Juniorland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

Wij gaan met de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Wagrain. De kinderen 5 en 7 gaan voor het eerst op skiles bij juniorland, skischool Wagrain. Ben benieuwd of ze ook zo enthousiast zijn te krijgen!

Juniorland ligt in het dal. Maar juniorland ligt toch wel stukje lopen van de gondel af als ik het goed bekijk op de kaart. De kinderen hebben 's ochtends en 's middags les, maar ik zie alleen restaurants bij de gondel. Dit jaar was lunchen met skiklasje geen optie bij het boeken, maar waren lunchen zij andere jaren met een beginnersklasje? Of is het lopend te doen naar de gondel met skischoenen en op tijd weer terug? Ze zullen neem ik aan nog geen skipas nodig hebben de eerste dag/ dagen. Of wordt het toch lunchpakketjes samenstellen 😀.

Als ik jou was zou ik even de skischool daar bellen voor de opties. De afstand is niet zo heel groot naar de gondel/Kuhstall, ca 10 min lopen. En misschien kunnen ze al snel sleepliftje nemen en skiënd met jullie daarnaartoe. Onze zoon is skileraar in Flachau op dit moment en dit jaar mogen ze niet met de kinderen eten en moeten de ouders ze ophalen tijdens de lunch ivm Coronamaatregelen, voor veel ouders even wennen.

Onze zoon is skileraar in Flachau op dit moment en dit jaar mogen ze niet met de kinderen eten en moeten de ouders ze ophalen tijdens de lunch ivm Coronamaatregelen, voor veel ouders even wennen.

=> geldt dit voor meer plaatsen en skischolen? Zijn er meer ervaringen? Zou ik wel erg jammer vinden omdat je in de tussentijd minder ver kunt. Wij gaan naar Skiwelt

@wmvw

Alle kindergroepen (zowel beginners als gevorderd) starten vanuit Juniorland. De gevorderden pakken meteen een Tellerlift, dalen een stukje af en kunnen zo de Flying Mozart nemen.

Beginners starten in Juniorland. Hier leren zij glijden, remmen en bochtjes maken. Hier hebben zij de beschikking over meerdere förderbanden. Wanneer zij goed genoeg zijn gaan ze naar de Tellerlift, vanaf dan hebben zij ook een liftpas nodig.

Wat betreft de mittagsbetreeung (lunch), de skischool heeft hiervoor een eigen ruimte in Juniorland. Kinderen hoeven dus nergens heen te lopen of met de skibus heen te gaan. De lunch is dit seizoen boekbaar.

Thank God summer is over!

Dank! Toen wij de skilessen gingen boeken voor de kinderen was het nog niet mogelijk i.v.m. corona, maar in de tussentijd kan dat wel gewijzigd zijn. Wij waren er op tijd bij met boeken. Misschien het overwegen waard om alsnog bij te boeken, alhoewel ik samen lunchen ook wel gezellig vind. Alleen dan op zoek naar plek om te lunchen en tijdig terug te zijn met de drukte van de voorjaarsvakantie… misschien is het enkele dagen bij te boeken? Ik ga hier nog eens naar kijken. Dank in ieder geval.

Plaats een reactie