Drukte in Flachau tijdens Belgische krokusvakantie (voorjaarsvakantie)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Hallo,
Wie kan er mij zeggen of het echt heel erg druk is in Flachau tijdens de voorjaarsvakantie? Even wachten aan de liften is niet zo erg, maar als je bij elke lift een kwartier of langer moet wachten, ,wordt het minder leuk. In Wagrain vind ik het prima tijdens de voorjaarsvakantie, maar ik lees hier en daar dat Flachau toch aanzienlijk drukker is?

Beste AvG, als jullie nooit veel van het skigebied gebruiken, is dan niet een idee om een kleiner en rustiger gebied op te zoeken in de vakanties? Gezien de recente vragen ;) De Alpen hebben zo veel meer moois te bieden buiten de Salzburger Sportwelt. Gosau zou jullie bijvoorbeeld prima passen in de voorjaarsvakantie. Of Warth. Of Zwitserland of de Dolomieten.

Ja, in Flachau sta je zo tien minuten aan te schuiven 's ochtends, na de lunch en de hele dag door op de verbindingsliften. Maar goed, dat is slechts 15 minuten glijden van Wagrain vandaan. Roter 8er is een rustiger startpunt.

*bericht bewerkt door Bennie op 08 sep 2023 09:37

Beste AvG, als jullie nooit veel van het skigebied gebruiken, is dan niet een idee om een kleiner en rustiger gebied op te zoeken in de vakanties? Gezien de recente vragen ;) De Alpen hebben zo veel meer moois te bieden buiten de Salzburger Sportwelt. Gosau zou jullie bijvoorbeeld prima passen in de voorjaarsvakantie. Of Warth. Of Zwitserland of de Dolomieten.

Ja, in Flachau sta je zo tien minuten aan te schuiven 's ochtends, na de lunch en de hele dag door op de verbindingsliften. Maar goed, dat is slechts 15 minuten glijden van Wagrain vandaan. Roter 8er is een rustiger startpunt.

Bennie op 08 sep 2023 09:34

Voor mij is een kleiner gebied inderdaad prima, maar in ons gezelschap zijn er wel goeie skiërs bij die wel wat uitdaging appreciëren. Toch bedankt voor je reactie, want ik begrijp dat Flachau inderdaad wel druk is dan. En als we daarheen willen, gaan we misschien beter met pasen … .

Beste AvG, als jullie nooit veel van het skigebied gebruiken, is dan niet een idee om een kleiner en rustiger gebied op te zoeken in de vakanties? Gezien de recente vragen ;) De Alpen hebben zo veel meer moois te bieden buiten de Salzburger Sportwelt. Gosau zou jullie bijvoorbeeld prima passen in de voorjaarsvakantie. Of Warth. Of Zwitserland of de Dolomieten.

Ja, in Flachau sta je zo tien minuten aan te schuiven 's ochtends, na de lunch en de hele dag door op de verbindingsliften. Maar goed, dat is slechts 15 minuten glijden van Wagrain vandaan. Roter 8er is een rustiger startpunt.

Bennie op 08 sep 2023 09:34

Voor mij is een kleiner gebied inderdaad prima, maar in ons gezelschap zijn er wel goeie skiërs bij die wel wat uitdaging appreciëren. Toch bedankt voor je reactie, want ik begrijp dat Flachau inderdaad wel druk is dan. En als we daarheen willen, gaan we misschien beter met pasen … .

avg72 op 08 sep 2023 09:39

De Dolomieten staan inderdaad ook nog wel op het verlanglijstje …

Voor de leukste uitdagende pistes kun je vanaf Wagrain het beste doorsteken naar de Shuttleberg en Zauchensee, de Rote 8er en Alpendorf. In Flachau is er vooral feest, maar de uitdaging ligt rondom Wagrain.

Beste AvG, als jullie nooit veel van het skigebied gebruiken, is dan niet een idee om een kleiner en rustiger gebied op te zoeken in de vakanties? Gezien de recente vragen ;) De Alpen hebben zo veel meer moois te bieden buiten de Salzburger Sportwelt. Gosau zou jullie bijvoorbeeld prima passen in de voorjaarsvakantie. Of Warth. Of Zwitserland of de Dolomieten.

Ja, in Flachau sta je zo tien minuten aan te schuiven 's ochtends, na de lunch en de hele dag door op de verbindingsliften. Maar goed, dat is slechts 15 minuten glijden van Wagrain vandaan. Roter 8er is een rustiger startpunt.

Bennie op 08 sep 2023 09:34

Voor mij is een kleiner gebied inderdaad prima, maar in ons gezelschap zijn er wel goeie skiërs bij die wel wat uitdaging appreciëren. Toch bedankt voor je reactie, want ik begrijp dat Flachau inderdaad wel druk is dan. En als we daarheen willen, gaan we misschien beter met pasen … .

avg72 op 08 sep 2023 09:39

Wanneer je de drukte zou willen ontlopen, is de paasvakantie een zekerheid. In de ruime omgeving van Flachau zijn nog een aantal sneeuwzekere alternatieven voorhanden, mochten de condities op dat moment toch tegenvallen.

Beste AvG, als jullie nooit veel van het skigebied gebruiken, is dan niet een idee om een kleiner en rustiger gebied op te zoeken in de vakanties? Gezien de recente vragen ;) De Alpen hebben zo veel meer moois te bieden buiten de Salzburger Sportwelt. Gosau zou jullie bijvoorbeeld prima passen in de voorjaarsvakantie. Of Warth. Of Zwitserland of de Dolomieten.

Ja, in Flachau sta je zo tien minuten aan te schuiven 's ochtends, na de lunch en de hele dag door op de verbindingsliften. Maar goed, dat is slechts 15 minuten glijden van Wagrain vandaan. Roter 8er is een rustiger startpunt.

Bennie op 08 sep 2023 09:34

Voor mij is een kleiner gebied inderdaad prima, maar in ons gezelschap zijn er wel goeie skiërs bij die wel wat uitdaging appreciëren. Toch bedankt voor je reactie, want ik begrijp dat Flachau inderdaad wel druk is dan. En als we daarheen willen, gaan we misschien beter met pasen … .

avg72 op 08 sep 2023 09:39

Wanneer je de drukte zou willen ontlopen, is de paasvakantie een zekerheid. In de ruime omgeving van Flachau zijn nog een aantal sneeuwzekere alternatieven voorhanden, mochten de condities op dat moment toch tegenvallen.

Mathijs! op 08 sep 2023 11:50

We overwegen Zauchensee.

Obertauern, ook in buurt van Flachau.
Paar jaar geleden geweest met carnaval, en was niet druk.

null

Goh. Wat noem je druk?
Is een foto van 2020 om 11u ‘s morgens aan de starjet 3.

*bericht bewerkt door Jurgen_t op 08 sep 2023 20:01

null

Goh. Wat noem je druk?
Is een foto van 2020 om 11u ‘s morgens aan de starjet 3.

� § Jurgen_t op 08 sep 2023 19:59

Salzburger Sportwelt is relatief simpel, eigenlijk alleen rond Wagrain iets uitdagender, en sommige pistes aan de andere kant van de Panoramalink ook wel (maar zeker niet alles).

Rustig is het in Flachau nooit, echt nooit. De liftcapaciteit is wel hoog en de pistes breed, maar qua skiën is het eigenlijk niets bijzonders. Naar Flachau ga je voor (Hollandse) apresski. Is dat niet je ding, dan zou ik niet weten waarom je daar heen zou gaan, dan zijn de andere delen van Salzburger Sportwelt echt stuk voor stuk leuker en rustiger.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Van alle gebieden waar ik geweest ben staat Flachau samen met Winterberg onderaan. Weet je waarom? Omdat er, veel meer dan in andere gebieden, relatief veel groepen roekeloze mannen vanaf 11 uur bierdrinkend nietsontziend de berg afknallen. En daar wordt het niet leuker van.
Ga lekker naar een ander gebied in de Ski-Amadé, zodat de mensen die uitdaging zoeken af en toe de skibus naar Flachau kunnen nemen en je een rustigere ‘huisberg’ hebt.

Van alle gebieden waar ik geweest ben staat Flachau samen met Winterberg onderaan. Weet je waarom? Omdat er, veel meer dan in andere gebieden, relatief veel groepen roekeloze mannen vanaf 11 uur bierdrinkend nietsontziend de berg afknallen. En daar wordt het niet leuker van.
Ga lekker naar een ander gebied in de Ski-Amadé, zodat de mensen die uitdaging zoeken af en toe de skibus naar Flachau kunnen nemen en je een rustigere ‘huisberg’ hebt.

Superskier op 10 sep 2023 18:06

Klinkt inderdaad niet als mijn ding. We hebben Zauchensee geboekt.

Flachau is zelfs in januari 2e en 3e week nog druk, veel te veel liften en pistes op relatief weinig hectare. Vanuit Zauchensee is het wel mooi om naar Falachau Winkel en Kleinarl te gaan. Kom je ook langs/door een groot funpark Absolut.

Dienten Die Alte schule

Flachau was vorig jaar helemaal niet zo druk in de voorjaarsvakantie. Alleen bij de Starjet 3 stond meestal wel een rij. Voor de rest nergens lang hoeven wachten. Wellicht ook door de verbinding naar de andere gebieden, spreid de drukte zich meer. Aan de kant van Kleinarl wordt het wel wat drukker in relatie tot de jaren dat de verbinding naar Flachau er nog niet was.

Als je voornamelijk voor het skien gaat en druk feestgedruis minder belangrijk vindt dan zou ik sowieso niet naar Flachau gaan.

Totales Vollidiot

Vorig jaar in de krokus vond ik de wachttijden in Flachau niet storend. Ik vond het wel druk op de piste’s en niet iedereen heeft zichzelf onder controle. Ook moet je door de brede en kruisende pistes enorm goed om je heen kijken om geen ongelukken te krijgen met verkeer dat van alle kanten komt.
Toch zitten er wel fijne pistes tussen. Als je daar voor 11 uur bent dan gaat het best wel goed.
Wij zaten in Wagrain en gingen graag richting Alpendorf. Piste 34(a) was altijd rustig en een heerlijke piste met ook nog mogelijkheden buiten de piste.
Na het nemen van de Panoramalink wordt het ook weer beter qua drukte.

Vorig jaar in de krokus vond ik de wachttijden in Flachau niet storend. Ik vond het wel druk op de piste’s en niet iedereen heeft zichzelf onder controle. Ook moet je door de brede en kruisende pistes enorm goed om je heen kijken om geen ongelukken te krijgen met verkeer dat van alle kanten komt.
Toch zitten er wel fijne pistes tussen. Als je daar voor 11 uur bent dan gaat het best wel goed.
Wij zaten in Wagrain en gingen graag richting Alpendorf. Piste 34(a) was altijd rustig en een heerlijke piste met ook nog mogelijkheden buiten de piste.
Na het nemen van de Panoramalink wordt het ook weer beter qua drukte.

Ja, Wagrain en Alpendorf zijn heerlijk, maar door de prijzen dit jaar gaan we met pasen. En dan vertrouw ik Wagrain en Alpendorf niet que sneeuwzekerheid.

Taan op 14 sep 2023 14:46

Plaats een reactie