Met de auto in 1 keer is dat te doen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo allemaal,

Half februari gaan we richting Wolkenstein (Val Gardena) nu is het mijn idee om in 1 keer te rijden 3-4hr vertrekken en dan rond 14-15hr te arriveren (oponthoud daargelaten). Het is vanwaar ik kom een 1150km. Is het aanrijden een beetje te doen veel snelweg of …

ik zie wel wat de meningen zijn we rijden met z’n 2en dus wisselen geregeld.

groet Randy

Half februari? Hou rekening met de schoolvakanties, het gaat beredruk worden! In 1 keer , dat kan, maar ik vrees voor uw timing!

Tja je moet serieus met files rekening houden. Wat voor dag rijden jullie? Vooral op vrijdag wilt het erg druk zijn(mensen uit NL naar Alpen en Duitse weekendtoeristen). Stop geregeld, ook al rijden jullie met zn 2en.

Hallo Randy, Wij gaan al jaren naar dit gebied en sluit me bij de voorgangers aan. Allemaal snelweg tot aan afslag ValGardena/Klausen/Grõden en ik dacht dan nog plm. 27 Km. via een af en toe smalle kronkelige(berg)weg, waar de 1e x geen eind aan leek te komen. Deze weg was trouwens altijd schoon en goed te berijden. Ook hebben wij vaak de 3 in Duitsland vermeden, want die nemen de meeste mensen. Vanaf Arnhem doen wij er meestal 11 tot 13 uur over. Ligt er aan hoe druk het op de weg is. We hebben verschillende ervaringen. Vrijdag en zaterdag zijn de drukste dagen. Zondags is het meestal lekker rustig en relax rijden, vooral met z’n 2en. Meestal konden we dat ook zo regelen met het hotel of appartement. Je bent beslist niet de enige die ´s nachts gaat vertrekken, dat doen de meesten. Zoals de anderen al vermelden, het wordt inderdaad heel erg druk, vooral met de vakantie en nu er zoveel sneeuw is gevallen. Mocht het gewoon te druk of te laat worden, denk aan jullie veiligheid, ga van de snelweg af en neem een overnachting. Kom je volgende dag lekker vroeg en uitgerust aan. Hebben we ook al meegemaakt en dat was ook wel lekker. Beter dan uren in de file staan en je staat op dezelfde dag en tijd op de latten. Want als je om 15hr aan komt ga je ook niet meer op de latten, dan heb je het helemaal gehad.
Hele fijne en veilige vakantie gewenst.

Houd in ieder geval de verkeersinformatie in de gaten, kom je onverhoopt in Duitsland toch in een file, neem dan meteen de eerste afslag (meestal een stukje vluchtstrook) en volg de U bordjes. Dan kom je 10 of 20 km verderop weer op de snelweg en kan je vaak gewoon doorrijden…
Let op, dit werkt alleen in duitsland. Heb het in Oostenrijk geprobeerd en dat ging mis (door die verrekte brennerpas). Heb het in Italië geprobeerd, maar ook dat mislukte.
Bij drukte in AT of IT dus gewoon de snelweg af en ergens wat slaap zien te pakken, zodat je een paar uur later wanneer de drukte voorbij is gewoon verder kan rijden.
ps: 2 weken geleden geslapen in de auto, achterbank plat en slaapzak uitgerolt en heerlijk een paar uur rust gepakt. is echt een aanrader!

Plaats een reactie