Welke camera op m'n helm?

Hallo,

Ik wil voor het eerst deze winter mijn afdalingen vastleggen op camera. Welke camera is hiervoor geschikt. Ik heb zelf al even gezocht en de prijsklasses variëren van 100 tot 400 euro. Zelf heb ik hier totaal geen verstand van. Welke raden jullie mij aan?

Met vriendelijke groet,

Tjeerd van den Brink

Gopro of Contour of Sony.

Zoek reviews op youtube.

Dank! Ik zal er naar kijken!

Tjeerd ik raad je de Contour+2 aan heb er zelf ook een en ook een Contour+.
Beide heb ik ze voor dit seizoen op de helm gemonteerd neemt beelden op zowel van voor als achter mij.
Met de Contour+ draai ik al twee jaar en de Contour+2 pas aangeschaft.
Schuper scherpe beelden heb nog niet beter gezien.

Zelf ben ik hier ook naar aan het kijken. Voorafgaand aan mijn skitrip in december flink getwijfeld en uiteindelijk niet gedaan. Wil het nu voor de komende 2 tripjes eigenlijk toch wel doen :-). De GoPro maakt denk ik de mooiste beelden in moeilijke lichtomstandigheden vergelijken met de Contour. Er zijn veel vergelijkingsvideo’s te vinden op youtube, dus oordeel zelf. De GoPro is echter ook aan de dure kant en echt OERlelijk (mijn persoonlijke mening).

Zelf ben ik wel gecharmeerd van Contour, gezien de iets zachtere prijs, prima prestaties en iets minder opvallende uiterlijk. Naast de Contour+2 (die door Wim genoemd werd) heeft Contour nu ook een ContourROAM2 met een iets zachtere prijs en nog steeds prima specs. De +2 is zeker nice en kan zelfs tot 120fps schieten(!) maar ik denk dat voor de gemiddelde gebruiker (zoals ikzelf) de ROAM2 ook erg goed is en schiet ook tot 60fps. Je mist dan wel opties als livesteam, microfoon aansluiting en GPS mapping. Voor mij niet echt een issue.

Contour+2 = $399 / ContourROAM2 = $199. Er zijn vast betere prijzen te vinden, maar dat is direct op de website van Contour.

http://store.contour.com/ae/us/cameras/contourroam-2/invt/18…
http://store.contour.com/ae/us/cameras/contour±2/invt/1700/…

Dat was ik dus :P

Ik heb de jvc adixxion.zeer goede actioncam.

Tjeerd de Contour+2 is bij V-Nix.nl 349,95 euro.

Als je in het bezit ben van een smartphone met android kan je op je mobile zo de
camera bedienen aan/uit en bijstellen en live beelden zien.

gopro hero3 black… kost wel wat, maar heb je heel veel voor terug… als je de black ni wilt, is de hero 3 silver even goed (beeld) als de hero2( goedkoper )

Alles wat voor de Contour+2 geldt, geldt ook voor de Sony HDR AS-15: te koop voor € 259 http://www.redcoon.nl/B408079-Sony-HDR-AS15-Action-Cam_Actio…

Ik zou altijd kiezen voor een camera van GoPro, want die hebben hun kwaliteit en betrouwbaarheid inmiddels wel bewezen omdat professionals ze ook gebruiken.
Kijk maar eens hoe vaak GoPro-camera’s worden gebruikt in TV-programma’s als “Wie is de mol”, “Expeditie poolcirkel” of “3 Op reis”.

Let bij het kopen van een camera ook op de frame-rate die de camera bij verschillende resoluties heeft. Hoe hoger de frame-rate hoe beter natuurlijk, en dat heb je bijvoorbeeld nodig als je ook bij slow-motions nog vloeiende beelden wil zien.
Een GoPro Hero2 heeft een frame-rate van 25 beelden per seconde bij 1080p, 50 bij 720p en 100 bij WVGA. De goedkoopste Hero3 volgens mij ook. De duurste Hero3 (black edition) haalt een frame-rate van 60 bij 1080p

ik gebruik een contour GPS , weet niet of deze nog te verkrijgen is. Full hd action cam waar ik echt tevreden van ben…
Doorslaggevend was de stroomlijning en vorm van de camera.
Ik gebruik hem bijna dagelijks op de motor…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

simpel:
maakt het je niet uit hoe je eruit ziet en je wilt de beste beelden?: Gopro
Wil je er niet als een imbeciel (mijn mening sorry) uitzien en toch prima beelden hebben: contour.

okee, bedankt allemaal voor de reacties. Zitten bij elke camera een pakket met ?vastmaakspullen?. Bijvoorbeeld om hem op je helm te zetten of op je ski’s?

okee, bedankt allemaal voor de reacties. Zitten bij elke camera een pakket met ?vastmaakspullen?. Bijvoorbeeld om hem op je helm te zetten of op je ski’s?

Tjeerd op 12 jan. 2013 19:45

Van de GoPro Hero2 en Heros3 kun je verschillende pakketten kopen: de "Oudoor Edition", "Motor Edition" of "Surf Edition"

Ik heb een Outdoor Edition, waarin ook bevestigingen voor helmen zitten. Ik heb er los een bevestiging met zuignap en bevestiging voor fiets bij gekocht.

Ik gebruik de contour+2 naar tevredenheid. ik Monteer deze wel boven op m’n helm en niet aan de zijkant omdat je door de “wide angle” anders altijd een deel van je helm/goggle ziet.

Onlangs een surfboard mount aangeschaft om de camera op m’n board te monteren en ga deze binnenkort testen.

Hang Loose

okee, bedankt allemaal voor de reacties. Zitten bij elke camera een pakket met ?vastmaakspullen?. Bijvoorbeeld om hem op je helm te zetten of op je ski’s?

Tjeerd op 12 jan. 2013 19:45

Van de GoPro Hero2 en Heros3 kun je verschillende pakketten kopen: de "Oudoor Edition", "Motor Edition" of "Surf Edition"
Ik heb een Outdoor Edition, waarin ook bevestigingen voor helmen zitten. Ik heb er los een bevestiging met zuignap en bevestiging voor fiets bij gekocht.

Gast688 op 12 jan. 2013 21:44

Bij de hero3 is er geen outdoor edition of toch niet die van de hero2. (Dus niet incl. vented helmet strap en head mount)

bij contour heb je ook zo verschillende packs, bike, motorsport, surf etc…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Wij hebben de Sony deze vakantie gebruikt en het zijn echt prachtige beelden! Ik vind de kleuren mooier dan bij de andere cams en minder vervorming. En inderdaad geen baksteen op je hoofd. En betaalbaar, want er zit ook meteen een waterdichte case bij. Helaas besloeg die soms wel tijdens het skiën, maar dat moet nu verholpen zijn (vochtvreter erin). Je kunt hem op je skibril doen en wij hebben er een monopod bij gekocht.

Serfaus

Afgelopen maand een Sony HDR AS15 aangeschaft na veel wikken en wegen. De doorslag is voor mij de kwaliteit van de beelden de steadyshot die Sony heeft. Hoewel GoPro al een redelijk gevestigde naam te hebben kun je dit minstens net zo van Sony zeggen. Ik ben nu op zoek naar leuke montage stukken en volgens mij kun je al een heel eind komen wat er op internet te koop is. Beperk je daarbij vooral niet tot de ‘sony’ spullen. Prijstechnisch is het ook veel aantrekkelijke om de Sony aan te schaffen, deze heeft voor 100 euro minder ongeveer hetzelfde.
Ik vind de wifi overigens wel makkelijk, je kunt makkelijk filmpjes delen op o.a. je (in mijn geval) iphone en ipad en meteen bewerken.

Ik ben wel een beginner op dit gebied, dus heb ook geen ervaring van andere actioncams maar ben er dus ook zonder vooroordeel aan begonnen. Ik vind overigens dat de GoPro wel erg mooie beelden op youtube heeft staan, maar besef je wel dat deze zijn gemaakt door professionals met ongeveer 10 verschillende camera punten en een knap staaltje editing.

Heb afgelopen week de Hero3 Black Edition mogen ontvangen en er nog voor € 300,- aan accesoires bij gekocht.
Nu nog testen en kijken of er nog een extra tripje in zit richting sneeuw om mooie filmpjes te schieten

GoPro; heb zelf de GoPro wide hero 1080p voor 170 euro in de aanbieding gekocht. prachtige beelden alleen moet ik wel zeggen dat het bij bewolkt weer minder mooi beeld is. als je een beetje budget hebt zou ik voor de GoPro Hero 3 gaan. simpel weg omdat daar de beelden gewoon erg mooi zijn. het zou niet veel verschillen met contour, sony etc. Maar! bij GoPro heb je zo ontzettend veel mogelijkheden qua accessoires waardoor het toch misschien handiger is een GoPro te nemen!
groetjes

Alleen moet ik wel zeggen dat het bij bewolkt weer minder mooi weer is

matthijs op 27 jan. 2013 21:05

Klopt als het bewolkt is, is het weer minder mooi ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik heb een Contour gehad en heb nu een GoPro. De grote verschillen zijn dat de Contour makkelijker te bedienen is tijdens het skiën en de beelden van de GoPro veel mooier zijn.

Dit is trouwens opgenomen met de ContourRoam (1080p 30fps): http://youtu.be/dUSBayfjmA0
En deze met de GoPro Hero 3 Black Edition (1080p 60fps): http://youtu.be/g4FDRGX7txc

De filmpjes zijn op exact hetzelfde moment opgenomen en niet bewerkt achteraf. Mijn zwager had mijn oude camera mee.

De filmpjes zijn op exact hetzelfde moment opgenomen en niet bewerkt achteraf. Mijn zwager had mijn oude camera mee.

Gast095 op 28 jan. 2013 09:45

Ik weet niet in hoeverre deze filmpjes te vergelijken zijn? Mij stoort het nl. dat de contour niet goed vast zit (of zou de de beeld stabilisatie van Go Pro zo veel beter zijn)?

''Powder to the people''

Dit vind ik een BS vergelijking sorry dat ik het zeg
Zoals vermeld, wat is er met u contour aan de hand? Hangt die aan de skibril?
Mijn contour GPS hangt aan men helm met een mount en dat schokt echt zo niet!
Even een filmpje om te verduidelijken, neen hier is de kwaliteit niet goed, het is indoor maar mijn camera schokt niet tot amper? (Outdoor schiet hij veel beter filmpjes )


En waarom schiet je tegen 30 FPS, kan de roam geen 60FPS?
Met men contour gps schiet ik hd action filmpjes tegen 60FPS.
Dus daar gaat je vergelijking…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Een ContourRoam heeft maximaal 30fps. De camera zit inderdaad niet vast op de helm, maar met een band (was te kort dag om iets anders te regelen). Aan het begin van de beide filmpjes kan je het beste de vergelijking maken, want hij schokt idd aardig. Een ander voorbeeld van die camera is: http://youtu.be/Kpj9-4L5fz8

ik vind het alleen al irritant dat die contour aan de zijkant van je helm is bevestigt. irriteer me aan de beelden… verder wel leuk enzo

ik vind het alleen al irritant dat die contour aan de zijkant van je helm is bevestigt. irriteer me aan de beelden… verder wel leuk enzo

matthijs op 28 jan. 2013 11:29

Je kan de lens 180° draaien he, dus kan je hem perfect bovenop je helm plaatsen en dergelijke, ik vind het het leukste aan de zijkant…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Een ContourRoam heeft maximaal 30fps. De camera zit inderdaad niet vast op de helm, maar met een band (was te kort dag om iets anders te regelen). Aan het begin van de beide filmpjes kan je het beste de vergelijking maken, want hij schokt idd aardig. Een ander voorbeeld van die camera is: http://youtu.be/Kpj9-4L5fz8

Anne op 28 jan. 2013 10:47

En dit is ook een contour dus , ook de roam?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Plaats een reactie