Bergpas

Zékers! Zo zag ik vandaag zelfde soort plaatjes van het Furkajoch dat schoongemaakt werd. En dan is de winter voor mij echt over. Kunnen we weer gaan genieten van zomer in de bergen.

mama on a mission in the snow

Zékers! Zo zag ik vandaag zelfde soort plaatjes van het Furkajoch dat schoongemaakt werd. En dan is de winter voor mij echt over. Kunnen we weer gaan genieten van zomer in de bergen.

Rachel P. op 5 jun. 2012 20:35

Bedoel je het Furkajoch in Damüls? Ben er met pasen geweest en toen lag er daar nog veel sneeuw.

Het Timmelsjoch openmaken lijkt me ook veel werk, in putje zomer ligt er daar nog sneeuw.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

"…"

Het Timmelsjoch openmaken lijkt me ook veel werk, in putje zomer ligt er daar nog sneeuw.

Mathijs op 5 jun. 2012 21:47

Op de facebookpagina van Obergurgl staat een aardig filmpje waarin je kunt zien hoe ze de Timmelsjoch sneeuwvrij maken.

http://youtu.be/92ocrJtaSXs
Putje winter lag er dit jaar ruim 4 meter op de timmelsjoch (effectieve waarde tot op de begane grond gemeten). Nu lag er nog ongeveer 2 meter als ik het goed voor heb, het blijven speciale beelden.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ja! Bovenstaand filmpje bedoelde ik. Mooi om te zien toch?
Alleen ben ik zo’n digibeet dat ik niet weet hoe ik zoiets moet plaatsen hier.

Mooie plaatjes ! Gister de Grösglockner over gereden met de motor, zelfde laken en pak. Moesten zelfs wachten tot een lawine geruimd was. Wat kan de natuur toch mooi zijn !

De Grossglocknerpass wil ik deze zomer ook over rijden, echter wel met de auto. Een aanrader zo te lezen aan je reactie?

@mathijs: yep, die bedoel ik. Er ligt daar altiiiijjjjd veel sneeuw ;-)

mama on a mission in the snow

@mathijs: je bent toch niet naar het furkajoch gelopen hè? Altijd linke soep daar (vlgns mij ook officeel afgesloten voor winterwandelaars) er komen regelmatig lawines naar beneden daar. Zéker afgelopen winter.

mama on a mission in the snow

Nee, maar ik heb daar wel in de buurt geskied en in de gelijknamige lift gezeten(vierpersoons Furka): een grote pap met pasen :)

Hoeveel meter moesten ze daar nu nog ruimen?

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Plaats een reactie