Antigen test zonder QR code ook geldig voor Italie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Is de Antigen test zonder QR code ook geldig in Italie?

Misschien helpt dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526331 (verder lijkt me een werkende internationale QR noodzakelijk, maar weet het niet zeker)

Is de Antigen test zonder QR code ook geldig in Italie?

skiitalia123 op 14 jan 2022 12:21

Nee

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Een antgeen test is helemaal niet geldig je moet een RT- PCR test laten doen, met certificaat.

Dienten Die Alte schule

Ik bedoel een antigeen test + certificaat (geen zelftest). Deze lijkt me wel geldig voor max 24u?

*bericht bewerkt door skiitalia123 op 14 jan 2022 13:02

Volgens mijn gegevens is een snelle antigeentest ook geldig. Wel maar 24 uur.
Dit is wel niet hetzelfde als een zelftest. Het moet een officiële zijn. In België kun je die bij de apotheker laten afnemen. Ze wordt dan ook gelinkt aan je QR code

*bericht bewerkt door MorRonski op 14 jan 2022 13:04

Zou toch ook kunnen via https://www.toegangsbewijs.nu

Wij zijn vandaag naar livigno italie gereden. Netjes gisterenavond een antigeentest laten afnemen, allemaal negatief. Er is niet naar gevraagd. Het appartement vroeg alleen naar onze vaccinaties. Wellicht kan je bij je verblijf informeren of een antigeen zonder qr geaccepteerd word?

Na afname van een commerciële antigeentest ontvang je na 30 minuten het resultaat per email.
In de email zit een pdf document met de uitslag.
Die afdrukken en bij je houden. Of in je telefoon opslaan.
Op de pdf staat ook een QR** die direct linkt naar jouw pagina (met weer het test resultaat en een claim dat het allemaal klopt) op de site van je test-instantie.

Ten overvloede: Een negatieve antigeen test is alleen nodig bij het inreizen van Italië. (Dus aan de grens)

Je hotel zal er niet naar vragen.

**Er zijn ook commerciële test-instanties die het resutaat in de Nederlandse CoronaCheck app plaatsen. Deze zijn echter duurder dan de testclub die ook samenwerkt met de ANVR: € 24,-

Vervolgens zorgen dat je binnen 24 uur nadat de stok in je neus zat, je de Italiaanse grens passeert

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 15 jan 2022 19:29

Weet iemand of er versoepelingen aankomen voor Italië?

Paradise isn’t tropical

Plaats een reactie