Wielrentopic

@Hulst ik vind zowel de NOS als Sporza gewoon erg chauvinistisch en beide zien veel dingen over het hoofd. Het liefst stream ik (jaja is illegaal dat weet ik) via tiz cycling. Lekker met Brits commentaar. Ze zien veel dingen erg goed en die zijn tenminste niet zo chauvinistisch en durven als Britten zelfs kritisch te zijn op Sky. Voordeel van het steamen is dat ze die stream zo managen dat ze zodra er reclame komt ze switchen van zender zodat je nooit wat mist. Het voordeel met dit mooie weer is ook dat je het gewoon prima op je telefoon kunt kijken waar je ook bent.

Born to Ride

@Shane onlangs een artikel gelezen over die voetbalshirts dat een club nog geen 5%krijgt van elk verkocht shirt of broekje.
Toen dacht ik helemaal van wauw hoeveel troep moet je dan slijten aan je supporters om een ronaldo messi etc… te kunnen terug verdienen.

Maar het toont ook aan dat je als club veel kan doen voor je supporters en fans.
Een supporter zal zich eerder aangetrokken voelen tot een club met eigen naam, zoals The Wolfpack dan een club als lotto-soudal dat elke grote ronde anders heet voor de sponsor. Soms in enkele eendagskoersen hebben ze een andere naam.
Ook als er dan een sponsor verandert blijft je club zijn nasm behouden, hoogtens staat er ergens op het shirt de naam van de sponsor.
Neem nu team skybots, die hebben voor de tour dit jaar 2 verschillende teneus bij zich, dat zal met de special wale edition supporters trekken die deze hebben willen, en dan de champs de lysee edition, zal ook weer geld opleveren want fans vinden dat leuk. En wat hun clubbie draagt willen zij ook.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Chauvinisme is echt van alle landen! Opvallend: Gesink is een held naar rijdt gewoon als een Voeckler rond. Alaphilippe rijdt aanvallend/enthousiast, heel fraai.
Dumoulin rijdt berekend/slim op z’n Skys rond en dan is zo rijden ineens geweldig?
Ik dacht niet dat ik ooit zo blij zou worden van het rijden van Lotto/Jumbo!
Heel jammer van Gilbert.

*bericht bewerkt door Pino op 25 jul 2018 09:41

Zeker via de directe clubkanalen (stadionverkoop enz) lijkt 5% me veel te weinig. Zal eerder richting 15% zijn denk ik, maar de shirtsponsors worden er wel erg blij van en die verhogen het jaar erop hun sponsorbijdrage dan weer… Ronaldo overigens 520.000 Juventus shirts in de eerste 24 uur…

Maar ik ben het roerend met je eens @birdheart dat een teamnaam een hoop kan betekenen voor binding van fans. Alhoewel ik bij the Wolfpack toch gelijk aan de Hangover moet denken…

null

*bericht bewerkt door Shane op 25 jul 2018 09:45

I can stick uphill ice, on my saucer...

hoewel het voor de continuïteit en het commerciële aspect van de teams misschien niet slecht zou zijn om een eigen naam te hebben (een licentie onder een andere naam hebben ze toch al) in plaats van enkel bekend te staan onder de namen van de grootste sponsoren, denk ik wel dat dit in het wielrennen moeilijk wordt. Het is en blijft m.i. een individuele sport die in teamverband wordt beoefend. Persoonlijk vind ik dat het teamverband vandaag veel te veel nadruk krijgt en dat dit voor een deel de oorzaak is van vaak saaie wedstrijden.

Ik kijk alleszins heel hard uit naar de etappe van vandaag: zeer zwaar maar vooral super kort. Ik hoop dat Lotto-Jumbo de knuppel in het Sky-hok gooit.

Het verbaast me altijd dat er zo weinig merchandising rond de Tour plaatsvindt. Ik heb nog een polar cs500 Tour de France edition. Ik vind het nog steeds een prachtig ding. Maar dat is de enige die ik ken. Waarom maken Polar, Garmin etc niet meer van dat soort edities? De TdF krijgt royalties, die kan er ook weinig bezwaar tegen hebben, lijkt me.

Oakley heeft TdF-edities van een aantal zonnebrillen …

Met de meestal saaie eerste week van de TdF in gedachten zou Auping ook een reeksje matrassen en hoofdkussens kunnen ontwikkelen … . Geel is misschien in dat geval niet de meest aangewezen kleur. ;-)

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 25 jul 2018 10:21

@FutureLotteryWinner. Is ook wel zo. Beetje last van de warmte.

Hen48

Het kan toch niet anders dan dat er een kleine combine komt vanmiddag tussen Movistar en Lotto/Jumbo? Samen 5 man bij de eerste 20. Direct uit het vertrek springen en zorgen dat Sky niet makkelijk kan formeren. Dumoulin zal niet durven aanhaken denk ik en wachten, net als Froome/Thomas. Mollema en Martin gaan ook wel mee.

Alleen, Movistar heeft de laatste jaren zó weinig (geslaagde) aanvallen ondernomen. Landa zie ik eventueel nog proberen, maar wanneer hebben we Quintana nog duchtig zien toeslaan, drie jaar geleden?

En in de laatste week begint iedereen weer voor z’n eigen plekje of prijsje te rijden. Daarom zijn en waren renners als Nibali en Contador zo leuk, al te veel gewonnen om nog tevreden te zijn met een podium of een bergprijs en meestal voldoende talent en inhoud om een ferme aanval in te zetten. Jammer genoeg hebben we dit soort renners voorlopig niet …

@FutureLotteryWinner. Is ook wel zo. Beetje last van de warmte.

Hulst op 25 jul 2018 10:37

@Hulst Ach, dat zit wel goed. De combinatie van 35° en Michel Wuyts verhit mijn gemoederen ook al eens. ;-) Als het me echt te veel wordt, gebruik ik m’n pepperspray wel even!

Mijn utopisch scenario: Roglic valt aan, als hij 300 meter heeft gaan Froome en Kruijswijk (“controlerend”) er achteraan. Dumoulin blijft in het wiel van Thomas achter.

Tja quintana wordt gewoon te oud. Iedereen weet dat hij (veel) ouder is dan wat er op zn paspoort staat. Het zou mij miet verbazen als hij al 35 jaar of ouder is. Contract technisch is het natuurlijk wel makkelijk om over te doen komen dat je jonger bent. Ik hoop dat kruiswijk, roglic en dumoulin er samen op uit trekken. Kruiswijk als meesterknecht voor de 2 tijdrijders. Ze kunnen alle 3 geweldig klimmen en een mooi constant tempo rijden. Daarnaast kunnen Dumoulin en vooral Roglic waanzinnig goed dalen!

Born to Ride

Alleen, Movistar heeft de laatste jaren zó weinig (geslaagde) aanvallen ondernomen. Landa zie ik eventueel nog proberen, maar wanneer hebben we Quintana nog duchtig zien toeslaan, drie jaar geleden?

En in de laatste week begint iedereen weer voor z’n eigen plekje of prijsje te rijden. Daarom zijn en waren renners als Nibali en Contador zo leuk, al te veel gewonnen om nog tevreden te zijn met een podium of een bergprijs en meestal voldoende talent en inhoud om een ferme aanval in te zetten. Jammer genoeg hebben we dit soort renners voorlopig niet …

FutureLotteryWinner op 25 jul 2018 11:32

Niet helemaal waar, Dumoulin rijdt enkel en alleen voor de eerste plek, die zal nooit zijn derde plek gaan verdedigen. Overigens, waarom zou hij gaan wachten @HN65?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mijn utopisch scenario: Roglic valt aan, als hij 300 meter heeft gaan Froome en Kruijswijk (“controlerend”) er achteraan. Dumoulin blijft in het wiel van Thomas achter.

Pino op 25 jul 2018 11:43

Ik kan me toch werkelijk niet aan de indruk ontrekken dat je bepaald geen fan van Dumoulin bent @Pino?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Steengoede renner. Berekenend als een Skybot. Maar om iets te kunnen moet je 4 % beter zijn dan de tegenstander. 1% is niet voldoende.

*bericht bewerkt door Pino op 25 jul 2018 12:08

@Shane omdat ik denk dat hij zijn podium niet durft in te zetten en daardoor mogelijk te verliezen. Hij kan zich permitteren (door zijn sterke tijdrit) even te wachten en mogelijk mee te liften op de Skytrein. Ik laat mij graag verrassen hoor, dus prachtig als hij de sprong zou wagen maar dat is voor hem niet het slimste imo. Als hij op de laatste klim, en dat is echt een killer, iets terug kan pakken en over Froome heen kan en binnen de minuut van Thomas komt, dan is in de tijdrit nog veel mogelijk. Maar…ik denk dat het sterkste collectief gewoon de tour pakt met Thomas. Niets mis mee dan, niet gestolen.

Leukste van deze discussie is dat we het voortdurend met elkaar oneens zijn en dat we bijzonder goed koffiedik kunnen kijken. Welke zender zullen we kiezen? Kan die nu al warm draaien.

Hen48

Hmmm, ik vind dat toch wel meevallen hoor @Pino. Zoals ik al zei, hij rijdt enkel en alleen voor de winst. In de etappe naar La Rosiere valt hij aan in de afdaling en blijft lang alleen, om een dag later weer aan te vallen op de Alpe. Op weg naar Mende probeert hij ouderwets erop en erover en zelfs in de kasseienrit zie je hem proberen de boel uit elkaar te trekken. Nee, volgens mij is hij bepaald geen Cadel Evans.

*bericht bewerkt door Shane op 25 jul 2018 12:26

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vermoed dat een hoop scenario’s de kast in kunnen als blijkt dat de renners dicht op elkaar staan bij de start.
Pas als de afstand tussen nummer 1 en nummer 21 groot genoeg is zal het zin hebben om aan te vallen van de start.
Ook moet de weg niet te breed zijn.(hoe smaller hoe beter). Want anders kletsen de mannen van sky er gewoon links en rechts langs naar de voorposten. En gaan ze controleren.
En dan heb je de team orders, mogen renners er vol voor gaan of niet?
Hoe effectief kunnen ze de opwarming doen? Eerst werd er gesproken van dat de aso rollerbanken zou neerzetten en de renners daar warm konden draaien, nu wordt er gesproken van een zone om rond te rijden.

Verwacht van sky dat ze net als de fabuleuze rit in de giro ze ook nu niet met bidons en eten gaan rijden. Ze zullen weer op precies de goede plaatsen gaan staan met eten drinken etc… alles uitgedokterd.
Zo kunnen ze froome en thomas voor houden, en ze relatief frisser houden dan de rest.

Het wordt een rare ettape

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Leukste van deze discussie is dat we het voortdurend met elkaar oneens zijn en dat we bijzonder goed koffiedik kunnen kijken. Welke zender zullen we kiezen? Kan die nu al warm draaien.

Hulst op 25 jul 2018 12:25

Ik zou graag een mix zien van zenders (ik schakel nu ook continu omdat ik die interviews zo een onzin vind), ik vind dit jaar Cauwer & Wuyts juist wel mee vallen qua dedain en bijna grappig af en toe. Maar ik vind Karsten Kroon op Eurosport echt een toevoeging. Neemt het allemaal niet te serieus, kan goed vertellen en relativeert. En heeft veel meer oog voor het decor, renners zijn uren bijzaak tenslotte in de tour. Jose Been doet het op zich ook prima maar haar stem is lastig vol te houden. De continue stroom van, dezelfde, reclames en leaders maakt het schier onmogelijk om een hele rit uit te zitten bij Eurosport. Dus ik ga graag voor Ducrot, Wuyts, Kroon als combi.

De tijdrit is maar 31 km. Tussen goede tijdrijders onderling zijn zelden verschillen van meer dan 1 tot 2 seconden per km te realiseren. Verschillen van meer dan 1 minuut in de tussenstand om aan de tijdrit te beginnen worden dus moeilijk om goed te maken.

Afsluitende tijdritten in grote rondes geven wel eens vreemde resultaten: maar dat kan zowel in het nadeel als het voordeel uitpakken voor Dumoulin. en waarschijnlijk zit Thomas iets frisser, dus zou ik hem het voordeel geven. Ik denk dat Dumoulin in een betere positie moet raken vóór de tijdrit.

Het idee is toch dat 1-20 starten en dan pas 1 volle minuut later 21-40, dan weer een minuut later groepen van 40 renners? Als dat niet zo is denk ik dat alleen Movistar wat zal proberen zo dicht bij de Spaanse in grens in ‘hun’ Pyreneeën.

@Shane zeker is hij vaak van voren te zien, maar dat wordt door de media ook flink uitvergroot. En hij is mij zeker veeeeeeeel sympathieker dan smurf Quintana. Maar het wachten blijft (van wie dan ook) op een aanval zoals Porte in Zwitserland liet zien. Daar werd ik echt warm van. (En natuurlijk van Annemiek van Vleuten die, hoewl ruim on het roze, alles en iedereen nog eens op de pijnbank legt)

Maar ik vind Karsten Kroon op Eurosport echt een toevoeging. Neemt het allemaal niet te serieus, kan goed vertellen en relativeert. En heeft veel meer oog voor het decor, renners zijn uren bijzaak tenslotte in de tour. Jose Been doet het op zich ook prima maar haar stem is lastig vol te houden. De continue stroom van, dezelfde, reclames en leaders maakt het schier onmogelijk om een hele rit uit te zitten bij Eurosport.

HN65 op 25 jul 2018 12:32

Volkomen mee eens. Herinner me in de Giro (denk ik) een spandoek met een tekst in de trant van “Karsten, hou je bek” door een paar ontevreden kijkers die langs de weg stonden te supporteren. Kroon lag tijdens de live-uitzending in een deuk toen hij het spandoek opmerkte. Zichzelf zo kunnen relativeren vind ik erg sympathiek.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 25 jul 2018 12:39

@Shane zeker is hij vaak van voren te zien, maar dat wordt door de media ook flink uitvergroot. En hij is mij zeker veeeeeeeel sympathieker dan smurf Quintana. Maar het wachten blijft (van wie dan ook) op een aanval zoals Porte in Zwitserland liet zien. Daar werd ik echt warm van. (En natuurlijk van Annemiek van Vleuten die, hoewl ruim on het roze, alles en iedereen nog eens op de pijnbank legt)

https://m.hln.be/sport/wielrennen/tour-de-france/kanonrit-me…

Mooi artikel alles komt aanbod, voor vandaag

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Bij Eurosport wordt je toch compleet gestoord van de reclameblokken. Daar presteren ze het nog om midden in een sprint er even tussenuit te gaan. Met de ruime alternatieven voorhanden kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze een hoge kijkdichtheid hebben.

Hen48

Karsten Kroon is inderdaad een verademing, al heb ik de indruk dat hij, vanwege zijn recent bekend geworden dopingverleden, toch commentaar geeft met de handrem erop.

Hen48

Ja @Pino, ik zou ook heel graag zien dat Dumoulin er vandaag zo ver bovenuit kan steken als die twee. Maarja hier doet de beste ronderenner van de wereld ook mee. Dat hij Porte’s concurrentie uit de Ronde van Zwitserland ook gewoon op een hoop fietst heeft hij in de Tour al een paar keer laten zien.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie