Wielrentopic

Ah, ja, op deze manier slaat het echt helemaal nergens op. Wat een onzin, alleen maar leuk voor Longines

hmmm, ik dacht ook dat het zou gaan, zoals @HN65 hierboven schreef, maar het was eigenlijk gewoon een doodnormale start zonder neutralisatie… Toch wel teleurstellend…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dumoulin had deze wijze al voorspeld. Eens opletten wie er van de huidige vluchters aan het eind nog vooraan te zien is. Als klassementsman direct de beuk erin is zelfmoord.

Hen48

Toch verbaas ik me. Ik heb dat van die tijdsverschillen bij de start op meerdere sites gelezen een paar weken geleden (Nos, AD). Ik hoor dat van meerdere mensen over deze start. Stukje kwaliteitsjournalistiek weer…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Halfkoers, nu hopen dat 2de helft wel doet wat de ettape vooraf beloofde

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Halfkoers, nu hopen dat 2de helft wel doet wat de ettape vooraf beloofde

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dat wordt 13 kilometer spektakel 😀👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

Leuke rit, vraag me nu wel af gezien de verschillen, de start, koersverloop.
Wat is er nu daadwerkelijk anders dan een standaard Pyreneeën rit?
Nu zelfs minder tijdverschillen, minder ontsnappingen aan de voorkant, leiders wachten nog steeds tot de slot.
Geen kans op heroïsche verhalen van aanvallers.
Renners hebben zich zo opgewarmd dat er geen verschil meer was met een standaard lange ettape.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo een rit als vandaag, zonder die onnozele start voor de sponsor, moet je als eerste bergetappe doen als er nog geen klassement staat. Verwacht dan dat er wel mannen eerder durven proberen vanuit de start.

Vandaag heeft wel duidelijkheid gebracht voor wat betreft de verhouding tussen Thomas en Froome. Als Sky de Tour wint, dan wordt de winnaar Thomas en niet Dumoulin. Al hoop ik dat Thomas het niet volhoudt, om zo Dumoulin te geven waar hij mijns inziens recht op heeft. Zonder het onbenullige tijdverlies van Dumoulin in de etappe naar Mûr de Bretagne stond hij op pole position om de tour te gaan winnen. Wat een klasbak is het toch ook. Hopelijk volgend jaar een tour met twee (langere) individuele tijdritten.

Mr. Slow

Denk dat Thomas nog zou winnen indien de 1m10 van Mur de Bretagne eraf gaat (incl. tijdstraf dus). Zie Dumoulin geen 50 seconden terugpakken op deze Thomas in de tijdrit. Hij is immers ook een uitstekende tijdrijder.

Even wat anders, Demare is net binnen de limiet binnen gekomen. Hij reed de slotklim sneller dan onder andere Mollema. Hoeveel zou hij aan de wagen hebben gehangen? De Franse jury knijpt toch wel een oogje dicht…

Born to Ride

Op L’Equipe een tweetwisseling tussen Demare en Greipel. Greipel merkte op dat Demare zich moest realiseren dat GPS-gegevens erg zichtbaar waren. Was Demare niet ook in Milaan-San Remo zo hard de Poggio op gereden?

Vrijdag kan ook nog het nodige veranderen in de klassementen. Zich sparen voor de tijdrit zou wel eens een val kunnen zijn.
(waarin ik zowel Roglic als Thomas binnen 10 seconden van de ideale schoonzoon inschat)

Tja, als de agenten je al van de fiets gaan slaan, dan heb je wel ALLES tegen! Go Froomey !

Toch lijkt het me mogelijk, heb ook even sterk getwijfeld maar…

Hij verloor op de slotklim 9 minuten op Quintana en komt binnen op 29:16 van de Colombiaan na 3 zware cols. Daarbij loste hij als eerste op de col de Peyresourde bij de eerste klimmende meter. Goed ingedeeld. Daarnet ook op het Vlaamse programma Vive le velo het beeld dat een Belgische journalist constant achter Demare zat op de slotklim. Indien hij heeft gefoefeld zal dit wel doorgegeven zijn door hem of door toeschouwers die zoiets onmiddelijk zouden vastleggen. Het is nooit zeker en het is lekker snel gereden maar het houdt steek.

Ik denk dat Greipeltje iets te snel geschoten heeft. Hij reageerde op de eerste berichten dat Demare dezelfde tijd had als Quintana op de slotklim…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wel vreemd dat er overal beelden van zijn, of door officiële kanalen of door publiek e.d.
Maar er geen beelden van sagan zijn val zijn. Of hoe hij opstapt.
Normaal blijft er altijd wel een verslaggever in de buurt, ploeg auto met camera. Of onderweg beelden.
Maar enkel een berichtje sagan shute om veel later bericht van de commentatoren te krijgen hij rijd weer.
Niet dat ik uit ben op sensatie beelden. Maar beelden van hoe hij fietst na de val zouden op zijn minst gedeelt kunnen worden uit sympathie voor zo’n sportman dat hij toch weer verder gaat.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Greipel zijn kritiek was onterecht zo is bewezen maar snap wel de frustratie. Wederom is tijdens de etappe besloten de finishtijd op te rekken. Dat is meen ik de 2e x deze tour, 2e x ook dat Demare laatste renner in koers is. Dat is moeilijk uit te leggen naar renners die onderweg uitstappen voor dit bekend wordt gemaakt of, zoals Greipel, minder risico durven nemen en meer afzien om de limiet te halen.

De eerste berichten waren dat Demare ongeveer dezelfde tijd had gereden als Quintana op de laatste klim, daar reageerde Greipel op. En dan is de frustratie naast wat @HN65 al zegg dat Fransmannen altijd net wat meer mogen en dan heb je Milaan-San Remo natuurlijk nog…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verrast sporza ons toch nog mooi even met ouderwetse commentaar geluiden 😀
Vind dat toch echt plazant,

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Petje af voor durf en initiatief van Landa en Bardet.

Jammer dat Dumoulin en Lotto-Jumbo solliciteren voor een contractje bij Sky volgend jaar. Bah!

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 17:10

Omdat ze voor hun eigen podiumplek vechten?

Click. Click. Peace

Petje af voor durf en initiatief van Landa en Bardet.

Jammer dat Dumoulin en Lotto-Jumbo solliciteren voor een contractje bij Sky volgend jaar. Bah!

FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 17:09

?? Dumoulin 2x aangevallen. Kruiswijk 3x. Roglic 10x.

Precies! @drphil

Click. Click. Peace

Jij hebt een heel andere etappe gekeken vandaag future? Enige die had moeten helpen is Thomas voor Froome ipv lafjes blijven zitten in het wiel van Dumoulin. Verbaast mij echt dat hij geen meter kop heeft gedaan in de laatste kms, daarmee helpt hij Froom van het podium af.

*bericht bewerkt door HN65 op 27 jul 2018 17:54

Weer veel voor het eigen plaatsje gereden, vind ik. Bij de aanval van Landa en Bardet gewoon naar Sky blijven kijken en als het verschil echt groot zou geworden zijn (vanaf 5 à 6 minuten), had Sky er flink achteraan gemoeten. Als de Sky-helpers er dan volledig af zijn, dán hadden Dumoulin en Roglic een ernstige aanval met impact kunnen inzetten.

Enfin, mooie rit vandaag en het is begrijpelijk dat iemand als Roglic in de eerste plaats voor ritwinst en/of podiumplek gaat aangezien hij waarschijnlijk nog niet exact weet hoever zijn mogelijkheden reiken.

Toch een beetje heimwee naar Contador in dit soort situaties (maar ja, de fysieke capaciteiten van ‘Bert’ waren toch nog net iets hoger vermoed ik).

P.S.: Excuus voor het knuppeltje in het Nederlandse hoenderhok. ;-) Kon het niet weerstaan.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 18:09

Petje af voor durf en initiatief van Landa en Bardet.

Jammer dat Dumoulin en Lotto-Jumbo solliciteren voor een contractje bij Sky volgend jaar. Bah!

FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 17:09

Oud Chinees gezegde: “If you cannot beat them, join them”.

Nu vind ik dat de loterijjongens het toch wel leuk-erg leuk gedaan hebben. Maar van de ideale schoonzoon wordt ik nog steeds niet blij. Het is net een Steinway: prachtig instrument, maar je moet er wel mee kunnen spelen.
(ofwel, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer in zit dan dat er uit komt).
Die 2 de plek kan zomaar een 4de worden.
En dat die sjacherijnige kleine smurf uit het klassement is geflikkerd vind ik mooi.

*bericht bewerkt door Pino op 27 jul 2018 18:36

Schitterende ettape,
maar waarom moet thomas nu zo kinderachtig zijn om die 6 seconden af te pakken. Hele ettape meerijden maar wel vinden recht te hebben op de bonus.
Hij had beter geholpen zijn kopman op het podium te houden.
Roglic betreed nu meer dan terecht het podium hopen dat het zo blijft en thomas morgen op miraculeuze wijze het geel verliest

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind dat TLJ voor hun kunnen heeel erg aanvallend heeft gereden. Ze zijn het enige team dat een keer met een potentiële podiumkandidaat vroeg in een etappe in de aanval zijn gegaan. Verder hebben ze meerdere keren in latere fase de aanval gekozen. Dat Roglic weinig in de aanval ging snap ik wel, voor hem was deze tour, waarin hij voor het eerst voor het klassement ging 1 grote ontdekkingstocht. Zeker omdat hij van te voren gewoon niet kon weten hoe hij de derde week zou verteren is het logisch dat hij in het begin nooit in de aanval ging!

Born to Ride

P.S.: Excuus voor het knuppeltje in het Nederlandse hoenderhok. ;-) Kon het niet weerstaan.

FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 18:05

Gelukkig zijn het de Belgen die er nog iets van proberen te maken. Echt een genot om naar te kijken deze tour. Zou maar een saaie bedoeling zijn zonder deze mannen.

Übung macht den meister!!!

P.S.: Excuus voor het knuppeltje in het Nederlandse hoenderhok. ;-) Kon het niet weerstaan.

FutureLotteryWinner op 27 jul 2018 18:05

Gelukkig zijn het de Belgen die er nog iets van proberen te maken. Echt een genot om naar te kijken deze tour. Zou maar een saaie bedoeling zijn zonder deze mannen.

RFKANGOO op 27 jul 2018 19:30

Ach, ach. Dat klopt, Belgen zijn echt nergens maar aangezien ik geen enkel talent voor nationalistische gevoelens heb (voor België of andere prachtige naties) doet me dat verder weinig. ,-)

Plaats een reactie