Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Ik kan niet wachten totdat het week 3 is en de ontknoping volgt :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

En die beschuldigende topic titel "Waarschuwing: Sunweb met Skipas incl" had wat mij betreft niet gehoeven.
Wat een heisa om niets…

Constant op 31 dec. 2012 19:27

Waarom 6 punten?

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Je hebt veel ervaring met reizen en kent absoluut geen stress over de komende vakantie!?!

Maar je neemt wel de moeite om een reis af te breken en te klagen op een forum voor de reis nog maar moet beginnen? Je bent je druk aan het maken en tijd in iets aan het steken wat mogelijk allemaal niet nodig is.

Kom binnen 3 weken anders even terug anoniem zeiken op dit forum ik ben er zeker van dat je nog wel dingen zult vinden om je druk over te maken.

Ik denk dat het wel duidelijk is voor deze klager. ik heb trouwens ook bij sunweb geboekt en mijn passen liggen klaar in Vaujany

Jeroen op 1 jan. 2013 19:47

Ik hoop niet dat zijn passen daar ook liggen ;)

Seriously snow addicted family!

Ik word een beetje moe van dit topic. Kan hier geen slotje op?

Haha Jeffrey ik ben niet anders gewend dan mijn pas ophalen in het dorpje waar je zit

Ik word een beetje moe van dit topic. Kan hier geen slotje op?

Gast896 op 2 jan. 2013 05:42

Goed idee! In ieder geval de aanhef nuanceren. Dit is pure laster en heeft niets met de intentie van dit forum te maken. Veel plezier bij:"kassa" of "helse vakanties"

niets beter te doen zeker. Ga eerst eens daar kijken wie weet liggen er in de plek van snoepjes wel skipassen op je bed.

Om aan alle ophef een einde te maken; de losse skipas zal op termijn wel naar het museum verdwijnen.
Via horloge, telefoon, enz

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Ja dat zou wel helemaal top zijn via je telefoon ofzo…mischien toekomst muziek

Ik word een beetje moe van dit topic. Kan hier geen slotje op?

Gast896 op 2 jan. 2013 05:42

Goed idee! In ieder geval de aanhef nuanceren. Dit is pure laster en heeft niets met de intentie van dit forum te maken. Veel plezier bij:"kassa" of "helse vakanties"

Gast640 op 2 jan. 2013 12:40

Helemaal eens. Zeker gezien dit een klaagtopic is van iemand die niet op het forum geregistreerd staat.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb twee maal via Sunweb geboekt. Ik kreeg een voucher. De eerste keer was ik er al op de aankomstdag in de ochtend. Netjes de reisleider gebeld. Ze legde uit waar ze was en ik kreeg daar de passen netjes overhandigd. De tweede maal zat ze in een restaurant. Er waren net meer mensen aangekomen (ik vermoed een bus). Ik heb daar iets meer dan een uur moeten wachten. Dit omdat ze voor iedereen de tijd nam (en zo hoort het!). Helaas wou ik alleen maar mijn passen hebben, de rest wist ik al. Daarna heb ik losse accommodaties geboekt en rechtstreeks een skipas besteld (online) via de website. Deze kreeg ik netjes over de post vanuit Frankrijk. Dit jaar mijn pas opgeladen (online), dus bij aankomst kan ik weer direct de piste op :).

Ik vind het jammer dat een organisatie die (in mijn ogen netjes en servicegericht is) zo afgebrand wordt om niks. Ik heb een aantal maal met Sunweb gebeld en werd altijd correct en vlot geholpen.

Idd, wil je niet moeilijk moeten doen voor de skipas dan kan je deze gewoon online bestellen bij Dolomiti Superski (http://www.dolomitisuperski.com/en-US/skipass-online-293EN.h…). Als je toch geen voordeel hebt via je georganiseerde reis dan is het makkelijker om dit zelf te bestellen voor je reisgezelschap. Dit kan tot één dag voor ingang van je skipas.

Heb je reeds een Dolomiti Skicard van een eerdere keer dan kan je deze opnieuw gebruiken. Online je bestelling doen en bij de aller eerste lift wordt deze kaart weer geactiveerd. De service van de touroperator kan hier niet tegen op.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Het is maar net wat je eisen en wensen zijn. Sunweb krijgt in veel skigebieden een groot inkoopvoordeel op de skipassen, dus als je goed kijkt, betaal je bij Sunweb voor een reis inclusief skipas minder voor je pas dan dat je hem los boekt. Zeker bij Val Thorens/Trois vallees. (selecteer maar eens dat je de skipas niet wilt boeken en kijk hoeveel hij waard is)
Ik zat er in de kerstperiode voor 312 euro inclusief een 6 daagse pas voor het 3V gebied. Die pas is los al aan de kassa al 260 euro!! De reis met alleen de VT pas was 250 euro, terwijl de VT pas 207 euro waard is. Ik bedoel maar…

Dus jah, ik zou altijd aanraden de pas erbij te bestellen. Dan misschien iets langer wachten, is het mij wel waard! Al moet ik zeggen dat het eigenlijk altijd goed geregeld was met de reisleidsters van Sunweb en Husk! Dus, niet zo zeuren mensen ;-)

Boek altijd app inclusief pas en gaat altijd prima.
Vouchertje en inleveren bij lift of bij medewerker van reisorganisatie en hop klaar!
Scheelt inderdaad behoorlijk in de prijs om je pas er bij in te boeken is ook mijn ervaring

Is het al bijna januari?

Sunweb krijgt in veel skigebieden een groot inkoopvoordeel op de skipassen, dus als je goed kijkt, betaal je bij Sunweb voor een reis inclusief skipas minder voor je pas dan dat je hem los boekt.
Blijkbaar niet in de Dolomieten want Sunweb vraagt precies hetzelfde bedrag als de normale prijzen!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Jup, ik ben ook niet anders gewend dan dat je een voucher ontvangt of zelf moet uitprinten om deze in te wisselen bij een medewerker van sunweb of soms bij kassa van lift. Als ik een reis incl. skipas neem, is dat vaak omdat dit goedkoper is als een reis excl. skipas en op de locatie zelf een skipas kopen.
Klinkt gek, maar mijn ervaring is dat een reis incl. skipas, materiaal of skilessen, via een reisorganisatie nooit makkelijker is … soms wel goedkoper ;-)

Carel op 31 dec. 2012 12:11

Ik doe het precies hetzelfde als hierboven en dit is altijd goed gegaan, ik ben dik tevreden over Sunweb.

Ik heb ook goede ervaringen met de skipas bij sunweb. Ik heb 2 jaar terug zelfs een last minute geboekt naar Serre Chevalier die goedkoper was dan de prijs voor de losse skipas voor 7 dagen aan de liftkassa…

Een tip trouwens voor mensen die bij Sunweb willen boeken: Op Sunweb.de staan grotendeels dezelfde reizen alleen rekenen ze daar geen boekingskosten. Scheelt je 30 euro, als je de Duitse taal een beetje machtig bent.

Vorig jaar nog via Sunweb naar frankrijk geweest. Bij aankomst staat de reisleider al klaar bij de busplaats of dan wel een bar.
Waar je de envelop krijgt met informatie zoals telefoonnummers eventueel bij te boeken diner fakkeltochten en dergelijke en niet te vergeten de skipassen.

Gaat altijd zo en altijd goed, dit is een beetje voor je beurt praten.

don't count the days, make the days count !

Sowieso ben ik voorstander van rechtstreeks boeken, ik doe dit in oostenrijk al jaren. Dit bevalt altijd goed, mensen zijn behulpzaam, en het geld komt terecht daar waar het hoort.

Kleine aanbetaling doen, de rest betalen bij vertrek. Vaak ontvang je in Oostenrijk van het hotel een "Gastekarte" waarmee je leuke kortingen op je pas ontvangt. Dit mits je in het dorp zelf verblijft, en er dus niet voor kiest om in een goedkoop buurdorp van het gebied te verblijven.

Verder snap ik de frustratie van de topicstarter een reisorganisatie dient je werk uit handen te nemen, en geen extra lasten te bezorgen. Anderzijds zal het wel erg meevallen om je pas op locatie af te halen.

Ik heb ook slechte ervaringen met het ophalen van een skipas. Ik had een appartement in Konigsleiten geboekt en kreeg daar te horen dat ik de pas wegens een cursus van de Sunweb-medewerker kon ophalen bij het dalstation in… GERLOS. Leuk, net met de bus aangekomen in Konigsleiten en dus speciaal weer op een bus wachten die me naar Gerlos bracht. Ik kwam aan op zaterdagmiddag en moest dus zondagochtend mijn skipas in Gerlos ophalen. Al met al was ik pas om 13.00 uur terug en kon daarna nog mijn skispullen pakken om de latten onder te binden ;-(( … twee uurtjes geskied en toen zat de zondag er al weer op. Jammer…

Met Sunweb met de bus naar Koningsleiten? Dat bieden ze niet eens aan volgens mij.

Dan ben je echt heel dom geweest als je dit accepteert. Laat die plaatsvervanger maar naar jouw dorp komen, daarvoor wordt hij betaald. En anders direct bellen met het hoofdkantoor, dan heeft die reisleider gelijk een groot probleem.

Reisorganisaties hebben een 24 uurs/ 7 dagen noodnummer in NL, die kun je gelijk bellen als je ter plekke merkt dat je wordt benadeeld door hotel of reisleider.

Bij ons is het met Sunweb regelmatig goed gegaan en het scheelt veel qua prijs, dus dat is fijn. Verder maakt het aan handelingen niets uit of je met een voucher naar de kassa gaat of gewoon los de passen haalt/krijgt van iemand. Je bent er altijd toch eventjes mee bezig.

Vorig jaar gingen wij echter aan het begin van het seizoen (10 december) naar Méribel en toen werden we naar verschillende kassa’s gestuurd in het dorp, waarna vervolgens bleek dat Sunweb lokaal nog helemaal geen deal had gesloten over de skipassen. De voucher konden wij dus niet inleveren. Bellen met Sunweb konden wij ook niet, want op alle papieren stond alleen een 0900 nummer, wat vanuit het buitenland niet gebeld kan worden. Ik heb dus naar iemand thuis gebeld en die heeft toen met Sunweb afgesproken dat we gewoon skipassen konden kopen en dat geld terug zouden krijgen. Alles bij elkaar heeft het best wel wat tijd gekost en is het even balen, maar het is goed opgelost. We hadden zelfs met de skipas nog een dag extra genomen dan wat we bij Sunweb geboekt hadden en dit kregen we ook terug.

Ik denk dat je voor die prijs weinig kunt verwachten, dan valt het altijd mee. Bij Husk bijvoorbeeld stond er al iemand aan het begin van het dorp klaar met al onze skipassen in een envelop. Dat was wel echt service boven verwachting!

Serfaus

Vorig jaar konden de wij passen gewoon ophalen bij het dalstation van Zell Am Ziller, en dit jaar is het niet anders. 2 jaar geleden kregen we de passen direct bij het inchecken bij ons appartement in Kaprun, dat was ook ideaal geregeld!

Maar "Harry" regelt het toch allemaal ter plekke?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Sunweb is toch goed.Goedkoper kan je niet op reis denk ik, ga nu terug met sunweb naar Val Thorens voor 386euro pp skipas le trois valees en we zitten in chamois d’or :).

Met Sunweb met de bus naar Koningsleiten? Dat bieden ze niet eens aan volgens mij.

Gast570 op 10 feb. 2013 22:03

Dat heb ik ook niet gezegd. Ben met het vliegtuig gekomen en met reguliere bus vanuit Zell am Ziller naar Konigsleiten gereden (ik had een auto-arrangement)

Dan ben je echt heel dom geweest als je dit accepteert. Laat die plaatsvervanger maar naar jouw dorp komen, daarvoor wordt hij betaald. En anders direct bellen met het hoofdkantoor, dan heeft die reisleider gelijk een groot probleem.

Reisorganisaties hebben een 24 uurs/ 7 dagen noodnummer in NL, die kun je gelijk bellen als je ter plekke merkt dat je wordt benadeeld door hotel of reisleider.

Gast944 op 10 feb. 2013 23:19

Dat heb ik gedaan. Die gaven nadrukkelijk aan dat de reisleider op cursus was en vonden het alternatief acceptabel. Wat doe je dan als je daar bent he. Je gaat niet zelf een skipas kopen want ik had er tenslotte al voor betaald. Voor mij een reden om niet meer met Sunweb te gaan in ieder geval…

Sunweb is toch goed.Goedkoper kan je niet op reis denk ik, ga nu terug met sunweb naar Val Thorens voor 386euro pp skipas le trois valees en we zitten in chamois d’or :).

Gast259 op 11 feb. 2013 12:55

Goedkoper kan wellicht niet, maar ook slechter dan Chamois d’Or kan niet dus dat past mooi bij elkaar :) Appartementen zijn al 10 jr even uitgeleefd en smerig, enorm gehorig, doorgezakte matrassen, geen afzuiging etc. Schoonmaken doen ze niet, maar wordt gedaan door de vorige bewoners dus dan weet je het wel.

Eén voordeel: je kunt je skipas direct daar tegenover bij restaurant Rendez-vous ophalen dus da’s wel makkelijk. Ook 2 wk geleden werkte dat weer prima. Het zou nog mooier zijn als de passen in de envelop bij Hameau du Kashmir zaten, maar ook dit werkte prima,.

Plaats een reactie