vakantiespreiding

Volgend jaar februari 2011 heeft heel Nederland tegelijkertijd schoolvakantie 19 t/m 27e… Lekker druk dus. Wie weet of de Duitsers, de Belgen, Italianen en de Fransen dan misschien ook vrij zijn… In dat geval maar beter thuis blijven ipv heel veel geld wegbrengen en de hele dag in de rij staan. Dus wie weet iets over de vakantiespreidingen ?

De Belgen hebben in ieder geval dan geen schoolvakantie.
In Frankrijk heb je wel 2 van de 3 zones die vrij hebben die week.
Op volgende site vind je meer informatie over de schoolvakanties in de verschillende europese landen:
http://www.schoolvakanties-europa.nl/

Niet heel Nederland heeft dan vakantie. Hier in het zuiden is het een week later, dan is het namelijk carnaval.

ik wou al zeggen. Vakanties in NL zijn altijd anders, hangt af onder welke regio je valt.

Anoniem,

Twee weken later is het carnaval.

Midden en Noord heeft dus 19 tot 26 februari
Zuiden 5 tot 12 maart

Gr,

Peter

De schoolvakantie, zoals door de regering vastgesteld, zijn voor de basisscholen en het voortgezet onderwijs in heel nederland hetzelfde, namelijk van 19 tot 26 februari.

Echter, Carnaval valt pas in het eerste weekend van maart, en voor de carnaval gerelateerde regio’s (Zuid) kan het zijn dat de vakantie dan pas beginnen, dat betekend dus van 5 tot 12 maart, maar dit is een eigen beslissing als ik goed heb. De ervaring leert ook, dat de regio rotterdam vaak een andere periode heeft als de regio amsterdam, maar of dat dit jaar ook zo is zou ik niet weten.

Bij ons in Vlaanderen (Belgie) begint de vakantie ook op 5 Maart 2011, het zal dus druk worden aan de liften…
De apres ski zal dan wel weer gezelliger zijn met onze noorderburen erbij :)

Wij gaan ook in de schoolvakantie van 26 febr. tot 4 maart,
Dus heel nederland gaat dus absoluut niet van 19 tot 27 februari. neem dan de carnaval de week daarna valt, dan valt het al met al toch wel mee.

allen dank voor reacties…het wordt tijd om te boeken… !

Plaats een reactie