Snowboard huren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Dag allemaal,

Over een paar dagen vertrek ik met 2 vriendinnen voor het eerst op wintersport naar Flachau.
Ik moet zelf een snowboard en snowboardschoenen huren en een vriendin heeft alleen schoenen nodig.
Ik zie behoorlijk wat prijsverschillen tussen de verschillende verhuurlocaties. Vooral de Sport2000 (ongeveer 100 euro voor 5 dagen snowboard + 2 paar schoenen) is beduidend goedkoper dan andere sportwinkels of spullen huren bij een van de skischolen (vaak rond de 200 euro voor 5 dagen snowboard + 2 paar schoenen).

Ik vraag me af: zijn dat dan wel goede spullen? Heeft iemand suggesties waar een snowboard te huren? Ik ben nogal bang dat ik met een on-wendbaar snowboard kom te zitten en de andere dan niet bij kan houden.

Omdat we in Nederland veel les hebben gehad, hebben we besloten vooralsnog maar 1 dag les te nemen, dus van die all-inclusive pakketten vallen dan vaak af.

Alvast bedankt voor de reacties.
Maartje Spieksma

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 10 feb 2022 10:17: Dubbel topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526939

Ik zie bij skiset een board en schoenen voor €99 onduidelijk welke binding, board bijvoorbeeld Salomon Wildcard, niveau beginner, veilig materiaal waarmee je eenvoudig bochten kunt maken. (Volgens de website)

Bij intersport een economy set voor ca €100 en een premium set voor €120. Belangrijk verschil zijn de bindingen.
De premium set heeft Swing Release bindingen waarbij de highback openklapt om in en uit te stappen.
De Economy heeft “gewone” bindingen. Ik zou niet anders willen dan de swing release, ik heb daar zelf ook een variant van, maar sommige mensen vinden het niks.

Ik denk dat je in alle gevallen geen zorgen hoeft te maken. Meestal vragen ze ook nog wel wat je niveau is. Dan kun je wellicht wat varieren met de lengte.

Je kunt ook zelf nog even kijken hier: https://www.wintersport.nl/dorpen/flachau/ski-huur

Ik zie bij skiset een board en schoenen voor €99 onduidelijk welke binding, board bijvoorbeeld Salomon Wildcard, niveau beginner, veilig materiaal waarmee je eenvoudig bochten kunt maken. (Volgens de website)

Bij intersport een economy set voor ca €100 en een premium set voor €120. Belangrijk verschil zijn de bindingen.
De premium set heeft Swing Release bindingen waarbij de highback openklapt om in en uit te stappen.
De Economy heeft “gewone” bindingen. Ik zou niet anders willen dan de swing release, ik heb daar zelf ook een variant van, maar sommige mensen vinden het niks.

Ik denk dat je in alle gevallen geen zorgen hoeft te maken. Meestal vragen ze ook nog wel wat je niveau is. Dan kun je wellicht wat varieren met de lengte.

Je kunt ook zelf nog even kijken hier: https://www.wintersport.nl/dorpen/flachau/ski-huur

Taan op 02 feb 2022 20:40

Dankjewel voor je reactie!

Wij hebben goede ervaring met huur bij Intersport in Flachau. Meestal kun je het daar ter plekke ook nog aangeven qua bindingen mocht er iets niet helemaal lekker zitten. Voor die 20 euro meer een premium optie kan ik altijd aanbevelen, want dat plezier haal je er in die week makkelijk uit. Ik zou wel van tevoren reserveren, want dat scheelt je een flinke slok op de borrel!

Als het materiaal niet bevalt kun je vaak gewoon terug en wat anders huren. Als er dan bijbetaald moet worden geven ze dat vast wel aan.

Plaats een reactie