Must do pistes in Alta Badia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Fait divers: Van de Edelweiss kant, als je richting de sella groep kijkt, zie je de Torre Exner en een van de meest fantastische via ferrata’s die je in de dolomieten kan doen. De brigata Tridentina, mocht je ooit in de zomer in de buurt zijn en geen knikkende knietjes hebben (hoogtevrees) + wat conditie is 't een geweldige trip.

null

Even een update.
De rode dalafdaling naar San Cas (piste 12) is inderdaad heerlijk, net als de rode van Cherz naar Campolongo (31). Dat zijn wel de toppertjes tot nu toe

De rode Fraina (23) was ok, al behoorlijk kapot geskied toen wij er langs kwamen. Ik kan me voorstellen dat als hij glad is, hij inderdaad super is.

Nog even zien wanneer qua weer de beste dag wordt voor Edelweiss. Gaan we daar ook nog even kijken.

Een niet voor de hand liggende piste; de rode Frara vanaf Jimmy’s hütte. Heeft 1 groot nadeel; Je moet een weg oversteken en daarbij je ski’s uitdoen. Maar mede daardoor echt een hele rustige piste, breed, mooie bochten. En bij Jimmy zit je ook mooi.

Bij La Villa kan je bij de halte sponata de bus naar Kronplatz is 20 min bij Piccolino stap je uit .
In Kronplatz kan je lange super leuke afdalingen

Bij La Villa kan je bij de halte sponata de bus naar Kronplatz is 20 min bij Piccolino stap je uit .
In Kronplatz kan je lange super leuke afdalingen

Leo-111 op 01 mrt 2023 19:57

En op de terugweg naar Piccolein heb je één van de steilste afdalingen van de streek.😀

Born to run. B.S.

Een niet voor de hand liggende piste; de rode Frara vanaf Jimmy’s hütte. Heeft 1 groot nadeel; Je moet een weg oversteken en daarbij je ski’s uitdoen. Maar mede daardoor echt een hele rustige piste, breed, mooie bochten. En bij Jimmy zit je ook mooi.

Pien op 01 mrt 2023 19:43

Heeft die afdaling niet al een aantal jaar gewoon een tunnel onder de weg door? Vroeger moest je daar inderdaad de straat oversteken nu is t gewoon een tunnel toch? Of kun je nog verder doorskiën en ben ik abuis?

Een niet voor de hand liggende piste; de rode Frara vanaf Jimmy’s hütte. Heeft 1 groot nadeel; Je moet een weg oversteken en daarbij je ski’s uitdoen. Maar mede daardoor echt een hele rustige piste, breed, mooie bochten. En bij Jimmy zit je ook mooi.

Pien op 01 mrt 2023 19:43

Heeft die afdaling niet al een aantal jaar gewoon een tunnel onder de weg door? Vroeger moest je daar inderdaad de straat oversteken nu is t gewoon een tunnel toch? Of kun je nog verder doorskiën en ben ik abuis?

brakes op 02 mrt 2023 12:49

Ja dat klopt is nu ondertunneld, piste is iets verlegd en komt wat lager onder de weg door

Naast de al genoemde tips vind ik persoonlijk de rode dalafdaling naar San Cassiano ook erg fijn. Inderdaad de combinatie Vallon / Boé is top, daar kun je een hele ochtend plezier hebben. Ik vermaak me ook altijd uitstekend op de rode pistes onder Bambi en La Fraina, geen lange afdalingen maar je kunt er heerlijk gas geven. De blauwe piste vanaf de Cherz naar de lift die je naar de Pralongia brengt is ook zo’n heerlijke racebaan. Jammer van die trage Vizza lift. Tussen die beide liften lekker eten op een heerlijk terras bij La Ciasota trouwens!

Weliswaar geen Alta Badia maar ik vind alle afdalingen vanaf de Porta Vescovo naar Arabba aanraders.

Justin3 op 06 feb 2023 23:40

Wat grappig, ik zeg altijd dat je in ieder geval niet bij La Ciasoto moet eten. Een paar jaar geleden een lunch gehad waar we niet enthousiast over waren en toen ook nog onaardige bediening.
Dit jaar (iedereen verdient een 2de kans 😉) daar gestopt voor een koffiepauze. Zowel de koffie als de chocolademelk waren alles behalve lekker.

Maar goed, smaken verschillen hè. 😃

Leuk om dit terug te lezen. Nog minder dan 4 maandjes dan mogen we weer!

We hebben een hoop van de tips kunnen doen. Uiteindelijk denk ik dat piste 12 (rode dalafdaling naar San Cassiano), piste 31 (rode van Cherz naar Campolongo) en piste 50 (rode Forcelles) de favorieten waren. De zwarte 45 (Col Pradat) was voor vooral de jongste leuk om over te kunnen opscheppen, maar verder niet bijzonder spannend.

Aankomende wintersport vakantie misschien toch Vallon maar eens proberen, al is dat misschien net een brug te ver voor de jongste. En Lagazuoi staat ook op de planning. Nu al zin in :)

Leuk om dit terug te lezen. Nog minder dan 4 maandjes dan mogen we weer!

We hebben een hoop van de tips kunnen doen. Uiteindelijk denk ik dat piste 12 (rode dalafdaling naar San Cassiano), piste 31 (rode van Cherz naar Campolongo) en piste 50 (rode Forcelles) de favorieten waren. De zwarte 45 (Col Pradat) was voor vooral de jongste leuk om over te kunnen opscheppen, maar verder niet bijzonder spannend.

Aankomende wintersport vakantie misschien toch Vallon maar eens proberen, al is dat misschien net een brug te ver voor de jongste. En Lagazuoi staat ook op de planning. Nu al zin in :)

franksplinter op 01 nov 2023 15:44

Als de jongste Pradat afkwam lukt Vallon ook wel. Die is zeker niet lastiger. Wel veel langer maar met genoeg overzicht en mogelijkheden even te stoppen. Als hij/zij toe is aan een volgende uitdaging is er in Arabba nog een die steil en lang is (dacht Padon). Als je daar uitglijdt kun je km lager in dorp weer tot stilstand.

Leuk om dit terug te lezen. Nog minder dan 4 maandjes dan mogen we weer!

We hebben een hoop van de tips kunnen doen. Uiteindelijk denk ik dat piste 12 (rode dalafdaling naar San Cassiano), piste 31 (rode van Cherz naar Campolongo) en piste 50 (rode Forcelles) de favorieten waren. De zwarte 45 (Col Pradat) was voor vooral de jongste leuk om over te kunnen opscheppen, maar verder niet bijzonder spannend.

Aankomende wintersport vakantie misschien toch Vallon maar eens proberen, al is dat misschien net een brug te ver voor de jongste. En Lagazuoi staat ook op de planning. Nu al zin in :)

franksplinter op 01 nov 2023 15:44

Als de jongste Pradat afkwam lukt Vallon ook wel. Die is zeker niet lastiger. Wel veel langer maar met genoeg overzicht en mogelijkheden even te stoppen. Als hij/zij toe is aan een volgende uitdaging is er in Arabba nog een die steil en lang is (dacht Padon). Als je daar uitglijdt kun je km lager in dorp weer tot stilstand.

Sndr op 01 nov 2023 19:12

Toevallig de zwarte Fodom? 😉

In mijn blogartikel over ‘wintersport in Corvara’ heb ik mijn lijstje favorieten staan; geloof alleen dat de meesten al genoemd zijn dus echt nieuwe tips geef ik je waarschijnlijk niet, helaas…
https://www.ditisanne.nl/anne-reist-travel-blog/europa/itali…

Plaats een reactie