Skimaatjes gezocht voor Ischgl/Sankt Anton/Sölden - jan/febr 2013

Hoi allemaal,

Lijkt me leuk met gelijkgestemden een weekje te gaan skiën in Oostenrijk. Jan/febr 2013. Ik ben een begin 40tiger, single, een gevorderde skiër en houd ook van een feestje, vandaar Oostenrijk. Ik ben nog niet in Ischgl en Sankt Anton geweest en heb daar goeie verhalen over gehoord, dus wil het eens gaan ontdekken.

Wie doet mee? Laat snel van je horen, dan kunnen we kennismaken en boeken!

Groetjes Yvonne

Hallo Yvonne,

mocht het Sòlden worden en jullie een appartement aan de piste willen (eventueel met ontbijt en/of diners) en daarnaast een skileraar cq skiguide voor een paar dagen dan kan ik dat regelen voor je. Mijn buren hebben nog enkele weken een appartement vrij, zowel voor 2 als voor 4 personen.

Skiën. What else.

hall yvonne
ik ben ook voornemens om eind jan/febr te gaan ik ben zelf ook een gevorderde skier.
oostenrijk spreekt mij ook aan in Isghl en Sankt Anton ben ik nog niet geweest.
als het skie gebied groot genoeg is heb ik wel belangstelling.
sneller iets horen kan toch niet of wel.
gr wim

wim

Ik hou dit topic even in de gaten…
Ben voornemens een reis te boeken bij Villa Vibes omdat het me fijner lijkt om met een grotere groep onbekenden te gaan omdat de kans op gelijkgestemden groter is (zowel op piste als in kroeg)

But you never know ;-)

Ik ga eerlijk gezegd normaal ook met Villavibes…goede organisatie, alleen die gaan niet naar de gebieden die ik noemde en daarbij kan ik begin februari niet, het liefst ga ik al in januari, dus als je het leuk lijkt…neem dan even contact met mij op… sproetje_ycj@hotmail.com, ik heb nog een ander mailadres, maar geen idee wie dit allemaal leest op deze site.

Grtzz Yvonne

hallo Yvonne,
Dit zijn inderdaad twee top lokaties. Helemaal.goed! Al hoewel ik moet zeggen dat ischgl veel meer topkroegen beschikt om even iets te noemen, kuhstahl,trofana alm , nikki stadl, schatzi, en dan heb ik het hier over super top kroegen après ski. Skiën is ischgl is wel wat druk. alles komt samen op een punt. maar als je smorgens op de vesil gaat skien, dan heb je het rijk alleen. smorgens is het daar nog wat harder. maar supergrip en iets pittiger. maar zeker top skigebied. en super après ski. In st. Anton is eigenlijk maar 1 superkroeg,mooserwirt, en das nog net op de piste. wel veel kroegen maar niet top. skiën is erg mooi in st anton. een bezoekje aan Lech zeker niet vergeten.
Maar helaas kan ik niet mee in die periode. Ik zoek skimaatjes die tweede week maart mee willen naar Val Gardena italie. Dit is werkelijk het mooiste skigebied ter wereld. Vind ik althans. maar apresski is niet erg groot daar.
ik wens jullie alvast een super mooie skivakantie toe.
viendelijke groetjes Sietse.

Tijdens de carnavalsvakantie wil ik ook graag gaan skieën…mijn vrouw en kinderen blijven thuis. Het is nieuw voor mij om via internet lotgenoten te zoeken. Prioriteit=kilometers maken. Bieren met mate is leuk maar bijzaak voor mij. Oostenrijk heeft de voorkeur. Ik ken het Zillertal waar je met 1 pas in het hele dal kunt skieën. (van hochfugen tot Gerlos) Ook ben ik ooit in st anton am arlberg geweest. Minder mogelijkheden maar mooi gebied.
Durf ik het aan???

Hallo,

Wij (2 meiden) zouden het gezellig vinden om met een groep mensen op wintersport te gaan rond 20 feb. Ik snowboard en mijn vriendin skiet. Ook zijn wij zo nu en dan wel in voor een gezellige apres ski.
Zijn er mensen die het leuk vinden met ons mee te gaan? Frankrijk of Oostenrijk?
Misschien met een groep een huisje te huren?Dan horen wij dat graag.
Liefst een btje leeftijdgenootjes van rond de 30 jaar.

Groetjes Marjan en Margriet

@ Yvonne en Skier,

Zijn er al meer concrete plannen voor een trip? Heb zelf mogelijk ook interesse voor Osstenrijk, laatste week januari of eerste week februari. Zelf ervaren skier en boarder. Ischgll geweest, top (vooral ook voor het skien, ben geen mega apresskier, biertje en daarna eten oke maar geen nachtbraker). St Anton nog op het wensen lijstje.

Hoor of lees het graag!

Pascal

Hey Pascal, Sietse en de rest…

Wel leuk jullie berichtjes allemaal. Zoals ik jullie hoor praten over Ischgl, dan wil ik daar hoe dan ook heen…al is het maar een lang weekend of korte week. Mijn voorkeur gaat uit buiten de schoolvakanties en ergens in jan/februari. Ik moet zeggen dat ik ook de 2e week maart nu met villavibes mee wil gaan, die gaan naar Italië Sauze dOulx, daar heb je tevens die week de Dutchweekend, dus er is feestgarantie.

Maar ik wil zoooooo graag ook naar Ischgl, als we blijven schrijven gebeurt er niets. Als iemand geinteresseerd is iets met mij te regelen, mail me dan naar sproetje_ycj@hotmail.com en vermeld je nummer…dan bellen we even. Oké!!!

Groetjessss Yvonne

Hoi Yvonne,
Voor Ischgl word er een groep gevormd voor de week van 9-16 maart! Je kan aansluiten hoor! We zijn tot nu toe met z’n 3-en. En allemaal skiën met absoluut apres skiën!!
Groetjes Femke

Hoi Yvonne en alle andere (apres-) skiliefhebbers,

Ik ben zelf een redelijk ervaren skiër, die de laaste jaren er een gewoonte van heeft gemaakt om tenminste een week in Ischgl te gaan skiën. Voor mij heeft Ischgl echt de optimale mix van een schitterend gebied met daarbij een fantastische apres ski. Met name de combinatie van beiden maakt het voor mij de perfecte wintersportlocatie.

Ik ben 42 jaar en gezien de locatie en de geplande data zeker geïnteresseerd. Ik ga er voor het gemak dan wel van uit dat we een gemengde groep bij elkaar weten te krijgen.

Groeten,
Alain

Hey Alain,
Heb je tips voor een goed hotel of appartement in het centrum van Ischgl?
Ik wil zelf gaan van 9-16 maart. Hoor graag je antwoord!
Groetjes Femke

Dag Femke,

Beetje een cliché antwoord, maar het is, zoals altijd, een geval van goed rondkijken en een beetje geluk hebben. Heb ondermeer twee keer bij de Versalerhof geboekt en dat was volgens mij niet al te duur. Je zit dan niet midden in Ischgl, maar het is ook maar een paar minuten rijden met de bus. Tevens heb ik twee keer via Nortlander, midden in het centrum van Ischgl, geboekt en ook daar vielen de prijzen erg mee.

2 hotel tips midden maar dan ook echt midden in het centrum beiden nagenoeg tegenover lift boven de Kuhstall:

http://www.mondin-ischgl.at/
http://www.astoria-ischgl.at/

Iets goedkoper maar zeker goed, letterlijk skien tot aan de deur, ligt een klein stukje op de berg. Prima te lopen vanaf het dorp.

http://members.aon.at/garnidorfblick/

Tip, boek direct betere accomodaties tegen betere prijzen. Voor Ischgl is weinig terug te vinden in de reisgidsen. Dit heeft dit dorp namelijk niet nodig, aangezien het dusdanig goed is (dorp en skigebied) zit namelijk al zeer snel alles vol.

Ischgl is top, succes met dit leuke initiatief mocht ik een keer op wintersport willen en geen vrienden mee krijgen sta ik ook absoluut voor dergelijke initiatieven open.

Hotel nevada, vlak aan de pardatch en de fimba. Goed hotel, kleine gezellige apres ski bar en lekker restaurant.

Hey Femke, Alain, Nassen,

Wat een goeie tips!!..en nu even concreet, hoe komen we met elkaar in contact???

Grtzz Yvonne

Hey Yvonne,
Zou je met ons mee willen van 9-16 maart?
Groetjes Femke

Hey yvonne,

We gaan gewoon een trip regelen naar ischgll!! Zal morgen ochtend evenmijn gegevens aan je mailen en dan kunnem we even contacten. Ook je idee lang weekend of midweek lijkt me een goede optie!!

Tot mails morgen en bels daarna!!

Groet,

Pascal (niet ingelogd vanf mijn smartphone)

Hey Femke…

Ik kan het overwegen, maar heb net die week een optie op een Villavibes reis Italie staan met 140 andere singles. Maar ja…nog niet betaald. Ben wel heel erg benieuwd naar Ischgl. Hebben jullie al accommodatie gevonden? Een andere week zou nog beter zijn.

grtzz

Hey Pascal…

Leuk, ik zie je mail wel verschijnen!

grtzzz Yvonne

Hey Yvonne,
Ik ben door mn werk gebonden aan maart. Ik kan in februari niet. Als ik nu iedereen optel in allerlei gesprekken die naar Ischgl wil zijn we met sowieso 5 personen.
Heb al wel wat gegoogled naar accomodaties. Ligt eraan of je hotel of appartement wil en of je met de auto, vliegtuig, bus of trein gaat…
Ik hoor het wel :-)

Groetjes Femke

Yvonne,

Wat mij bij het lezen van alle berichten niet meer helemaal duidelijk is, is om welke periode het gaat. Ik dacht dat het om begin maart ging, maar zie nu dat jij in januari of februari wilt gaan. Aangezien ik in die periode waarschijnlijk al met een andere groep ga skiën, wordt dat lastig. Ik was nog op zoek naar een vakantie in maart. Ik weet niet of dit voor jou ook mogelijk is; ga er dan wel weer uit van een groep van ca. 4 of 5 personen. Anders wordt het toch een georganiseerde reis…

Hey Alain,
Er is een groep die in de week van 9-16 maart naar Ischgl wil (onder andere ik). En ik ben Yvonne aan het overhalen dan mee te gaan! Er zijn dan 7 geïnteresseerde (5 nederlanders, 2 belgen).
Groetjes Femke

Hey Femke,

Klinkt op zich goed, denk echter wel dat het leeftijdsverschil erg groot is; ikzelf begin 40 en jullie midden 20, hoewel dat natuurlijk geen probleem hoeft te zijn. Is voor mij op dit moment echter wel het grootste twijfelpunt.

Hey Femke, Alain…

Ik moet nu kiezen dus tussen de optie die ik al heb staan voor Italië met 140 singles met leeftijdgenoten of ischgl waar ik heel graag heen wil met een kleiner groepje, Alain, wij zijn ongeveer even oud, hou je ook van après?

Het liefst zou ik nog ergens een lang weekend/korte week midden/eind februari gaan naast Italië van 2e week maart…

Nog ff goed nadenken…;)
Yvonne

Hey Yvonne,

Voor mij is een wintersport zonder après ski ondenkbaar. Mede daarom wil ik ook elk jaar naar Ischgl. Heb zelf ook zitten denken over een georganiseerde reis voor alleengaanden, maar dan naar Saalbach Hinterglemm aangezien Ischgl door geen van de reisgezelschappen wordt aangedaan, maar dat zijn vaak van die hele grote groepen en dat is ook niet helemaal mijn ding. Vandaar dat het mij persoonlijk wel leuk lijkt om met een kleinere groep ergens heen te gaan.

Uiteindelijk is de keus aan jou.

Greetz,
Alain

Hoi Alain en Yvonne,
Hebben jullie nog interesse om mee te gaan naar Ischgl? Het word of de week van 9-16 maart of 16-23 maart. Ik wil namelijk gaan kijken of er binnenkort een meeting te plannen is om een reis te zoeken en te boeken! Ik hoor het wel!
Groetjes Femke

Hey Femke,

Ik ben nog wel geïnteresseerd. Had voor mijzelf toch al besloten om al dan niet alleen naar Ischgl te gaan, dus altijd goed om een keer bij elkaar te komen. Datum is op zich geen issue, ben voor die periode nog niet voor iets ingepland…

Groeten,
Alain

Hey Alain,
Laat even een berichtje achter in het topic skien in maart in Ischgl wie wil er mee. Dan houden we daar allemaal bij elkaar die mee willen.
Groetjes Femke

hall yvonne
ik ben ook voornemens om eind jan/febr te gaan ik ben zelf ook een gevorderde skier.
oostenrijk spreekt mij ook aan in Isghl en Sankt Anton ben ik nog niet geweest.
als het skie gebied groot genoeg is heb ik wel belangstelling.
sneller iets horen kan toch niet of wel.
gr wim

skier op 27 dec. 2012 23:01

Plaats een reactie