Loopbrug Costabella

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Misschien een einde aan de loopbrug in Wolkenstein.
Als het door gaat komt het dalstation van een gondel aan de andere kant van de weg.
Moeten we alsnog de ski’s uitdoen maar het zal wel makkelijk worden zo. http://www.provinz.bz.it/service/resdownload.aspx?source=VIA…

null
null

Als dit door gaat dan hoef je je ski’s niet uit te doen hoor. Er loopt daar nu al een skipad langs het water (tot bijna de loopbrug)

Als dit door gaat dan hoef je je ski’s niet uit te doen hoor. Er loopt daar nu al een skipad langs het water (tot bijna de loopbrug)

RvanE op 27 dec 2022 10:17

Maar het loopt zo lastig met je ski’s in de gondel ;)

het is nu een stoeltje en dat zal wel zo blijven voor zo’n korte lift

Ze hebben het toch echt over een 10 persoons “cabinovia”

Ik denk dat het een gondel moed worden omdat het direct over een drukke weg heen moet en dan tussen twee gebouwen door moet. Plus dat het vanaf de andere kant net niet te bereiken is met ski’s.

Ik denk dat het een gondel moed worden omdat het direct over een drukke weg heen moet en dan tussen twee gebouwen door moet. Plus dat het vanaf de andere kant net niet te bereiken is met ski’s.

Martijn.d op 27 dec 2022 10:40

het is wel skiënd te bereiken, maar met die drukke weg heb je wel een punt, het is altijd lastig om je skistokken, handschoenen etc. vast te houden in de lift.
Maakt mij ook niet zo veel uit, ons vaste adresje zit er 50m vandaan, dus ik loop er sowieso heen

Ik zij “net niet” , het gaat dan over die paar meter en een straatje oversteken.

null

Zou mooi zijn. Dan hoef je alleen nog maar de andere kant op een stukkie te lopen. Dat zal echter wel nog een tijd blijven.

Doet mij ook meteen weer denken aan dat stuk dat je door Arabba moest wandelen. Wat zijn we tegenwoordig toch verwend.

Araba-fly wat een uitkomst is dat , alhoewel was het er wel gezellig met een hamburger op dat wandel stuk,

Ik zij “net niet” , het gaat dan over die paar meter en een straatje oversteken.

Martijn.d op 27 dec 2022 11:47

okay, zo had ik het niet begrepen, maar het hele plan is denk ik bedacht om de doorstroom van de (oranje) Sella Ronda te bevorderen en dan kom je uit de richting plan de gralba/piz seteur en dan kom je over het pad langs het water(op het plaatje rechts)

Zou mooi zijn als dit gerealiseerd kan worden. Maakt het ook weer iets interessanter om via Plan de Gralba en de dalafdaling naar Selva te gaan. Kan mij alleen voorstellen dat La Stua er iets minder blij mee is.

Voor de zomersporters in Val Gardena. Er wordt ook nagedacht over een nieuwe verbinding naar Forcella Sassolungo. Zou ook wel weer leuk zijn als de wintersporters weer een kans kregen.
https://www.funivie.org/cantieri/thumbnails.php?album=626…

Is toch geen probleem, dat kleine stukje loopbrug en lopen? Ik heb het nooit als probleem ervaren in ieder geval…

Mr. Slow

Ik heb er ook geel probleem mee, maar met drukke dagen is het wel oppassen op de trap en voor de doorstroming zat het wel beter worden denk ik.

Is toch geen probleem, dat kleine stukje loopbrug en lopen? Ik heb het nooit als probleem ervaren in ieder geval…

Quick op 27 dec 2022 19:55

Een probleem niet, maar onhandig wel. Vooral ook het boven je ski’s of board weer aandoen als het druk is.
Het zou een flinke verbetering in de doorstroming zijn en ik neem aan dat de snelheid en capaciteit ook wat omhoog gaat.

Annoying skiers since 2003

Is toch geen probleem, dat kleine stukje loopbrug en lopen? Ik heb het nooit als probleem ervaren in ieder geval…

Quick op 27 dec 2022 19:55

Geen probleem, maar ik vindt glijden leuker dan lopen.

Nieuwe situatie:
Capaciteit: 2600 p/u
Snelheid: 5 m/s
De oude:

null

Ik zet het maar even hier bij omdat het met elkaar te maken heeft , aan de overkant ook een toekomstige project.
De vernieuwing van een lift die al een paar jaar stil staat de Pra Valentini - Ciampinoi 84

*bericht bewerkt door Martijn.d op 30 okt 2023 20:40

null
null
null
null

Het is mij niet duidelijk hoe ze het boven station gaan plaatsen. Ik begrijp dat ze de piste daar al aangepast hebben

null

null

Interessante ontwikkeling, het is daar bij Selva helaas niet erg optimaal met dat trage 2 persoons liftje en dan dat stuk klunen langs het hotel om bij die trap te komen.

Hopelijk gaan ze ook ‘iets’ doen aan de bereikbaarheid vanaf die kant naar Ciampinoi. Vanaf die kant komende eerst de 2 persoonsstoeltjes lift, dan een slepertje en dan nog een slepertje. Dat moet anders kunnen lijkt me. Als je ‘haast’ hebt om naar St. Christina te komen vanaf Passo Sella dan is het of deze route, of bovenlangs via twee moderne stoeltjes en dan de twee persoonsstoeltjes lift naar de top van de Ciampinoi erg tijdrovend allemaal (als je laat bent :)).

Als je echt echt haast hebt om de laatste trein ofzo, kan je ook uitstappen bij Emilio Comici Hütte er achter langs naar monte pana en dan einde pad rechts (verbinding piste mits sneeuw genoeg en dan nog is het een ramp) naar saslong. Deze staat slecht aangegeven.

null

Martijn.d op 30 okt 2023 20:47

Maar deze foto heeft er niks mee te maken toch? Dit is als je vanuit de Ciampinoi (of de vroegere Ciampinoi stoeltjeslift) komt en via Ciadinat naar Plan de Gralba skiet.
Er is nu vanaf de andere kant (als je onder die 2 persoons stoeltjeslift doorskiet vanaf de Ciampinoi) ook een verbindingspiste richting Ciadinat. Dat is wat je hier ziet onstaan. Verder is er ter hoogte van Ciadinat een besneeuwingsmeer aangelegd.

Interessante ontwikkeling, het is daar bij Selva helaas niet erg optimaal met dat trage 2 persoons liftje en dan dat stuk klunen langs het hotel om bij die trap te komen.

Hopelijk gaan ze ook ‘iets’ doen aan de bereikbaarheid vanaf die kant naar Ciampinoi. Vanaf die kant komende eerst de 2 persoonsstoeltjes lift, dan een slepertje en dan nog een slepertje. Dat moet anders kunnen lijkt me. Als je ‘haast’ hebt om naar St. Christina te komen vanaf Passo Sella dan is het of deze route, of bovenlangs via twee moderne stoeltjes en dan de twee persoonsstoeltjes lift naar de top van de Ciampinoi erg tijdrovend allemaal (als je laat bent :)).

Gerwin op 31 okt 2023 15:31

Fungheia (3 persoons btw). Die sleepliften schieten inderdaad niet op als je naar de Ciampinoi wil. M.i. kun je nog beter lopen vanaf La Stua / het bruggetje naar de Costabella.

null

Martijn.d op 30 okt 2023 20:47

Maar deze foto heeft er niks mee te maken toch? Dit is als je vanuit de Ciampinoi (of de vroegere Ciampinoi stoeltjeslift) komt en via Ciadinat naar Plan de Gralba skiet.
Er is nu vanaf de andere kant (als je onder die 2 persoons stoeltjeslift doorskiet vanaf de Ciampinoi) ook een verbindingspiste richting Ciadinat. Dat is wat je hier ziet onstaan. Verder is er ter hoogte van Ciadinat een besneeuwingsmeer aangelegd.

brakes op 01 nov 2023 16:20

Klopt wat je zegt, twee verhalen door elkaar.
De foto heeft te maken met de mogelijk komst van de nieuwe lift nr.84

*bericht bewerkt door Martijn.d op 01 nov 2023 18:21

Klopt wat je zegt, twee verhalen door elkaar.
De foto heeft te maken met de mogelijk komst van de nieuwe lift nr.84

Martijn.d op 01 nov 2023 18:19

Je hebt gelijk. Ik had even de post boven je foto’s gemist. (Niet goed gelezen). Ben benieuwd.

Zal met Kerst ook eens navragen. Over de Costabella vervangen zeiden ze me toen “Het is Italië hè :) ik moet dit nog zien gebeuren.” Ik vraag me ook echt af hoe ze dat voor zich zien zo tussen die huizen door.

Als liefhebber van krakkemikkige liften vraag ik mezelf af, sinds wanneer staat de 84 Ciampinoi lift al stil? In mijn geheugen zie ik deze lift nog steeds vrolijk draaien…

Als liefhebber van krakkemikkige liften vraag ik mezelf af, sinds wanneer staat de 84 Ciampinoi lift al stil? In mijn geheugen zie ik deze lift nog steeds vrolijk draaien…

J-W op 02 nov 2023 13:26

Al een paar jaar. Staat wel nog steeds op de kaart ingetekend

Plaats een reactie