Welke rodelbaan bij Wagrain voor een avondrodel?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

Volgende week ben ik met mijn gezin in Wagrain. Man, vrouw, 2 jongens, 12 en 13. Het lijkt ons wel leuk om een avondje te gaan rodelen.

Kunnen jullie een rodelbaan aanbevelen? We kunnen wel een stukje met de auto, maar liever niet te ver natuurlijk.

*bericht bewerkt door Taan op 16 feb 2022 09:34

Helaas ging bovenstaande vakantie niet door. We gaan dit jaar een nieuwe poging wagen, die overigens ook al op losse schroeven staat, maar dat terzijde. Dus weet iemand nog een leuke rodelbaan in de buurt?

Zit ik zelf ook naar te kijken. Mijn oog is gevallen op de 6km lange rodelbaan bij Radstadt of 4km bij Altenmarkt met op dinsdagavond Huttengaudi bij Hochnossler. Wellicht mensen hier die al eerder hier hebben gerodeld?

Op deze site zijn nagenoeg alle rodelbahnen van Oostenrijk te vinden.
www.rodelfuerer.de
Zelf ben ik nog niet in deze regio geweest.

Zelf zou ik in de ochtend gaan ipv de avond.
Betere piste kwaliteit
Minder druk
Veel kleinere kans op ongelukken voor als de de techniek nog niet goed beheerst

Uitleg over rodelen vind je hier
https://www.wintersport.nl/forum/topic/235437

*bericht bewerkt door sanmar1971 op 03 feb 2023 09:40

Uiteindelijk zijn we voor de Rodelbaan bij Radstadt gegaan. Niet in de avond, dan waren we moe van het skiën, maar op zaterdagochtend. Was echt leuk, maar af en toe moeilijk te remmen op de harde piste.
Paar keer de bocht niet gehaald, maar ging niet zo hard dat dat problematisch was.
We waren in ongeveer een uur naar boven en weer beneden.
Zeker een aanrader als je in de buurt bent!

*bericht bewerkt door Taan op 05 mrt 2023 22:47

Zonde, ik lees het nu pas. Je kunt in Kleinarl ook naar de Kleinarler hütte gaan. Je kunt ze bellen en dan wordt je halverwege met een skibully of sneeuwscooter opgehaald. In de hut kun je lekkere lokale gerechten eten en daarna op een lange rodelbaan helemaal naar beneden sleeën. (Tip neem wel goede hoofdlampjes mee).

Hup Willem II

@Nicky, die had ik ook gezien inderdaad. Leuk voor de volgende keer.

Wij zijn afgelopen dinsdag in Altenmarkt geweest in de avond. Er was live muziek en hebben eerst heerlijk gegeten bij Hochnossler. Absolute aanrader.

Niet meer relevant voor TS, maar wellicht voor andere die dit jaar gaan.

Wij hebben afgelopen jaar een stuk of 4 rodelbanen bezocht rondom Alpendorf/Wagrain en vonden Rodelbahn Bellevue Alm veruit het leukst. Naast livemuziek en hapjes beneden, was ook de tocht naar boven achten een traktor een ware beleving.

*bericht bewerkt door Marts op 25 okt 2023 17:43

@Marts, Nou ik ga komende voorjaarsvakantie weer! Bellevue Alm vind ik wel een beetje ver weg.
Kleinarl lijkt me ook leuk icm het restaurant.

Ongeveer een uur vanaf Wagrain in de buurt van Schladming en Worschaf ligt een ouderwets hutje met een typisch Oostenrijkse Stubbe. De uitbaters hiervan bieden ook een zogenaamde Hand slee rit aan. Dit is een soort van grote rodel waar je met 6 personen op kunt en er een ervaren Oostenrijkse stuurt. Dit is echt een unieke ervaring. Na de snelle rit kun je lekker afzakken in de Stubbe.

*bericht bewerkt door drangasta op 25 okt 2023 23:27

In Flachau kan je goed rodelen bij de Brennerhütte of vanaf Berggasthof Sattelbauer.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie