drukte krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Kan iemand mij vertellen hoe druk dit gebied is doorgaans in de krokusvakantie. Wij zijn geweest met oud en nieuw net na corona en toen was het prima met de wachttijden maar hoe is het normaal in de krokus?

De drukste weken van het seizoen. Dus flink aanschuiven bij de dalgondels, de Sellaronda liften en goed verspoorde pistes. De stukken buiten de ronda zijn dan nog steeds wel te houden, maar op de Seiseralm, rondom Pralongia en Pozza is het nog wel te doen.
Alternatieven zijn onder andere Civetta, San Pellegrino en Latemar.

Wat vooral opvalt: het wordt ieder jaar erger. Alta badia is gewoon verzadigd in de krokus …

Niet mijn ervaring dit jaar in ieder geval. De carnavalsweek was behoorlijk druk maar de krokusweek viel me heel erg mee. Gevoelsmatig echt 70-80% tov de week ervoor (wel heel veel Nederlanders).

Wij gaan volgend jaar naar Val Gardena in de Krokus, dus niet de carnavalsweek. Volgens de schema’s hebben Italië en nog wat landen geen vakantie dus dat vergemakkelijkte de keuze. Ben ook erg benieuwd hoe de drukte gaat zijn!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik weet niet precies wanneer de krokus of de carnavalsvakanties zijn, maar kijk vooral naar de druktekalender hier op de site. Hebben veel Duitsers vakantie? Dan is Val Gardena (en ook Alta Badia) erg druk. Anders is het gewoon druk.

Alles wat, qua drukte, op Oostenrijk van toepassing is, is dat 1-op-1 voor Val Gardena, Alta Badia.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Carnavalsvakantie regio zuid is druk. Dan hebben veel mensen in Duitsland ook vrij. Krokusvakantie regio noord (en vaak ook midden) is minder druk.
Maar wat vind jij druk en wat vind ik druk? Is moeilijk aan te geven, vind ik. Wat hierboven al geschreven wordt, zoek rustigere delen op. Er zit nogal wat verschil in de ene of de andere lift.

Plaats een reactie