Welk dorp in Val Gardena?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij willen met de voorjaarsvakantie richting Val Gardena. Onze eisen zijn :

  • Familie skigebied ( kinderen van 5 en 10 jaar )
  • Pistes makkelijk tot gemiddeld
  • Hotel , liefst met zwembad, niet te ver van de gondel
  • Goede verbinding richting de skischool
  • Populair gebied voor medelanders (m.a.w. dat als de kinderen in skischool zitten ook landgenootjes hebben om mee te kletsen )

Eerst overwegingen : Ortsei, Selva

iemand tips voor welke plaats wij het beste kunnen zitten ? Eventueel een aanbeveling qua hotel ?

Ik vind zelf Ortisei altijd wat ongelukkig liggen als je wat meer het totale gebied in wil. Je zit daar wat opgesloten. Wel een leuk plaatsje. In die zin ligt Selva gunstiger.

Ik vind zelf Ortisei altijd wat ongelukkig liggen als je wat meer het totale gebied in wil. Je zit daar wat opgesloten. Wel een leuk plaatsje. In die zin ligt Selva gunstiger.

brakes op 10 mrt 2022 11:32

Gezien de leeftijd van de jongste gaan we nog niet de ronde maken, hij zal in de ochtend op les gaan. Smiddags met z’n allen

Misschien een hotel op de Seiser Alm dan?

St Christina is een goede optie. Ligt tussen Ortisei en Wolkenstein, 3 liften in het dorp waaronder naar de Saslong die je gelijk naar de Sella Ronda brengt.
De andere lift is naar Col Raiser die je naar de andere kant van het gebied brengt. Deze is te bereiken via een treintje vanaf de Saslong lift.
Wij zaten in Grand hotel Wolkenstein, zit een zwembad bij en uitgebreide wellness.

Misschien een hotel op de Seiser Alm dan?

Mickey-1 op 10 mrt 2022 11:44

Is inderdaad leuk, maar moet wel nog redelijk betaalbaar zijn

La Villa is toppie, aansluitend op Alta Badia en achter het dorp ( overkant Grand Risa dus) leuk gebiedje met aansluiting naar Santa Croce.

Born to run. B.S.

Ben nu vier keer naar dit gebied geweest in vier verschillende dorpen (al liggen die niet allemaal in het Val Gardena). Hieronder mijn vergelijking tussen die vier.
Arabba: minst gezellige dorp, maar als je wat meer gevorderd bent liggen hier de leukste pistes.
Corvara: de beste uitvalsbasis voor de echte tochtenmakers onder ons. Je kan vanaf hier het makkelijkste naar Kronplatz, het ligt aan de Sella Ronda en aan de Giro della Grande Guerra. Vooral blauwe pistes in dit deel van het gebied.
Ortisei: het leukste dorp, als enige dorp verbinding naar de Seiser Alm (voor de beginners een perfect gebied). Minst goede uitvalbasis voor tochten.
Selva: Het meest centraal gelegen dorp, alle accomodaties op loopafstand van de pistes.

Met jullie wenselijstje zou ik gaan voor Corvara. Je kan dan zelf halve dagen gevarieerde tochtjes maken terwijl de kinderen op les zitten. Qua pistes is het gebied ideaal voor jullie, de hutten zijn hier nog iets beter dan in de rest van de Dolomieten lijkt het wel. Geen Val Gardena, maar wel hetzelfde gebied en iets gemoedelijker/relaxter. Wij zaten in sporthotel Panorama en dat beviel goed.

Ortisei en Corvara zou ik zeggen… ben in beide geweest. Meeste keren in Ortisei. Ook 2023 zitten we daar weer.

Plaats een reactie