Monte Pana lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Hallo allemaal,

Hebben jullie een idee als je vertrekt met de Monte Pana lift of je dan makkelijk op de Sella Ronda kan geraken of ben je dan bijvoorbeeld al 2u onderweg?

Indien jullie nog leuke skiroutes hebben om van hieruit te vertrekken, hoor ik het graag.

Groetjes,
Nicole

Kan wel, niet helemaal handig.
Kun je via de pistekaart bekijken. https://www.wintersport.nl/dorpen/st_christina/kaarten…

Opsich best prima toch. Na de Monte pana nog een lift of 2/3 en je staat op de Sella pas

Let it snow

Beide zijden zijn eenvoudig bereikbaar over Monte Pana.
Drie verschillende liften zijn noodzakelijk (waaronder twee tragere tweezitters) om op de Sella Ronda te komen, keuze tussen groen en oranje. Groen is in principe het eenvoudigste over Monte Pana.

null

Die onderste lift naar Monte Pana, loopt die nog?

Mr. Slow

Die onderste lift naar Monte Pana, loopt die nog?

Quick op 06 nov 2023 12:25

Nog steeds in bedrijf. Er zouden wel plannen zijn om deze op termijn te vervangen door een gondellift.

Als je aan die kant van St Christina verblijft zou ik lekker je ski’s in het depot onderaan de Sasslong neerzetten en die kant op wandelen of eventueel de skibus nemen.

Het is landschappelijk wel een mooi stukje om te skiën / in de stoeltjeslift te zitten.
Ik heb deze route vanaf de 2e lift genomen toen ik afgelopen winter vanuit Seiser Alm naar Selva ging.
Het was daar erg mooi, zeker toen het sneeuwde.

Zo heel veel maakt het ook niet uit. Via Monte Pana is iets langzamer, maar je schommelt lekker door het bos en het voelt allemaal wat authentieker. In de Saslonggondel moet je staan/hangen, dan kom je bij het befaamde enorme hek, kruist een dalafdaling, moet nog met die muzikale 4 persoonslift, stukkie pad, kruist weer diezelfde afdaling en dan kun je met die 6 persoons. Heeft beide voor- en nadelen, kwestie van persoonlijke voorkeur.

*bericht bewerkt door 77steve op 06 nov 2023 13:59

Dat hek is er nog steeds he op de Saslong? Wij zitten onderaan de Saslong en ik zou ook liever over Monte Pana schommelen ⛷️

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ja dit is goed te doen. De Gardena Ronda is ook een aanrader trouwens.

Als je zo snel mogelijk bij de sellaronda wilt zijn is het via montepana vaak sneller, omdat je dan vrijwel geen wachttijden hebt ten opzichte van via saslonggondel. Terug naar huis via montepana is wat lastiger, omdat er bij montepana geen legale dalafdaling is,dus naar saslong voor de après-ski tot 17.30uur om de laatste skibus naar montepana te halen.

Op het skikaartje staat een piste/pad vanaf monte pana naar saslong . Ik heb die vorig jaar niet kunnen ontdekken ? Iemand enig idee of die nog bestaat ?

Liftje van santa cristina naar monte pana is wel heeeeeel authentiek ;-) . Je moet ook een (klein) stukje lopen naar de aansluiting op de andere lift ( 23 mont de seura)

Op het skikaartje staat een piste/pad vanaf monte pana naar saslong . Ik heb die vorig jaar niet kunnen ontdekken ? Iemand enig idee of die nog bestaat ?

Paulc op 13 jan 2024 20:02

Die bestaat nog, vorig jaar geskied. Wel enkel open bij genoeg natuursneeuw gezien geen spuiters langs de kant.

Op het skikaartje staat een piste/pad vanaf monte pana naar saslong . Ik heb die vorig jaar niet kunnen ontdekken ? Iemand enig idee of die nog bestaat ?

Paulc op 13 jan 2024 20:02

Dit is inderdaad alleen mogelijk als er voldoende sneeuw ligt en je moet weten waar je de afslag moet nemen. Als je daar bent, pak Google maps erbij en je ziet waar je ongeveer moet zijn

Wij hebben 2x praktisch onder de Monte Pana lift een accommodatie gehad en vonden het een prima route naar de Sella Ronda. Die tweezitters zijn traag doch authentiek en de route is erg rustig. Van daaruit hebben we het hele gebied doorkruist: Marmolada, La Crusc, Lagazuoi, Arabba.
De pistes bij Monte Pana zijn overigens ook een aanrader: rustig en mooi zo tussen de bomen.

Plaats een reactie