Saslong

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Netten en een omleiding op de Saslong. Een hoop gedoe was dat vorig jaar.

Heeft iemand een idee hoe het nu is?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 20 nov 2023 13:06

Netten en een omleiding op de Saslong. Een hoop gedoe was dat vorig jaar.

Heeft iemand een idee hoe het nu is?

Noblesse op 18 nov 2023 09:42

Op dit moment vrije doorgang, aangezien het seizoen nog niet begonnen is. ;)

Ik verwacht echter dat op zijn laatst na de race op de Saslong het weer wordt zoals afgelopen jaar.

Wij gaan het ook beleven in de voorjaarsvakantie

Altijd erg jammer als iemand op deze manier zijn gelijk wil halen

Ik hoorde ook dat andere liften zijn voorbeeld volgen? Of valt dat toch mee?

Welke liften zouden dat dan zijn?

Welke liften zouden dat dan zijn?

Noblesse op 18 nov 2023 11:14

Lift val setus en cir

Bron: https://www.wintersport.nl/nieuws/04/01/2023/versperring-zor…

Zie opmerking martijn

Kudo’s gaan naar @lovetoski overigens, ze is een lift junkie

Wat ik nog kan toevoegen is dat er een andere beugel op de stoeltjeslift is gekomen dit jaar. Voetsteunen tussen de benen en voor zover ik zie geen kap meer

Over welke lift heb je het dan?

Ik ga helaas laat dit jaar (18-12) en rond die tijd hoor ik wel of het net als afgelopen jaar daar is afgesloten. En zo ja, dan blijf ik lekker weg daar. Dan pak ik op de terugweg van Ortisei wel gewoon de bus of taxi naar Selva ipv het treintje.

Het is nou niet alsof de Saslong de enige piste daar is die de moeite waard is.

Ons huisje is aan de voet van de saslong 😅

Dus we gaan het ervaren

Hij heeft daar ook een restaurantje. Drie maal raden waar we dus NiET gaan eten

Welke liften zouden dat dan zijn?

Noblesse op 18 nov 2023 11:14

Lift val setus en cir

LoveToBoard op 18 nov 2023 12:03

Dat is al heel lang zo toch? Ik kluun daar meestal evengoed omheen en als er een beetje sneeuw ligt kun je ook al iets hoger over een paadje in 1x door skiën.

Grappige is overigens dat als je heel laat bent ze het net al hebben weggehaald en je juist daar doorzwaaien.

null

Nou is het bovenaan Sochers Ciampinoi af en toe ook bal, maar het probleempunt is elders (bovenaan de Saslong lift).

null

Martijn.d op 19 nov 2023 18:48

Ik kan hem niet zo goed plaatsen, maar dit is toch de Sochers lift? Die wel allemaal nu verplicht moeten nemen?

Ik kan hem niet zo goed plaatsen, maar dit is toch de Sochers lift? Die wel allemaal nu verplicht moeten nemen?

Noblesse op 20 nov 2023 12:30

Nee, dit is Sochers Ciampinoi, dus degene die we direct willen nemen. Kijk maar naar de lift links daarvan op de foto. Dat is dat teringtrage 2 zits liftje dat vertrekt naar Chalet Vallongia (Piza Pranseies).

Sochers, die we niet willen, heeft geen lift ernaast.

(En het is een 4 zits ipv een 6 zits)

*bericht bewerkt door DSvier op 20 nov 2023 13:05

De lift die je nu verplicht ben te nemen zie je als je inzoomt,
het bergstation op de achtergrond liggen.
Vorig jaar op een dag met veel wind lag de Socherlift eruit om toch in Selva te komen vanaf de lift op de foto laatste stuk naar de Saslonch hut omhooggevallen gelopen.
Behoorlijk zweten!!

De lift die je nu verplicht ben te nemen zie je als je inzoomt,
het bergstation op de achtergrond liggen.
Vorig jaar op een dag met veel wind lag de Socherlift eruit om toch in Selva te komen vanaf de lift op de foto laatste stuk naar de Saslonch hut omhooggevallen gelopen.
Behoorlijk zweten!!

FJH70 op 20 nov 2023 14:04

Dan zou ik toch terug zijn gegaan naar Col Raiser en van daaraf naar Selva met de bus/taxi. Of naar de Monte Pana en dan weer door. Dat is namelijk een beste klim zeg!

Ach ja, ik had niet de moeite genomen de foto te vergroten. 🙈

En dat 2 zittertje… wel een langzaam ding, maar zeker aan het eind van de dag wel vermakelijk. Die piste die er onder ligt geeft vele skiërs nogal problemen.
Wij hebben en aantal jaar een pension aan de rode Saslong gehad, dus vaak hadden we dit liftje nodig om thuis te komen.

Ach ja, ik had niet de moeite genomen de foto te vergroten. 🙈

En dat 2 zittertje… wel een langzaam ding, maar zeker aan het eind van de dag wel vermakelijk. Die piste die er onder ligt geeft vele skiërs nogal problemen.
Wij hebben en aantal jaar een pension aan de rode Saslong gehad, dus vaak hadden we dit liftje nodig om thuis te komen.

Noblesse op 20 nov 2023 14:19

Nog veel leuker is om aan het einde van de dag die piste te doen en dan iedereen voorbij te skiën op hoog tempo. ;)

(eerlijk is eerlijk, in het verleden heb ik daar ook zitten klooien…)

Ik vermijd dat stuk gewoon… maar heb ook nergens gelezen dat de discussie ondertussen gedeblokkeerd is.

Ach ja, ik had niet de moeite genomen de foto te vergroten. 🙈

En dat 2 zittertje… wel een langzaam ding, maar zeker aan het eind van de dag wel vermakelijk. Die piste die er onder ligt geeft vele skiërs nogal problemen.
Wij hebben en aantal jaar een pension aan de rode Saslong gehad, dus vaak hadden we dit liftje nodig om thuis te komen.

Noblesse op 20 nov 2023 14:19

Nog veel leuker is om aan het einde van de dag die piste te doen en dan iedereen voorbij te skiën op hoog tempo. ;)

(eerlijk is eerlijk, in het verleden heb ik daar ook zitten klooien…)

DSvier op 20 nov 2023 15:42

Nou, voor mij wordt dat ook klooien hoor. 😂

Ik vermijd dat stuk gewoon… maar heb ook nergens gelezen dat de discussie ondertussen gedeblokkeerd is.

Asterino op 20 nov 2023 16:09

Welke discussie gedeblokkeerd? 🤨

Welke discussie gedeblokkeerd? 🤨

Noblesse op 20 nov 2023 16:39

Ik neem aan de onderlinge ruzie tussen Rifesser en het grootste deel van zijn omgeving. ;)

Welke discussie gedeblokkeerd? 🤨

Noblesse op 20 nov 2023 16:39

Ik neem aan de onderlinge ruzie tussen Rifesser en het grootste deel van zijn omgeving. ;)

DSvier op 20 nov 2023 16:50

Sorry, ik was niet zo snel van begrip. 🙄

Sorry, ik was niet zo snel van begrip. 🙄

Noblesse op 20 nov 2023 16:59

Ik kan mij ook goed voorstellen dat niet iedereen de soap volgt…

Het is dat ik zo blij ben met het appartement dat we geboekt hebben en dat omboeken duur is… onderaan de Saslong. Gaan iig niet bij Rifesser eten.

En als de Dolomieten bevallen dan volgend jaar in eennander dorpje!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Is natuurlijk een prima plek. Je kan daar ook gelijk de metro nemen naar de Seceda/Col Raiser. Lekker dagje skiën in het zonnetje, La Longia afskien en een strudeltje eten bij Anna.

En als je geen zin hebt in dat gemeut op de Saslong kan je ook de bus nemen naar de Dantercepies.
Genieten ga je daar sowieso!

Ik plaatste de foto om te laten zien dat er een andere beugel op zit en geen kap mee er op.
Kleinigheidje 🧐😀

Het is dat ik zo blij ben met het appartement dat we geboekt hebben en dat omboeken duur is… onderaan de Saslong. Gaan iig niet bij Rifesser eten.

En als de Dolomieten bevallen dan volgend jaar in eennander dorpje!

LoveToSki op 20 nov 2023 17:02

Voor zo ver ik weet heeft de eigenaar van de gondel boven een hotel (sochers) .
Maar beneden is de meeste grond horeca en verblijf van de familie die onder anderen de snowbar runnen.
De man die vroeger daar de parkeerticket verkocht met die grote hond naast hem is van daar. Die heeft ons toen verteld dat hun daar ooit een molen hadden. Nu is het vooral zijn zoon die de boel draait.

Tnx voor de info! :)

Kijken er erg naar uit, genieten gaan we sowieso, afsluiting bij de Sasslong of niet. Inderdaad, La Longia staat heel hoog op het lijstje.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Tnx voor de info! :)

Kijken er erg naar uit, genieten gaan we sowieso, afsluiting bij de Sasslong of niet. Inderdaad, La Longia staat heel hoog op het lijstje.

LoveToSki op 20 nov 2023 21:51

Maar vergeet ook die strudel (met vanillesaus) niet bij Anna. Veel lekkerder ga je hem niet vinden.

Tnx voor de info! :)

Kijken er erg naar uit, genieten gaan we sowieso, afsluiting bij de Sasslong of niet. Inderdaad, La Longia staat heel hoog op het lijstje.

LoveToSki op 20 nov 2023 21:51

Maar vergeet ook die strudel (met vanillesaus) niet bij Anna. Veel lekkerder ga je hem niet vinden.

Noblesse op 21 nov 2023 00:32

Zeker niet vergeten! Voor goede Strudel krijg je mij wakker in de ochtend ❤️
Deze toch? https://www.valdanna.com/it/

*bericht bewerkt door LoveToSki op 21 nov 2023 08:34

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie