Vliegen naar Finland, Levi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Levi

Wie heeft ervaring met zelf een vliegreis boeken (dus niet via een pakketreis via een touroperator) naar Levi, Finland.
En welke vliegmaatschappijen vliegen naar Levi?

Afgelopen winterseizoen heeft Transavia ook op Levi gevlogen. Zal het aankomende winterseizoen ook wel het geval zijn.

We hebben daar prima ervaringen mee. Zelf geboekt via Finair. Vertrokken vanuit Dusseldorf, overstap in Helsinki, vliegen op Kittila. En van daaruit met de huurauto ben je in een half uur in Levi. Fantastische omgeving.

*bericht bewerkt door SandraSki op 10 apr 2023 04:40

sneeuw witje en de 7 bergen

Wij hebben op Rovaniemi gevlogen. Rovaniemi zelf is leuk en Levi is op 2 uur rijden. Eventueel nog te combineren met Yllas. Een auto huren is dan wel sterk wel aan te raden.

Wij wilden ook losse vluchten naar Levi, een aantal jaar geleden. Toen alleen mogelijk met finair en met een overstap. Dat vonden we (te) veel tijd kosten. Uiteindelijk een pakketreis waarbij we vlogen met Transavia zonder overstap.

*bericht bewerkt door laco op 10 apr 2023 14:23

Wij zijn 2 keer in levi geweest. 1 keer hebben gevlogen met lufthansa omdat er geen andere optie was. Het voordeel hier was dat je gratis je skispullen kon meenemen, was wel met tussenstop. En vorig jaar hebben zijn we met eurowings naar rovaniemi gevlogen gevlogen en met de huurauto naar levi gerelden. Sinds vorig jaar vliegt ryanair ook op rovaniemi. Tuifly vliegt normaal op rechtstreeks op Kittila.

Persoonlijk vind ik overstappen, bijvoorbeeld met Finair, een gedoe. Rechtstreekse vluchten met Transavia en Tui zijn veel handiger. Hou er wel rekening mee dat Lapland tegenwoordig een geliefde bestemming in de winter is waardoor je rekening moet houden met spitsuren (wachttijden) op de meestal kleine vliegvelden. Vorig jaar februari kwamen er in Kittila nagenoeg gelijktijdig 5 vluchten aan waaronder 3 Transavia vluchten uit Amsterdam en een TUI vlucht uit Brussel. Dan duurt het lang voordat je je spullen hebt. 4 Weken later moest ik 1,5 uur wachten voordat mijn Transavia vlucht naar Amsterdam eindelijk vertrok. Ik heb geen idee wanneer Finair vliegt op Kittila, maar mogelijk zijn dat andere tijden dan alle charters. Want die moeten dezelfde dag ook nog door naar Spanje.
Een pakketreis is een combi van vlucht, accommodatie (minimaal 1 nacht) en meestal een auto. Een pakketreis hoeft niet noodzakelijkerwijs een kant een klaar pakket te zijn van de Sunwebs van deze wereld. Het loont soms de moeite om je afwijkende wensen gewoon bij een reisbureau neer te leggen. Naast de touroperators zijn zij in staat om seats bij Transavia te boeken. Rechtstreeks Transavia boeken voor Lapland gaat namelijk niet.
Levi is trouwens een prima plek voor wintersport. Ruka is ook leuk, maar de ski/snowboard mogelijkheden zijn veel beperkter. Yllas is niet gezellig en ook daar zijn er minder ski/snowboard mogelijkheden dan Levi. In plaats van Yllas kan je beter het aan de andere kant van de fjell gelegen Akaslompolo zitten. Zelfde skigebied, maar een gezellig dorp.

null
Levi
null
Ruka

*bericht bewerkt door Ronaldski op 14 apr 2023 20:50

Plaats een reactie