Prijs skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

Deze winter gaan we met de familie twee weken skiën in Les Quatre Vallées.

We verblijven in Les Collons.

Weet iemand of er kortingen te krijgen zijn op de skipassen voor het gebied Printze? Heb begrepen dat de passen alleen online (via officiële website) of lokaal (aan het loket) te koop zijn.

Aangezien de Zwitserse Franc niet meer is wat het geweest is (duur), hoop ik op tips and tricks ;)

Alvast veel dank!

Er zijn voor zover ik weet weinig kortingen of speciale acties die interessant zijn. Er is een voegboekkorting van 10% op de skipassen, maar die geld alleen als je een pas koopt voor een heel seizoen.

Wel is het altijd interessant om goed te kijken naar de kortingen voor kinderen en jongvolwassenen net als de kortingen voor families. Dit kan nog behoorlijk veel schelen, zie;
http://www.veysonnaz.com/multimedia/docs/2011/08/Tarifs_hive…

Ook is het belangrijk om als je aan het loket besteld goed te checken wat je uiteindelijk voor skipassen hebt gekocht, om dat dit soms nog wel een "per ongeluk" mis gaat.

Verder kan het geld schelen als je via het reisbureau waar je de accommodatie hebt geboekt ook de skipas erbij kan kopen, maar ik weet niet in hoeverre dit voor U van toepassing is.

Go big or go home.

Simpele "truc": Als je 2 weken blijft en van plan bent om elke dag te gaan skien zou ik ipv skipas Printze een skipas kopen voor gehele 4 Vallees. Je betaalt wel wat meer maar in verhouding tot de mogelijkheden krijg je een behoorlijke "korting".

@martijnski
Dat zou ik toch echt alleen aanbevelen als je met een groep gevorderde ski of snowboarders bent. De tocht (zeker vanaf les Collons) naar Verbier is behoorlijk ver als je wat minder ervaren of met kinderen bent die het nog moeten leren.

Ook om het geld van de volledige skipas er uit te halen moet je in die twee weken dan echt regelmatig de tocht naar Verbier maken. Verstandiger is dan om een supplement te kopen voor die 1 of 2 keer dat je gaat, dan ben je alsnog goedkoper uit!

Go big or go home.

@ Anonymous: Inderdaad, de tocht naar de Greppon Blanc was al een aardige tour vanuit Veysonnaz(ben ook niet verder geweest). Niet bij stilgestaan dat het voor minder gevorderden was.

Plaats een reactie