Ski Welt- Tanzer Abfahrt 1c gesloten?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brixen im Thale

Volgende week zaterdag gaan wij richting Brixen im Thale. Onze accommodatie zit vlak naast de Tanzer Abfahrt 1c. Op dit moment staat hij op de website gemarkeerd als gesloten. Betekend dit ook dat je er nu totaal niet naar beneden kunt? Of slechts dat de piste niet geprepareerd is? Heeft er iemand ervaring met deze afdaling?

De 1c is niet vaak open, alleen als de omstandigheden erg gunstig zijn (veel natuursneeuw/kou).
Deze heeft weinig prioriteit omdat de afdaling niet bij een lift eindigt. Maar er is hoop voor je, want er komt een bak sneeuw aan!

*bericht bewerkt door Atomic- op 28 jan 2022 18:44

Precies zoals Atomic aangeeft inderdaad. Schitterende piste maar vol op het zuiden, i.c.m. de lage ligging van Skiwelt niet de beste combinatie. Daardoor vaker dicht dan open idd.
Hij was overigens 2 weken terug wel gewoon open en verwacht dat na de sneeuwval komende dagen hij wel weer een paar weekjes open is. Leuk eet tentje met mooi zonnig terras aan de piste daar ook!

De sneeuw van vandaag verwaaide voornamelijk, vandaag wel de "normale’ dalafdaling naar brixen genomen… Om vervolgens weer terug te moeten, want naar westendorf ging niet meer door de wind.

Prachtige afdaling! Helaas vaak gesloten inderdaad. Ik ben er die week ook hopelijk kunnen we deze afdaling doen :).

Overigens is deze vaak gesloten doordat er gewoonweg geen sneeuw op ligt. Als ik het goed heb wordt de piste niet besneeuwd waardoor je afhankelijk bent van natuur sneeuw. Terug skiën naar je accomodatie zal in dat geval dan ook geen optie zijn helaas.

null

Hij is open!

Net terug uit Brixen en inderdaad de Tanzer is de hele week afgesloten behalve dus gister. Ook toen waren er al veel bruine plekken te zien. Ondanks de 40 cm sneeuw die we afgelopen week hebben gekregen. Denk dat deze afdaling komende week niet open zal zijn.

*bericht bewerkt door Legionnaire911 op 05 feb 2022 17:23

Wordt tijd voor besneeuwing en een nieuwe gondel vanaf die kant van t dorp

Ik ga 25 februari naar dit gebied en ons huisje ligt ook aan de 1C piste. Ben benieuwd of deze dan open zal zijn

Soms moet je het er maar op gokken…

De “echte” dalafdaling naar Brixen is meestal zo’n ellende dat zelfs met weinig sneeuw deze wel eens beter begaanbaar zou kunnen zijn.

Totales Vollidiot

Ik zie dat de Speckalm die aan piste 1c zit, wel geopend is. Misschien is dat een teken dat de piste wel begaanbaar is, maar de massa’s niet aan kan (?)

Gang is alles

Net terug van 2 weken Brixen en de 1c is inderdaad maar 1 dag open geweest. Heb vrijdag de piste nog geprobeerd maar was geen pretje… ongeprepareerd en dus bruine plekken en ijs!

De Speckalm was wel geopend en erg rustig!

Ik zie dat de Speckalm die aan piste 1c zit, wel geopend is. Misschien is dat een teken dat de piste wel begaanbaar is, maar de massa’s niet aan kan (?)

Jesper op 01 feb 2023 16:22

De Speckalm wordt zeer regelmatig bezocht door wandelaars.

N.a.v. dit topic kregen we vanochtend een bericht van Skiwelt.at over deze afdaling:

Die Tanzerabfahrt 1c in Brixen im Thale ist aktuell aufgrund der fehlenden Neuschneemengen geschlossen. Es handelt sich um eine Naturschneepiste, welche mind. 50 cm Neuschnee benötigt um befahren zu werden.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Plaats een reactie