apr 2024 17:17

Plaats een reactie