Skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Wij zitten in deel Moosen van Westendorf. Ik zie dat er een skibus naar Westendorf gaat, maar niet naar Brixen. Afstand is bijna net zover. Weet iemand dit?

Hi Tara,

Wij zitten vanaf 4 februari ook in die hoek.

Volgens de uitbaters van ons pension is er op 5 minuten lopen afstand een skibushalte. De bussen rijden beide richtingen op… pin me er niet op vast…anders gewoon in Westendorf Alpenrosebahn opstappen mooi stukje skiën en vervolgens de oversteek naar Brixen maken. Kandleralm afdaling richting Brixen is een aanrader:)

Ik kan dat dus nergens vinden in de dienstregeling van de bussen? Alleen naar de Alpenrose bahn. Lijkt me makkelijker vanuit Brixen te gaan!

De bus die bij het station stopt rijdt wel naar (onder andere) de liften in Brixen. Dit is de reguliere Postbus, maar bij mijn weten op dit stuk gratis als je een skipas hebt. Vanaf de skibushalte in Moosen zelf is dat 650 meter lopen (deels bergaf) maar als je tussen beide haltes in zit wordt dat dus al snel de moeite. Je kan natuurlijk ook nog je ski’s in het depot in Brixen stallen, dan is die loopafstand al helemaal te overzien.

Voor de rest is het skibusverkeer in Skiwelt, zoals op meer plekken in Oostenrijk, aan de gemeentes verbonden, Moosen ligt in de gemeente Westendorf en is dus niet aangesloten op de dorpsbus van Brixen ondanks dat de afstand gelijk is.

*bericht bewerkt door David23 op 20 jan 2023 20:22

❄️

Plaats een reactie