Verouderde liften en drukte? (2de week kerstvakantie)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Ik heb enkele opties vastgelegd voor de 2de week van de kerstvakantie (met annuleringsmogelijkheid tot half december). In deze week hebben de Fransen geen vakantie meer dus drukte zou moeten meevallen.
Enerzijds Alpe d’Huez (Oz en Oisans). Skigebied dat ik ken. Een zekere optie dus.
Anderzijds Chamonix (in het dorpje Les Houches) omdat vrienden daar ook hebben gereserveerd. Ik heb alle reviews en info op deze site bekeken. Chamonix bestaat uit meerdere gebieden (minpuntje) en is nogal prijzig.
Concreet: kloppen de berichten over verouderde liften en lange wachttijden?
Graag feedback van mensen die er effectief geweest zijn in de laatste jaren.

To ski or not to ski, that is not a question

De laatste keer dat ik in Chamonix was (dorpen Le tour en Vallorcine) is 4 jaar geleden.

Verouderde liften klopt, maar lange rijen herken ik niet. Behalve bij Argentiere, de Grands Montets lift. Deze is zo gewild dat je er niet tussenkomt (volgens mij moet je zelfs reserveren).
De liften zijn zoals we in Frankrijk gewend zijn. Verouderde exemplaren afgewisseld met nieuwe, maar nergens de luxe voorverwarmde zittingen zoals in Oostenrijk. Op de piste ervaren wij het als rustig.

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik heb enkele opties vastgelegd voor de 2de week van de kerstvakantie (met annuleringsmogelijkheid tot half december). In deze week hebben de Fransen geen vakantie meer dus drukte zou moeten meevallen.
Enerzijds Alpe d’Huez (Oz en Oisans). Skigebied dat ik ken. Een zekere optie dus.
Anderzijds Chamonix (in het dorpje Les Houches) omdat vrienden daar ook hebben gereserveerd. Ik heb alle reviews en info op deze site bekeken. Chamonix bestaat uit meerdere gebieden (minpuntje) en is nogal prijzig.
Concreet: kloppen de berichten over verouderde liften en lange wachttijden?
Graag feedback van mensen die er effectief geweest zijn in de laatste jaren.

JJ_007 op 20 okt 2021 13:09

Wij zijn in febr 2020 in Les Houches geweest. Volgend jaar febr hopen we weer te gaan.
Wij zaten bij de Prarion lift. Als je vroeg bent, dus voordat de skilessen naar boven gaan, zijn er geen wachtrijen bij de gondeltjes. Daarna even wel, maar als de skilessen naar boven zijn heb ik geen lange rijen gezien. In t gebied, bij de stoeltjesliften ook niet. De liften zijn niet heel luxe (stoelverwarming of kappen) maar zeker niet verouderd, waardoor ze niet goed werken.
Wij hebben voor 1 dag een skipas voor t hele gebied gekocht omdat we graag gratis de Mont Blanc op wilden. De rest van de week alleen een skipas voor les Houches. Voor ons best voordelig ivm familiepas.

Plaats een reactie