Skiles kind (5) San Cristina voorjaarsvakantie 2023

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Is er iemand op het forum in de voorjaarsvakantie 18-25 Feb met een kind in de leeftijd 5-7 jaar op skiles in San Cristina ?

Ik zelf niet, maar ik ken wel iemand die een dochter heeft van 7 die daar op les zit. Wat wil je weten?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

We twijfelen over privéles of groepsles. Onze zoon heeft 3 groepslessen in Oostenrijk gehad waar hij vaker aan het wachten was dan aan het skiën/ glijden . Nu 1 uur privéles bij snowworld gehad waar hij veel meer aan gehad heeft.

We waren benieuwd of er mensen met ervaringen zijn hoe dat daar gaat in de groep (taal lijkt me voor die leeftijd niet zo’n obstakel) of het wellicht leuk vinden om eventueel een privéles te delen voor de kinderen

De vraag is dan wat het doel is van de skiles.
Bij een groepsles leert ie waarschijnlijk minder, maar is er wel contact met andere kinderen.
Voor mijn kinderen zit de lol van de skiles meer in het kletsen en spelen met andere kinderen dan in het daadwerkelijk skien.
Dus als je kind makkelijk contact maakt en houdt van samen spelen, dan is dat natuurlijk wel leuker dan in je eentje met een skileraar, zeker als die jouw taal niet spreekt.
Als het doel is om zo snel mogelijk met jullie mee de berg af te gaan, dan zou ik op zoek naar een cursus op een rolbaan of borstelbaan in de buurt en dan een paar uur priveles. Al zou ik van een 5jarige niet verwachten dat ie het tempo van een vowassenen kan bijhouden, zeker niet als het zijn/haar eerste skiweek is.

Het moet ook allemaal niet te serieus voor die kleintjes. Spelenderwijs leren ze vaak meer, dus ik vind het discutabel of ze in een groepsles minder leren.

Als hij vaak stond te wachten (op andere kinderen die het niet kunnen bijbenen?), dan is dat niet erg assertief van de skileraar/school. Achterblijvertjes terugzetten naar een lager groepje of andersom, eentje die boven het niveau van de groep zit naar een hoger groepje…

Fun staat natuurlijk veruit bovenaan! Wellicht gewoon een verkeerd groepje gehad in Oostenrijk. De kinderen waren ook allemaal pas 4 of 5 wat resulteerde in plasbeurten waar natuurlijk iedere keer een leraar mee moest om te helpen .

De keren dat we gekeken hebben werd er dus nauwelijks gegleden waardoor het hele groepje niet echt vooruit ging. We boeken de groepsles voor hem. Dank voor jullie reacties

Plaats een reactie