Skiën in eigen land (België)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Baraque de Fraiture

Servus,

Nu er in de Belgische ‘skigebieden’ volop sneeuw ligt en een aantal pistes sinds vandaag geopend zijn wil ik mij als gevorderd/ervaren skiër graag een dagje gewoon gaan amuseren.
Heb twee jaar niet wezen skiën, vanwege een virus o.i.d. 🤔, dus mijn drang om nog een keer op de latten te kunnen staan is zeer sterk.
Naar de alpenlanden reizen zit er voorlopig niet in helaas.
Welke piste(s) kunnen jullie aanraden waarop ik mij ‘just for spass’ een dagje kan uitleven?
Zelf dacht ik aan twee opties:

  1. Baraque de frituur 😁
  2. Val de Wanne

Alvast bedankt!

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Ik zou zeker even wachten tot na het weekend, heel volgende week blijft het ook nog koud en is het een pak rustiger. (Ik vermoed dat je dit weekend snel 15-20 min aanschuift aan de lift…)

Zelf vind ik Ovifat het leukste gebiedje omdat ze daar een rode piste hebben die iets steiler is. Die is momenteel nog niet open. Zou mogelijks vanaf morgen open gaan. hou hun facebook in de gaten, daar communiceren ze het meest. https://www.facebook.com/SkiLugeOvifat

Baraque Fraiture heeft een hele brede piste en is makkelijk de bereiken. 500m van de autostrade. https://www.facebook.com/skiaction

Met de andere gebiedjes ben ik niet bekend.
Hier vind je ook nog best veel info over wat open is en sneeuwhoogt: https://www.weerstationmaasmechelen.be/sneeuw/index.htm…

@Nielvaneetvelt; dank voor de reactie !

Na het weekend sowieso, drukte aan de lift(en) en op de piste(s) tracht ik te mijden als de pest.
Ik ga ook een tweedaagse doen met een bestelwagen van een vriend waarin ik ga overnachten.
Helaas moet ik nog wachten alvorens mijn nieuwe winterslaapzak arriveert, dat zou in principe maandag aanstaande zijn. Eenmaal ik deze in mijn bezit heb kan ik meteen vertrekken. 😀

De website weerstation Maasmechelen volg ik reeds vele jaren wanneer onze prachtige Ardennen onder een sneeuwlaag bedekt liggen. Steeds up-to-date informatie en vrij overzichtelijk.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Persoonlijke top 4:

  1. Ovifat
  2. Mont des Brumes
  3. Val de Wanne
  4. Heel lang niks
  5. Brakke Frituur

Ovifat is leuk, alles goed voor elkaar en zeker de (korte) rode piste nog best een uitdaging. Mont des Brumes doet het meest echt bergachtig aan, best pittige en brede piste ook. Vraag me alleen af of die nog open zijn/gaan, is paar jaar geleden dat ik er was. Bij Val de Wanne is ook alles prima geregeld, maar vond het een erg saaie helling.

Over Brakke Frituur kun je van alles schrijven. Ik vond het chaotisch, veel mensen die echt geen idee hebben hoe ze moeten skiën en daardoor best gevaarlijk, piste was niet of heel slecht geprepareerd en in de berghut stonk het verschrikkelijk. Daar zien ze mij nooit meer terug. Maar smaken verschillen.

@77steve ; ook jij bedankt voor de reactie.

Baraque frituur lijkt mij geen optie, heb een actueel beeld gedownload van de webcam, dit is de situatie enkele minuten geleden. Lijkt meer op een ‘heel de dag door après ski’ situatie. Nee bedankt daarvoor…

Hmmm… Afbeelding uploaden lijkt niet te willen lukken via mijn tablet. Linkje dan maar… https://bmcb.club/webcam/fraiture.php

Zal dus wel uitwijken naar Ovifat of Val de Wanne.
Maar eerst maar een keer mijn winterslaapzak in ontvangst nemen (zie eerste bijdrage).

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Ik vermoed/ vrees dat het er in Wanne of Ovifat ook zo aan toe gaat momenteel… verwacht vanaf morgen wel wat rustiger. Zelf ga ik dinsdag en of woensdag die kant op. Vermoedelijk Ovifat.

Ik vermoed/ vrees dat het er in Wanne of Ovifat ook zo aan toe gaat momenteel… verwacht vanaf morgen wel wat rustiger. Zelf ga ik dinsdag en of woensdag die kant op. Vermoedelijk Ovifat.

nielvaneetvelt op 22 jan 2023 13:46

Nou volgens de beelden die op FB voorbijkwamen en de webcams was het op de pistes van Ovifat en Wanne alvast een heel pak minder drukte.
Alvast veel plezier en wie weet ontmoeten we mekaar ginds.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Plaats een reactie