Skiles kind in Ortisei of st. Christina?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Hi!
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar St. Christina. Nu ben ik op zoek naar skiles voor dochter van 9. Zag dat in st.Christina je een halve zondag hebt en daarna halve of lange hele dagen. In selva kunnen we wel hele dagen, maar ook weer hele langen. Ortisei is ook mogelijk (hotel zit tussen Ortisei en st Christina in), maar daar lijkt het mij langer duren om heen te skiën als we bijvoorbeeld Sella ronda zelf aan het skiën zijn.
Kortom, wie heeft ervaring met lessen in dit gebied?!

Onze kinderen (toen 8 en 10) hebben twee jaar geleden in Ortisei les gehad. Wij zaten ook in Ortisei. Deels hebben ze halve dagen deels hele dagen. Met een halve dag haal je het inderdaad niet om zelf een lange tocht te maken. Zeker als je bij de start van de les nog even kijkt en dan zelf op pad gaat. Op een hele dag ga je de Sella Ronda wsl wel halen als je een beetje door skiet. Van Selva naar Ortisei zou ik wel met de auto doen. Start skiles bereik je niet over de sneeuw. Ze zijn toen met de les ook twee dagen naar Monte Pane geweest (met busjes). Daar zijn we zelf ook een dag geweest (startpunt) en hebben ze eind van de dag daar zelf opgepikt en mee genomen.

Ik snap echt niks van sommige Italiaanse skischolen. Lessen beginnen soms op zondag, soms op maandag. Een hele week volledige dagen is bijna nergens mogelijk. Soms wel een paar dagen, maar niet allemaal?

Allemaal erg raar IMHO als je Oostenrijk gewend bent.

Daar staat tegenover dat de kinderen wel veel beter les krijgen van een gediplomeerd leraar in een kleine groep. En niet van een brakke student die niet eens kan skiën.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie