stickers verwijderen

Hoe haal je het best die stickers van je schoenen en ski’s zonder deze te beschadigen?

Don

met een föhn, warm maken en voorzichtig los trekken, althans dat kun je eens proberen.

Vooral beleid gebruiken en heel rustig trekken. Mochten er nog lijmresten zitten, moet je met plakkant van de sticker nog een paar keer op de plek ‘plakken’ en gelijk lostrekken. Anders de laatste resten natmaken met spons en met wrijvende beweging er af rollen.

110% snow addicted

moest dat nog niet lukken bestaat er ook nog altijd zoiets als ‘lijmrestenverwijderaar’ In België te vinden bij winkels als Hubo/Gamma

Probeer het eens met nagellakremover (aceton).

Oppassen met aceton! Is nogal agressief spul en kan het onderliggende kunststof aantasten.

Persoonlijk gebruik ik lampolie, maar als ik de verhalen moet geloven is pindakaas een wondermiddel op gebied van stickerverwijdering. (google maar eens)

Wasbenzine werkt prima en tast het kunststof niet aan zoals aceton vaak wel doet.

WD 40 is een Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één in een spuitbus, kan je ook gebruiken als poetsmiddel en verwijderd stickers en de lijmresten daarvan. Op een doekje spuiten en over de stickers blijven wrijven en alles gaat er vanzelf af. Tast het kunststof niet aan, gebruik het ook om b.v mijn tanksticker van de motor af te halen en die is ook van kunststof. Is top spul en gewoon te koop bij gamma/karwei etc.

En meteen je ski en schoenen glimmend :-)

Les.

Ik begin altijd met Dreft en kijk hoever ik daarmee kom voordat ik overstap op agressievere middelen. Menig stickerrest heb ik verwijderd door Dreft erop te smeren en een kwartier te wachten, daarna de resten eraf gewreven met een doekje.

Stickers die er niet met Dreft afgaan, die kun je mijn inziens beter laten zitten, die horen er blijkbaar permanent op :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Nagellakremover werkt vaak prima hoor. Heb er laats mijn teruggevonden fiets die blauw overgespoten was met stickers ermee schoongemaakt. Lak eronder is nog perfect. Maar wel met een watje of doekje net wat druppels erop doen, niet meteen de hele fles leeggieten!
Overigens is er ook nagellakremover zonder aceton (oa bij de hoogvliet). Stukken minder agressief maar net zo effectief.

Ik heb het met de stoomfunctie van mijn strijkijzer gedaan, werkt perfect:)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Waxremover werkt als 1 van de beste!

Skiërs houden geen zomerslaap, ze gaan zeilen!

Terpentine haalt restjes lijm perfect weg.

Aceton en Thinner lossen sommige plastics op!!!

Niet zo ingewikkeld allemaal: een doekje met spuug werkt perfect! (en altijd bij de hand ;-) )

Plaats een reactie