Hardlopen Val Gardena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo!

Ik train op dit moment voor de marathon van 10 april in Rotterdam. Begin februari ga ik een week skiën in Val Gardena, maar wil ook graag 1/2 keer in die week hardlopen. Is er iemand die vanuit Selva optie’s / routes weet waar je (bij goed weer) prima kunt lopen? Ik hoor het graag ;)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 jan 2022 12:41

Hoi Wessel, als jij een hele week skied of board kan jij makkelijk een week zonder te lopen. Dag voor vertrek 25km lopen en je kan een week herstellen (wat niet gebeurd als jij fanatiek de piste af komt).
Ben je bang dat je toch niet genoeg je spieren traint met skiën of boarden? Squad jezelf dan maar kapot, niets mis mee om juist een week rust te nemen van regulier lopen. Je zal zien dat je met meer loopkracht terug komt. Veel plezier met 100 pistol squats + 100 bulgarian split squats iedere dag na het skiën.

Ik heb de heatmap in sports-tracker er bij gepakt maar ik zie dat de routes in de verste verte niet op het parcours van rotterdam lijken. Het is nogal bergje op en af.
Je zou van Selva naar Ortisei, dan weer terug en door naar Plan de Gralba kunnen lopen en weer terug. Dan loop je door het dal en bij elkaar zo’n 25km…

*bericht bewerkt door Ferdinand op 12 jan 2022 06:57

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Hallo!

Ik train op dit moment voor de marathon van 10 april in Rotterdam. Begin februari ga ik een week skiën in Val Gardena, maar wil ook graag 1/2 keer in die week hardlopen. Is er iemand die vanuit Selva optie’s / routes weet waar je (bij goed weer) prima kunt lopen? Ik hoor het graag ;)

Wessel op 11 jan 2022 21:57

Gewoon elke ochtend beginnen met
10 rondjes van deze… Ben je in 20minuten lekker warm (of in 15 min zwaar kapot 🤣)
5x Burpee
10x Pushups
15x Squats
20x Lunges

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Van Corvara naar La Villa loopt een pad waar het wel zou moeten lukken.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ja , inderdaad, en vanuit La villa loopt dat pad door langs het riviertje en kan je de helling naar St Croce “effe” meenemen. In april kan je dan via het “weggetje” naar boven.🙄😣 Succes.🥱😴

Born to run. B.S.

Ik heb afgelopen oktober de marathon van Rotterdam gelopen (AANRADER!!!).
Afgelopen september was ik ook in Oosterijk en heb toenmijn schema gewoon gevolgd, dit is mij heel erg slecht bevallen. doordat je bergje/heuveltje op en af loopt belast je je spieren toch echt anders. Ik heb in de 2 weken hierna echt behoorlijk last gehad en kon minder goed trainen dan gewenst. Mijn tip is dan ook om deze week lekker te skippen! wellicht een aantal korte afstanden lopen 3km tot 5km voor het gevoel.

ik draag dus een pet

Doordat je de rest van de dag aktief bent heb je het voor je schema zeker niet nodig.
Maar ik kan mij voorstellen dat je het ook gewoon lekker vind om bezig te zijn met lopen.
Hier een link met wat winter wandelroutes https://nl.bergfex.com/sommer/groeden-sankt-ulrich/touren/wi…

Pas wel je loopschoenen aan aangezien wegen vaak glad zijn of je loopt op sneeuw dus neem een trailrunschoen ipv normale wegschoenen. Zoals hierboven al stond kies ook een ander tempo dan voor je normale wegschema, bergop/af vergt andere spier belasting en zoals hierboven gemeld is er een kans op een verkeerde belasting waardoor je daarna problemen hebt. Loop evt in Nederland van te voren ook af en toe op onverharde weg / zachte ondergrond (kan gewoon op het gras naast je gewone route). Wegen in de alpen zijn minder recht waardoor je toch sneller kans hebt dat je je verstapt.

Ik heb afgelopen oktober de marathon van Rotterdam gelopen (AANRADER!!!).
Afgelopen september was ik ook in Oosterijk en heb toenmijn schema gewoon gevolgd, dit is mij heel erg slecht bevallen. doordat je bergje/heuveltje op en af loopt belast je je spieren toch echt anders. Ik heb in de 2 weken hierna echt behoorlijk last gehad en kon minder goed trainen dan gewenst. Mijn tip is dan ook om deze week lekker te skippen! wellicht een aantal korte afstanden lopen 3km tot 5km voor het gevoel.

manmetdepet op 12 jan 2022 09:33

Ja haha, ik dacht afgelopen zomer ook ‘even’ de Patscherkofel op en af te hardlopen. Berg op/af hardlopen is toch echt anders. Waar ik normaal rond een pace van 4’20/km zit, kwam ik nu op 7’20/km over 19km en moest ik regelmatig even wandelen i.p.v. joggen, het ging gewoon niet meer steile stukken (wel goed om weer eens stuk te gaan).

Toen we in Santa Christina zaten ging ik ook vaak 's avonds nog een stukje hardlopen. Gewoon over de weg langs Selva en dan weer terug. Iets van 7 à 8 km. Ging best, ondanks het verkeer. Op andere weggetjes en paden lag gewoon te veel sneeuw of was het te glad. De doorgaande weg was voor mij de enige optie. Er was om die tijd niet veel verkeer en er werd niet hard gereden. Gewoon zorgen dat je goed zichtbaar bent.

Plaats een reactie