Vertraging aan grens door controles?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hoi allemaal,

Wij vertrekken woensdag naar Flachau en vragen ons af of we extra tijd moeten incalculeren ivm de strenge grenscontroles (2G plus PCR) voor ons Nederlanders.

Hoe gaat het in z’n werk en kost de controle veel tijd?

Benieuwd naar jullie ervaringen! Dank alvast.

PS, zal wat mooie plaatjes schieten en posten komende week!

Controles vinden niet constant plaats dus er is, voor zover ik heb kunnen zien, nauwelijks last van vertraging. Wij gingen via Kufstein de grens over en daar werd af en toe een auto aan de kant gezet.

Ik ben bij Oberstaufen de Inn overgestoken naar Oostenrijk, maar daar heb ik geen controle gezien.

Zowel op de heenweg als terug vorige week wel een enorme file vanuit Oostenrijk terug Duitsland in. Heeft zeker een uur gekost. Oostenrijk in stond er wel een beambte in het hokje te kijken, maar dat leverde geen vertraging op.

Volgens mij gaan de strengere regels vanaf morgen in, of de grenscontroles intensiever zullen worden is de vraag…ik kon zo doorrijden bij Kufstein maar er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd. Over extra reistijd is nu nog niks te zeggen, ik zou zeker een bewijs van een negatieve pcr-test regelen, niet ouder dan 48 uur na afname van de test.

Plaats een reactie