Skiles kind 3 jaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zauchensee

Wij zijn van plan naar een appartement in Zauchensee te gaan met ons zoontje van 3 1/2. Ik las dat middenin het dorp een (openbaar) kinderland is. Ik heb bij de beide skischolen geïnformeerd maar zij bieden geen skiles oid voor kids tussen 3 en 4 aan. Pas vanaf 4 jaar. We zoeken iets voor 2 uur per dag. Wel lees ik dat meerdere hotels skiles voor de kleinste kids aanbieden, maar het lijkt mij dat je daar als ‘buitenstaander’ geen les kunt boeken. Wellicht is iemand in Zauchensee geweest en liep die tegen hetzelfde aan. Hoor graag of iemand een mogelijkheid weet om de kleine man toch op een leuke manier voor t eerst met skiën kennis te laten maken. Liefst we met andere kids in n groep want dat lijkt mij wel zo gezellig.

Omboeken naar een van die hotels een optie? Of naar een andere bestemming waar ze dit wel aanbieden. Er zijn niet heel veel skischolen die les geven aan 3-jarigen. Het kan in Serfaus-Fiss-ladis maar ik heb geen ervaring met andere gebieden waar dit wordt aangeboden. In Frankijk is de piou-piou en ik weet dat een aantal grotere gebieden wel kinderopvang biedt , maar dat is niet op ski’s.
Overigens zou ik er niet teveel van verwachten. Er is een reden dat de meeste skischolen dit niet aanbieden en dat is dat de meeste peuters er fysiek en mentaal nog niet aan toe zijn (net als zwemles in Nederland).

*bericht bewerkt door Suuski op 20 okt 2022 14:08

Bijna geen enkele skischool biedt dit aan, en dat is niet voor niets. Als jullie kind heel groot en sterk is en graag wil skiën durven sommige scholen het ter plekke wel aan.

Meer info over skiles-leeftijd: https://www.wintersport.nl/weblog/11/02/2022/ideale-lesleeft…

De insteek: lekker gezellig met kinderen van dezelfde leeftijd is wel echt helemaal top natuurlijk!

Click. Click. Peace

Volgens mij een kwestie van realistisch zijn en gewoon nog een jaartje wachten. Of lekker zelf met je kleine in kinderland gaan zitten.
Skiles is vanaf 4 jaar omdat het vanaf die leeftijd pas zin heeft.

Volgens mij is overigens wel opvang mogelijk in zon kinderland-achtige setting. Dat ze rondgetrokken worden in zo’n carrousel met banden. (en daar dan in slaap in vallen etc). Geniet er nou maar van want straks hou je ze niet meer bij.

Wij hebben onze kinderen vanaf het begin meegenomen op wintersport. Je kind op les doen vanaf die leeftijd is wel wat vroeg, maar dat is persoonlijk. Wij gingen om en om skiën en lekker zelf met ze aan de gang, met de slee op pad, op de oefenweide zelf met ze “skiën” (glijden)

Is het de eerste keer met jullie kleine op wintersport?Let dan goed op dat je ze goed aankleed, afhankelijk van het weer natuurlijk. Heeft hij het glijden onder de knie en kan hij het lichamelijk aan, dan zou jou je een ski tuigje kunnen overwegen. Deze hebben wij ook gebruikt op de flauwe (blauwe) hellingen. Moet je zelf ook vertrouwd mee zijn en op redelijk niveau kunnen skiën.

Onze ervaring is ook dat na ongeveer 3 uurtjes buiten bezig zijn, ze er wel klaar mee zijn en wat anders willen. We hadden onze bestemmingen daarop op afgestemd. Zwembad in de buurt of lekker terug naar app. Warme choco drinken boven op de berg bij een restaurant, dat is voor de papa’s en mama’s ook lekker en gezellig.

Succes en vooral veel plezier!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Een ander gebied wellicht een optie? in Riederalp hebben ze een super leuk kleinschalig kinderland vanaf 3 jaar. Op die leeftijd leren ze glijden en er worden spelletjes gedaan. Als ze er aan toe zijn gaan ze einde van de week met de sleeplift de oefenheuvel op en kunnen ze deze korte afdaling maken. 2 uur les per dag voor 3 tot 4 jaar dacht ik.

In flachau kan het ook. Onze 3 jarige heeft daar ook 2 uurtjes 5 dagen lang gespeeld, ging dr meer om, dat ze gewend raakte aan de latten in combi met sneeuw.
S middags sliep ze vaak een uurtje, en gingen we spelen in de sneeuw.

*bericht bewerkt door cw26 op 24 okt 2022 06:27

Medio maart gaan we naar Serfaus, onze dochter wordt in de week na de vakantie 4 jaar.
We twijfel of we haar hele of halve dagen les laten nemen.
Heeft iemand tips en wat voor een les geven ze aan kinderen van tegen de 4 jaar in Serfaus?
Is dit met name “opvang” waar ze een beetje gaan glijden en in een carrousel of krijgen ze echt les en gaan ze met de lift naar boven?

UIteindelijk kun je zelf beslissen waar je je kind voor opgeeft en is het aan je kind hoe snel je kind het oppikt. In het Kinderland zelf zijn baantjes met verschillende niveaus. De meeste kleuters gaan daar in hun eerste week het kinderland niet af, maar ze krijgen wel degelijk echt les.
Toen wij er voor het eerst waren was mijn kind 3,5. Op zondag was er toen een soort van inlooples, waar de kinderen onder begeleiding van hun ouders met het tapijtliftje omhoog gingen en dan langzaam naar beneden gleden. Naar aanleiding van hoe dat ging konden we beslissen of ze naar de bambinikurs ging, wat twee uurtjes per dag was en daarna opvang binnen, of echt in een klasje.

Dank voor alle berichten (mn Michelle13 ;-)) Ik heb de reis omgezet naar Riederalp. Ben benieuwd.

Plaats een reactie