Ervaringen met pcr test kinderen in Oostenrijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Het ziet er naar uit dat onze zoon van 12 enkele pcr testen zal moeten doen in Oostenrijk tijdens onze vakantie, omdat zijn vaccinatie halverwege de week verloopt.
Zijn hier mensen die hier al ervaring mee hebben?
-hoe makkelijk is dit te regelen?
-hoe snel is de uitslag er?
-wat zijn de kosten?

Voor ons vooral van belang, hoeveel impact gaat dit hebben op onze skidagen? Moet je er ver voor weg, lang voor wachten, kan het ook in de avond? Etc.
Wij moeten binnen 2 weken beslissen of we onze hotelboeking laten staan, dus vandaar dat ik nu al aan het kijken ben wat er allemaal mogelijk is. Ik kan niet wachten om te kijken of hij misschien toch op tijd een booster kan krijgen.

Testen is in Oostenrijk heel makkelijk en gratis. Hoe snel de uitslag er is weet ik niet maar je kunt een test halen in de apotheek en deze thuis doen en dan opsturen of inleveren bij apotheek. Ik weet dat omdat onze zoon in Wenen woont en vaak gaat testen.

With regard to testing, the province of Salzburg has made PCR tests available free of charge in Spar supemarkets and Maximarkt shopping centres as well as in many council offices. These can also be obtained free of charge by guests and employees. Tests can be handed in at numerous locations, including the Spar supermarkets, Mc Donald’s branches and the 119 council offices in the province of Salzburg.

Bron: https://www.wagrain-kleinarl.at/en/wagrain-kleinarl/current-…
Uitklapmenuutje “information about testing” onderaan de pagina.
Zal ook wel van toepassing zijn voor buurdorp Flachau.

Dank jullie wel. Dat klinkt positief.
Ben ook benieuwd of er mensen zijn die zelf al ervaring hiermee hebben in de skidorpen

Wij zijn 1e week januari in Oostenrijk geweest in een hotel in het Otztal. Daar verzorgde het hotel de PCR testen voor onze zoon van net 12 jaar. Het waren/zijn zogenaamde gorgeltesten; heel makkelijk. We konden het na afname inleveren bij het hotel; zij regelde dat het naar het lab werd gestuurd. Wel zelf account aanmaken voor de uitslag. Die ontvang je binnen 24 uur. Was allemaal gemakkelijk en bovendien gratis. Ook voor volwassenen. Als je toch een hotelboeking hebt kun je het misschien ook navragen bij het hotel; wie weet regelen zij het ook voor je, net als bij ons. Succes en fijne vakantie!

Kan je met een holiday ninja pas een skipas kopen voor de hele week voor je kind? Hoe worden de kinderen met een holiday ninja pas gecontroleerd bij de liften een in een restaurant

Eigen ervaring met testen eerste week januari:
In de Spar of MPreis bord voor ‘testen’ opzoeken, qr-code scannen zodat er een website opent en dan instructies op geopende website opvolgen. Tip: doe dit even rustig in je vakantieverblijf. Enkele gegevens en paspoortnummer invoeren en account aanmaken. Kost even tijd. Vervolgens weer teruggaan naar de spar, account laten zien en 3 tests ophalen (3 tests p.p.per week). Dit is een gorgeltest. Beetje gorgelen en in een buisje doen, sticker met qr-code plakken en deze koppelen aan je account. Uitleg zeer helder in de instructie! Het geheel in zakje inleveren bij de Spar voor 10 uur ‘s ochtends = volgende ochtend uitslag.

Het is echt goed te doen! Ik zou de vakantie er niet voor laten schieten, want het is niet veel moeite. Je kunt de test op weg naar de gondel inleveren bij wijze van. En dit dan een paar keer. Geen probleem!
Het is overigens gratis. Wel het adres van je vakantieverblijf invullen. Succes

Nb. Echt bizar dat we deze vriendelijke test niet in Nederland hebben. Zou fijn zijn voor bijvoorbeeld kleine kinderen

*bericht bewerkt door AlphaHanneke op 23 jan 2022 18:34

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg. Dat klinkt als goed te doen. Gelukkig geldt de 1e paar dagen zijn vaccinatie nog, dus we kunnen het op ons gemak uitzoeken.
Ik zag trouwens dat veel commerciële aanbieders wel
Pcr speekseltesten aanbieden voor het reiscertificaat.

Eigen ervaring met testen eerste week januari:
In de Spar of MPreis bord voor ‘testen’ opzoeken, qr-code scannen zodat er een website opent en dan instructies op geopende website opvolgen. Tip: doe dit even rustig in je vakantieverblijf. Enkele gegevens en paspoortnummer invoeren en account aanmaken. Kost even tijd. Vervolgens weer teruggaan naar de spar, account laten zien en 3 tests ophalen (3 tests p.p.per week). Dit is een gorgeltest. Beetje gorgelen en in een buisje doen, sticker met qr-code plakken en deze koppelen aan je account. Uitleg zeer helder in de instructie! Het geheel in zakje inleveren bij de Spar voor 10 uur ‘s ochtends = volgende ochtend uitslag.

Het is echt goed te doen! Ik zou de vakantie er niet voor laten schieten, want het is niet veel moeite. Je kunt de test op weg naar de gondel inleveren bij wijze van. En dit dan een paar keer. Geen probleem!
Het is overigens gratis. Wel het adres van je vakantieverblijf invullen. Succes

Nb. Echt bizar dat we deze vriendelijke test niet in Nederland hebben. Zou fijn zijn voor bijvoorbeeld kleine kinderen

AlphaHanneke op 23 jan 2022 18:31

Kan je ook vertellen hoe de controle was bij de kinderen? En kan je die testen ook op zondag inleveren

Plaats een reactie