Moeilijk voor matige skiërs?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zauchensee

Hallo,
Ik ben echt geen goede skiër en verkies blauwe pistes (hoewel ik niet te moeilijke rode pistes ook wel aankan). Wij gaan vaak naar Wagrain en daar vind ik dat wel terug.
Nu overwegen wij om naar Zauchensee te gaan, maar ik lees dat dat een vrij moeilijk gebied is. Dus nu vraag ik me af of dit gebied niet te moeilijk gaat zijn voor een matige skiër zoals ik?

De blauwe 1/2, 9 en 11 zijn helemaal prima. 10 is vooral een pad. De route er naartoe vanuit Wagrain is ook prima te doen.

Misschien eens verder kijken dan Oostenrijk? Alta Badia wellicht? Heel veel hemelsblauw.😊

Aftellen maar!

@Matthieu Sst, het is al zo druk geworden daar. Waarom vraag ik me af. Dat uitzicht, die strak geprepareerde glooiende pistes en die keur aan goede pisterestaurants. Dat wil je toch niet? (Hoewel de skipasprijs in het superhoogseizoen wel even slikken is)

Wij hebben in Zauchensee leren skiën, je kan daar juist van alle kanten met blauwe pistes naar beneden tot in het dal 😄

Misschien eens verder kijken dan Oostenrijk? Alta Badia wellicht? Heel veel hemelsblauw.😊

Matthieu op 01 sep 2023 11:50

Nu is mijn interesse wel gewekt. Tips voor hotels en/of skiorganisaties in dat gebied?

Alta Badia.org, Tui, Sunweb, Snowtrax.

Aftellen maar!

Uit eigen ervaring: Hotel Steinrosl in San Cassiano. Klein maar fijn en heel erg lekker eten.

Aftellen maar!

Uit eigen ervaring: Hotel Steinrosl in San Cassiano. Klein maar fijn en heel erg lekker eten.

Matthieu op 02 sep 2023 12:33

Is dat Alta Badia? Ik zie niet helemaal waar Alta Badia eindigt en Sella Ronda begint.

Sella Ronda loopt over de pistes van Val Gardena, Alta Badia, Arabba en Belvedere (Val di Fassa). Alta Badia is het deel tussen Badia, Colfosco, San Cassiano en Boë.
San Cassiano is een leuk dorp, maar ook in La Villa en Corvara zit je goed. Colfosco heeft als nadeel dat het al half op de bergpas ligt, en Badia dat het echt aan de rand van het gebied is gesitueerd.

Ik zou een verblijf in Altenmarkt zoeken. Altenmarkt/Radstadt uitermate geschikt voor je.
En vanuit Altenmarkt paar keer naar Zauchensee/Kleinarl/Forstau/Filzmoos binnen 20 auto minuten. Ik kom er al jaren.

Als je bij Wagrain kan skieen, dan zal Zauchensee ook lukken. Eigenlijk de hele Sportwelt wel.

Als je bij Wagrain kan skieen, dan zal Zauchensee ook lukken. Eigenlijk de hele Sportwelt wel.

Sjaak27 op 02 sep 2023 13:25

Wagrain doen wij altijd in februari, nog nooit met pasen.

Dan zou ik last minute kijken waar goed te skiën is qua sneeuwkwaliteit en passende moeilijkheidsgraad van pistes. Zoals al vermeld door anderen zijn er genoeg alternatieve gebieden.

Zauchensee is niet zo moeilijk, eigenlijk. Denk dat als je de dalafdalingen naar Wagrain goed kan, je overal in Zauchensee prima beneden komt (op de zwarte na wellicht).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zou een verblijf in Altenmarkt zoeken. Altenmarkt/Radstadt uitermate geschikt voor je.
En vanuit Altenmarkt paar keer naar Zauchensee/Kleinarl/Forstau/Filzmoos binnen 20 auto minuten. Ik kom er al jaren.

Game op 02 sep 2023 13:19

Ook met pasen? Want we denken eraan om naar Zauchensee te gaan.

Misschien eens verder kijken dan Oostenrijk? Alta Badia wellicht? Heel veel hemelsblauw.😊

Matthieu op 01 sep 2023 11:50

Is Alta Badia nog geschikt om te skiën met pasen? Want ik heb een hotel gevonden die reeds sluiten op 30/3 … wat me doet vermoeden dat het skiseizoen dan afgelopen is?

Nee, Alta Badia is t/m de week na pasen open: https://www.altabadia.org/en/winter-holidays/italian-alps/op….

Mijn laatste skidag in '22 was in Altenmarkt op 26 maart in een veel te hete week: t/m de lunch (toen gingen wij naar huis) was het nog prima, door de warmte kon je eigenlijk overal maar tot een late lunch (ca 14:00) echt fatsoenlijk skiën.

Maar er zijn echt veel opties, zeker nu Pasen vroeg valt. Mocht het koud zijn dan boek je talloze (lagere) gebieden voor een heel mooi prijsje.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor Pasen zou ik sowieso lekker last minute boeken. Afgelopen Pasen in vorarlberg geweest en er was volop verse sneeuw.

Voor Pasen zou ik sowieso lekker last minute boeken. Afgelopen Pasen in vorarlberg geweest en er was volop verse sneeuw.

Tiny-M op 04 sep 2023 09:56

Durf ik niet goed. We zitten vast aan de schoolvakanties en dan is misschien alles vol.

Met de Pasen niet hoor.

Maargoed, de meeste gebieden hebben de Pasen zijn beetje als laatste of 1 na laatste week. Skiën kun je altijd wel. Bij lagere gebieden heb je doorgaans wel meer kans op papsneeuw, dan kun je beter wat hogers kiezen. Meestal kost dat wel weer meer. En je kan geluk hebben dat er verse sneeuw is. Heb ik ook meerdere malen gehad met de Pasen.

Uit eigen ervaring: Hotel Steinrosl in San Cassiano. Klein maar fijn en heel erg lekker eten.

Matthieu op 02 sep 2023 12:33

Ziet er inderdaad prima uit, maar voor zover ik kan zien vol. Ik zal eens contact opnemen. Kan je wandelen naar de skilift?

Uit eigen ervaring: Hotel Steinrosl in San Cassiano. Klein maar fijn en heel erg lekker eten.

Matthieu op 02 sep 2023 12:33

Ziet er inderdaad prima uit, maar voor zover ik kan zien vol. Ik zal eens contact opnemen. Kan je wandelen naar de skilift?

avg72 op 05 sep 2023 08:56

Ja, nog geen 10 minuten en je kunt je spullen tegen een kleine vergoeding in een locker laten bij lift. Dus op je gewone schoenen wandelen.

Aftellen maar!

Uit eigen ervaring: Hotel Steinrosl in San Cassiano. Klein maar fijn en heel erg lekker eten.

Matthieu op 02 sep 2023 12:33

Ziet er inderdaad prima uit, maar voor zover ik kan zien vol. Ik zal eens contact opnemen. Kan je wandelen naar de skilift?

avg72 op 05 sep 2023 08:56

Ja, nog geen 10 minuten en je kunt je spullen tegen een kleine vergoeding in een locker laten bij lift. Dus op je gewone schoenen wandelen.

Matthieu op 05 sep 2023 09:22

Helaas sluit het hotel op 1/4 …

Berghotel Ladinia in Corvara al eens bekeken? Niet te luxe, maar gewoon goed en sfeervol.

Oostenrijkse alternatieven kun je ook zoeken in Obertauern of Kühtai. Als de omstandigheden goed zijn kun je vanuit Kühtai ook eenvoudig naar Ochsengarten/Oetz voor extra kilometers. En gegarandeerd niet te druk.

Berghotel Ladinia in Corvara al eens bekeken? Niet te luxe, maar gewoon goed en sfeervol.

Oostenrijkse alternatieven kun je ook zoeken in Obertauern of Kühtai. Als de omstandigheden goed zijn kun je vanuit Kühtai ook eenvoudig naar Ochsengarten/Oetz voor extra kilometers. En gegarandeerd niet te druk.

Bennie op 05 sep 2023 10:15

Kwa sneeuw en drukte een goede bestemming. Vind alleen Kuhtai kwa rood/blauw best wel (zeker de laatste stukken van de pistes) naar echt rood neigen.

Aftellen maar!

Misschien eens verder kijken dan Oostenrijk? Alta Badia wellicht? Heel veel hemelsblauw.😊

Matthieu op 01 sep 2023 11:50

Nu is mijn interesse wel gewekt. Tips voor hotels en/of skiorganisaties in dat gebied?

avg72 op 02 sep 2023 03:09

Hotel Sport in Colfosco! Pal naast een blauwe piste in het Edelweiss-gedeelte, echt ski in-ski out dus. Hotel met halfpension en het diner is veel en lekker!! Binnen 1 minuut zit je in de Borest-lift naar Corvara en liggen 130 kilometer aan voornamelijk zalige blauwe pistes op je te wachten!

Ik zou een verblijf in Altenmarkt zoeken. Altenmarkt/Radstadt uitermate geschikt voor je.
En vanuit Altenmarkt paar keer naar Zauchensee/Kleinarl/Forstau/Filzmoos binnen 20 auto minuten. Ik kom er al jaren.

Game op 02 sep 2023 13:19

En… je bent ook binnen een kwartier in Schladming !!!
Ik ben er één keer geweest in januari. Was dan in Radstadt. Maar gebiedje is leuk en lekker overzichtelijk. Maar mooie is dat je vanuit daar zo naar twee heel grote gebieden kan gaan!

Peter Pos

Ik zie een hoop tips langskomen die erg leuk zijn maar m.i. niet perfect passen bij de wensen van de topic starter of te groot risico.

Altenmarkt: erg leuk en zeer goed centraal maar m.i. absoluut niet geschikt om vooruit te boeken met Pasen icm de lage ligging. Dan is zauchensee of Obertauern een stuk betere optie en beide ook goed te doen voor blauwe piste liefhebbers. Obertauern lijkt me perfect voor de topic starter.

Kühtai: wel zeer sneeuwzeker en hoog met Pasen maar zoals eerder reeds benoemd is veel rood wel echt rood, zeker met slush/ mindere omstandigheden. Met minder weer ook nog eens compleet gebrek aan zicht. Hochoetz als combi overigens wel een plus want dat is gemoedelijker en beter zicht (rood daar vanwege rustig gebied ook niet al te moeilijk, zeker de leuke 9 naar ochsengarten)

Zauchensee zit je vrij goed qua sneeuw zekerheid, eventuele extra overwegingen zou ik obertauern of Alta badia zeggen. Die hebben beide meer aaneengesloten blauwe gebieden en liggen grotendeels hoog genoeg. Qua moeilijkheidsgraad alle 3 niet echt lastiger dan de Steinplatte (waidring).
Seiser alm is ook nog een optie; hemels veel blauw en goede horeca, wel minder goede aansluiting dan Alta Badia op de Sella Ronda mocht je dat nog willen.

*bericht bewerkt door Amelm op 08 okt 2023 01:08

Plaats een reactie