Skibus tussen Wagrain en Altenmarkt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Voor komende krokusvakantie hebben we een verblijf geboekt in Wagrain.
Is er vanuit Wagain een vlotte verbinding per skibus naar Altenmarkt?
Ik heb online wel gevonden dat er een verbinding is, maar geen idee hoe lang het duurt. https://www.snow-space.com/en/winter/information-ski-resort/…
Het ziet er ingewikkeld uit met veel overstappen, of heb ik het mis?

Ik wil met het gezin daar het gebiedje Altenmarkt/Radstadt wel een dag verkennen of daar beginnen en dan terug skiën/boarden naar Wagrain (of andersom), maar heen en terug en dan daar nog even wat doen lijkt me to much. Mijn jongens van 12 en 13 zijn nog niet zo vlot.

Wagrain en Altenmarkt zijn niet verbonden, dus terugskiën kan eigenlijk niet. Volgens de pistemaps kan je vanuit Zauchensee wel makkelijk naar Altenmarkt met de skibus, misschien is dat een idee? Vanuit Wagrain naar Zauchensee stelt niet zoveel meer voor nu (3 liften, 2 afdalingen oid?)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vanuit Wagrain naar Altenmarkt met de bus is wel erg omslachtig, zo te zien: overstappen in Flachau en in Altenmarkt-dorp. Staat gewoon op die website onder Informationen–>Kostenloser Skibus. Ik zou @Roy83 zijn tip volgen als je daar echt graag heen wilt.

Wagrain en Altenmarkt zijn niet verbonden, dus terugskiën kan eigenlijk niet. Volgens de pistemaps kan je vanuit Zauchensee wel makkelijk naar Altenmarkt met de skibus, misschien is dat een idee? Vanuit Wagrain naar Zauchensee stelt niet zoveel meer voor nu (3 liften, 2 afdalingen oid?)

Roy83 op 20 sep 2021 20:53

Je hebt gelijk, echt terugskien kan niet, maar dan hoef je maar kleine stukjes met de skibus.
Je kan inderdaad ook met liften en skiën naar Altenmarkt, maar ik denk dat je dan snel een 1,5 uur bezig bent terwijl het over de weg “maar” 18km is.

Vanuit Wagrain naar Altenmarkt met de bus is wel erg omslachtig, zo te zien: overstappen in Flachau en in Altenmarkt-dorp. Staat gewoon op die website onder Informationen–>Kostenloser Skibus. Ik zou @Roy83 zijn tip volgen als je daar echt graag heen wilt.

Yippee op 20 sep 2021 21:08

Je bedoelt dat buslijnen plaatje toch? O ja nu zie ik het. Bij de Spacejet op de roze lijn en dan in Altenmarkt overstappen op de oranje. Dat zal ook wel 45min duren vanaf de Grafenbergbahn. En daar moeten we dan nog naartoe.
Ik denk dat we dan beter de auto kunnen pakken en daar een dagje blijven. Maar als iemand ervaring heeft met deze busrit, dan hoor ik daar graag van.

*bericht bewerkt door Taan op 21 sep 2021 12:05

Wagrain en Altenmarkt zijn niet verbonden, dus terugskiën kan eigenlijk niet. Volgens de pistemaps kan je vanuit Zauchensee wel makkelijk naar Altenmarkt met de skibus, misschien is dat een idee? Vanuit Wagrain naar Zauchensee stelt niet zoveel meer voor nu (3 liften, 2 afdalingen oid?)

Roy83 op 20 sep 2021 20:53

Je hebt gelijk, echt terugskien kan niet, maar dan hoef je maar kleine stukjes met de skibus.
Je kan inderdaad ook met liften en skiën naar Altenmarkt, maar ik denk dat je dan snel een 1,5 uur bezig bent terwijl het over de weg “maar” 18km is.

Flying Mozart omhoog, Panoramalink, naar beneden naar Flachauwinkel, busrit ( 1 minuutje) lift omhoog en dan naar beneden in Zauchensee. Ik denk dat anderhalf uur veel is :).

De auto is denk ik nog het handigste dan, eigenlijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je een auto tot je beschikking hebt zou ik voor deze “verbinding” die zeker inzetten.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie