Ski / Snowboardschool St. Christina / Val Gardena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo allemaal!

In februari gaan wij voor de eerste keer richting de Dolomieten - Val Gardena. Hier verblijven wij onderaan de Saslong afdaling.

Nu ben ik een beetje verloren als het gaat om een skischool uitkiezen voor onze dochter. In het tweede deel van de week willen we graag ene keer de Sella Ronda doen dus dan is het niet handig als we halverwege de dag alweer bij de skischool moeten zijn.

Wat zoek ik eigenlijk?
Voor mijzelf en mijn man gewoon een privéles ski of snowboard op dag 1, dat is nog wel redelijk makkelijk te vinden denk ik. Al zitten er volgens mij geen skischolen onder de Saslong.

Voor mijn dochter het liefst een halve week les. Bij voorkeur snowboardles (ze is nu 8) in een groepje. Dan blijven wij ook gewoon lekker in de buurt van de pistes bij de school ons ding doen zodat we op tijd terug zijn. Skiles twijfelen we over - wat gaat ze in een groepje nog leren? Van de eigenaar in de skischool in Hinterglemm kregen we al het advies om haar niet meer in een klasje te doen maar als ze les neemt dit privé te doen. Ze heeft in Oostenrijk de klasjes ‘uitgespeeld’. In Frankrijk gaat ze nu de Club Etoiles bij ESF doen (januari). En in Nederland zit ze bij Club Snowworld. Enige reden voor haar om echt in een klasje te gaan is de race op de laatste dag - kind is competitief. Maar ze was ook boos dat ze hem in Oostenrijk niet won omdat ze het op gewicht aflegde tegen de 12 jarigen in haar groep. (Daar moest de leraar wel om lachen, die zei ook - ze is ontzettend competitief en heeft de beste techniek van de groep).

Wat zouden jullie doen met haar? Ze skiet mij en mijn man er sowieso uit op snelheid en techniek. Pisteregels en veiligheid heeft ze hoog in het vaandel staan.

Qua skischolen had ik zelf al wel wat rondgekeken, maar ik heb echt geen idee wat een goede graadmeter is. Heeft er iemand ervaringen met scholen in Val Gardena (voorkeur St Christina) die ski en snowboardlessen aanbieden?
https://www.santacristinaski.com/en/ had ik gevonden, maar daar is een reguliere course ook 3 ochtenden en 3 hele dagen - dat is met de Sella Ronda doen gewoon lastig.Snowboarden is hier vanaf 8 jaar, maar ik zie geen kinderklasjes, dus dan zit je als kind allicht met volwassenen in een groep.

Ik krijg verder slecht beeld van andere beschikbare skischolen in St. Christina. Moet ik dan toch uitwijken naar Ortisei of Selva?

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 09 jul 2023 14:09

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Waarom niet samen met je kind de Sella Ronda doen? Als ze al alle klasjes heeft doorlopen moet dat toch geen probleem zijn?

Samen wintersporten is toch veel leuker? Zo te horen kan je kind prima met jullie mee.
Dan kun je ook veel meer genieten van de omgeving en lunch of koffie stops.

Daarnaast heb ik het idee dat er vooral skiles gegeven wordt in dit gebied.

Ik heb goede ervaring met Skischool 2000. Voor komende seizoen heb ik hen ook al gemaild en zij antwoorden binnen de 2 dagen. Dus als ik jou was, zou ik hen gewoon even rechtstreeks de vraag op mail stellen. Of dit een handige locatie is van waar je verblijft, heb ik geen zicht op. Maar dan blijft eigenlijk het advies hetzelfde: mail hen gewoon even.

Skischool 2000, check!

We neigen voor ski sowieso haar lekker mee te nemen, bedoel ze ski’t beter dan wij, maar ze wil ook graag stappen maken met snowboarden.

Bedankt voor alle tips vast! Aftellen gaat beginnen haha!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 31 jul 2023 20:47

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie